Gå til innhold

Test: Sony Xperia Ion LT28h


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke minus for ikke utskiftbart batteri og pluss for aluminiumsbakside?

Burde ikke slikt bedømmes likt mellom de forskjellige telefonene?

 

Den har derimot fått minus for at HDMI-kabel ikke medfølger. Det minus fikk vel ikke din favoritt, så langt jeg kan se. Det burde vel bedømmes likt mellom de forskjellige telefonene? Men det gidder du jo ikke nevne, naturligvis...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke minus for ikke utskiftbart batteri og pluss for aluminiumsbakside?Burde ikke slikt bedømmes likt mellom de forskjellige telefonene?

 

Hei - pluss- og minuslistene er ment som en oversikt over noen av tingene vi har kommet over under testingen, som vi mener kan være positivt eller negativt for de som er i målgruppen for produktet. Det er ikke slik at vi ramser opp absolutt alle plusser og minuser på hvert produkt (det ville blitt en lang liste), selv om vi bedømmer alle telefonene likt når vi setter sluttkarakteren. Sluttkarakteren er en totalvurdering, og ikke noe man kan "regne seg frem til" ved å telle antall plusser og minuser :-).

 

Det er også slik at noe av det som oppleves som negativt for noen, kan være positivt for andre. Derfor prøver vi å oppsummere noe av det viktigste i form av pluss- og minuslistene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Flott, men det kan likevel oppfattes som forskjellsbehandling hvis en mobil i samme kategori får trekk, mens en annen ikke får det tilsynelatende avhengig av hvem som tester.

Sant som du sier. Det er egentlig en totalt subjektiv score som settes. For meg blir f.eks en iP5 en treer men for andre max score. Synes amobil bør begynne med noen standarder som utelukker slike peronlige farginger. Det er et stort ansvar med disse terningene med tanke på salg siden det er såpass mange lesere (HW-nett, VG etc)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man må ta hensyn til pris også, dersom man skal vurdere hvorvidt diverse tilleggsutstyr "mangler" i esken.

 

Er det f.eks. positivt at det inkluderes en HDMI-kabel dersom det i samme slengen fører til at totalprisen går noe opp?

 

Har ikke inntrykk av at HDMI-kabel egentlig er noe særlig mange mobilbrukere noensinne benytter seg av på mobiltelefonen sin, og jeg vil tro folk flest foretrekker en noe lavere pris på produktet fremfor å få med noe de ikke har behov for.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Uandsett fortjener denne mobilen en femmer, det er jo så mye som er pluss.

Etter å ha lest hele testen så mener jeg en femmer.

Langt mye bedre enn de fleste mobilene på markedet.

upresis berøringsknapper er vel ett stort minus!!! Og den er heller ikke den raskeste mobilen selv om den er rask nok for folk flest!!
Lenke til kommentar

Det samme kan man si om at du ikke klager over at de andre telefonene ikke fikk minus for at de ikke har tilgang til verdens største musikkbutikk direkte på telefonen ;)

 

Kan du vise meg hvor i testen av iphone 5 jeg klaget over at den unngikk minus der andre fikk minus? Selv poengterer jeg bare at du nå ser ut til å infisere tester av andre mobiler enn iphone med sutring over at iphone 5 har fått minus for noe som andre tilsynelatende ikke har fått minus for.

 

At andre mobiler ikke får tilgang til itunes er faktisk ikke noe du skal laste andre mobilprodusenter for... Og det finnes for øvrig et rikt antall muligheter for folk å klare seg meget godt uten itunes. Har aldri opplevd å ikke finne noen av de sangene jeg har søkt etter på andre plattformer enn itunes (spotify, cdon, amazon etc).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er flere mobiler som ikke har fått trekk for ikke utskiftbart batteri, så det er et bra eksempel på forskjellsbehandling.

 

Det at andre mobiler ikke har tilgang til verdens største musikkbutikk er et minus, om produsentene kan lastes for det eller ikke, er uvesentlig for forbrukerne.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det samme kan man si om at du ikke klager over at de andre telefonene ikke fikk minus for at de ikke har tilgang til verdens største musikkbutikk direkte på telefonen ;)

Nå skal jeg bare kverulere litt. Det er ifølge wikipedia Xbox Music som har flest sanger, og i så måte må vel også iPhone få trekk? :p Jeg står åpen for at tallene kan være feil.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg var nok litt for rask i avtrekkeren. Fra hva jeg kan se er den ikke oppe, så da blir iTunes den største musikkbutikken tilgjengelig nå.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...