Gå til innhold

Forbrukerrådet slakter Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

We want your soul...?

 

Skjønner godt at forbrukerrådet slakter Netflix. Det at de sier fra seg så mye sier vel mere om hvor lite menneskelige og useriøse de i bunn og grunn er!

Velkommen til Norge, vi har et rettssystem for å gi rettferdige og menneskelige straffer. Fuck off Netflix brukervilkår!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Er det engang mulig å si ifra seg noe slikt?

Det er lov i USA og faktisk ganske vanlig der borte. Mange selskaper har lignende fraskrivelser i ansettelsevilkårene til ansatte. Sjekk ut rettssaken rundt Jamie Leigh Jones. Republikanerne har vært pådrivere for å beskytte selskaper mot anklager på denne måten. Sett med norske øyne (og sikkert demokratenes) er det helt vanvittig at selskaper kan sno seg unna rettslig forfølgelse etter klare lovbrudd ved å lage slike avtaler. Det er en dokumentarfilm fra HBO som heter Hot Coffee som tar for seg Jamie Leigh Jones sak, flere andre hårreisende saker og tilstanden til USAs rettsvesen. Absolutt verd å se dersom du får tak i den.

Endret av Simen1
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Skjønner godt at de har sånne brukervilkår i staten hvor alle saksøker alt og alle for hver minste ting. Vi i Europa er nok litt bedre på det området vil jeg tro.

Der har du det. I Europa er slike vilkår både unødvendige og lovstridige(?), mens man i USA risikerer å bli saksøkt hvis noen brenner seg på kaffen din, eller hamsteren ikke overlever en tur i microen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette er jo resultatet tort-reformen de innførte (Bush administrasjonen) der borte slik at selskaper skulle slippe å bli saksøkt av privatpersoner. Regjeringen fikk nok av "varm kaffe" erstattninger og denslags, men dro den vel kanskje noe langt i den andre retningen.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at de har sånne brukervilkår i staten hvor alle saksøker alt og alle for hver minste ting. Vi i Europa er nok litt bedre på det området vil jeg tro.

Litt morsomt at du skulle si det rett etter Simen1 skrev:

Det er en dokumentarfilm fra HBO som heter Hot Coffee som tar for seg Jamie Leigh Jones sak, flere andre hårreisende saker og tilstanden til USAs rettsvesen. Absolutt verd å se dersom du får tak i den.

Denne dokumentaren tar for seg akkurat denne problematikken. "Amerikanere saksøker for alt mulig". Dette er bevisst undergreavelses strategi.

Se Hot Coffee. Se hele dokumentaren er min anbefaling!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Denne dokumentaren tar for seg akkurat denne problematikken. "Amerikanere saksøker for alt mulig". Dette er bevisst undergreavelses strategi.

Det er utrolig hva effektiv markedsføring (propaganda) kan gjøre.

Så blir spørsmålet; Viser Hot Coffee dokumentaren "det riktige" bildet ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
mens man i USA risikerer å bli saksøkt hvis noen brenner seg på kaffen din

Gi meg ett tilfelle hvor dette har skjedd hvor det bare var snakk om noen som brant seg på kaffen sin? Det klarer du ikke. Om du tenker på hendelsen med Stella Liebeck og McDonalds, så ble hun sterkt skadd og skoldet/tredjegradsforbrenninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Denne dokumentaren tar for seg akkurat denne problematikken. "Amerikanere saksøker for alt mulig". Dette er bevisst undergreavelses strategi.
Det er utrolig hva effektiv markedsføring (propaganda) kan gjøre.

Helt enig.

 

Så blir spørsmålet; Viser Hot Coffee dokumentaren "det riktige" bildet ?

Vinkling, motiver for vinkling, propaganda og mediebruk er en viktig del av varm-kaffe-delen av dokumentaren. Har du sett den?

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skjønner godt at de har sånne brukervilkår i staten hvor alle saksøker alt og alle for hver minste ting. Vi i Europa er nok litt bedre på det området vil jeg tro.
Der har du det. I Europa er slike vilkår både unødvendige og lovstridige(?), mens man i USA risikerer å bli saksøkt hvis noen brenner seg på kaffen din, eller hamsteren ikke overlever en tur i microen.

 

Du bør kanskje lese opp på hva som konkret skjedde med hun som ble brent av kaffen sin... :)

 

Faktum er at de som solgte henne kaffen holdt den ved en ulovlig og farlig høy temperatur. Vi snakker her om tredjegrads-brannskader.

 

Pleier kaffen din å gi deg tredjegrads-brannskader om du søler det på deg selv? :)

Lenke til kommentar

De er vel ikke de eneste som har brukervilkår hvor du samtykker at du ikke kan gå til rettslik sak mot dem. Hvis jeg ikke husker feil kom vel EA med dette når de lanserte Origin, og Sony etter at PSN ble hacket?

 

Mener å huske at du ikke kunne saksøke dem som en gruppe som har samme problem, men kan saksøke alene som enkeltperson. (er ikke helt inne i rettslære så må beklage om jeg uttrykker meg dårlig eller feil)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...