Gå til innhold

Facebook nedprioriterer oppdateringene dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må ærlig innrømme at alt i facebook-strømmen har blitt søppel. Det er ikke noe interessant, ingenting med innhold, ingenting som faktsik kommer fra venner. Alt er et eneste stort kaos av hva folk har klikket "Liker" på; eller evt. "send dette til 100 venner, ellers dør du i morgen"-type poster.

 

Derfor Google+ fremfor Facebook!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det ikke bare Facern som har tapt seg.

Google har også blitt MYE mindre nyttig enn før, faktisk så mange søppeltreff nå, antar Google har fått for mye cash i lomma si i det siste og dette har gått på bekostning av kvaliteten.

 

Ja ja, vi begynner å få bedre alternativer så bruker litt mer Duck Duck Go som erstattning, blir ikke overrasket over at Facern holder samme trenden.

Lenke til kommentar

Syns det er for mange firmaer og nettsider som tar for mye etter ideen om "constraints" i designet sitt. Aktivt fjerne funksjonalitet eller "forenkle" produktet for ingen åpenbar eller praktisk grunn.

 

Apple er store syndere på den fronten i mange aspekter, men de er jaggu meg ikke alene om mantraen. Se på sider som nettopp facebook og YouTube, som aktivt har fjernet evnen til å lage ditt "eget hjørne" i butikken.

 

Husk deriblant facebook sin første inkarnasjon med faktiske profiler. Det var ikke så imponerende utført, men gud til mye funksjonalitet de bare rev ut når de gikk over til deres nye konsepter i stedet.

 

YouTube hadde lignende med framsiden sin, men nå kan en altså ikke gjøre stort annet enn å stole på en klønete algoritme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at alt i facebook-strømmen har blitt søppel. Det er ikke noe interessant, ingenting med innhold, ingenting som faktsik kommer fra venner. Alt er et eneste stort kaos av hva folk har klikket "Liker" på; eller evt. "send dette til 100 venner, ellers dør du i morgen"-type poster.Derfor Google+ fremfor Facebook!

Det krever litt jobb, men om du redigerer hva du abonnerer på fra "venner" kan du få strømmen til å bli 50-80% ting som du synes er verdt å ha der. Selv setter jeg å kun se "bare viktige" og type "viktige begivenheter" fra bekjente jeg ikke omgås ofte eller som jeg ikke synes gjør/sier interresante ting. Det blir ca 80% av folk jeg har lagt til. De som spammer "viktige" hendelser som egentlig ikke er det sier jeg opp abonement på oppdateringer fra.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...