Gå til innhold

App hjelper deg med å parre sokkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Meningsløst da dette er grunnen til at vi menn gifter oss, fordi vi da får en helautomatisk sokkesorterer inn i huset.

 

Med NFC skal du i framtiden kunne betale i kassen ved hjelp av å dra mobilen over et skannefelt.

Dere får det til å lyde så himla krypisk. Det er ikke værre enn at systemet kjenner igjen koden i telefonen istedenfor å kjenne igjen chip/magnetstripe på kredittkortet. Det er ikke sånn at NFC i seg selv er noe betalingsmiddel.

Lenke til kommentar

hahaha hva er poenget ?

hvem har iphone, og sokker fra blacksocks ? og har funnet ut hvordan man scanner med mobilen. hahaha latterlig, det de skulle kommet ut med hva noe som var ekstrem gode på fargen eks svart, og kunne scannet alle sokkene med bare et bilde og så analysert eks svartfarge og så søtte dem sammen.

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Denne var jo bare sjarmerende, og fantasien spinner videre ... Hva med en app for å parre kjærringer, slik at man får med seg riktig hespetre hjem fra julebordet?

Det hadde vært nyttig .... :p

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hmmm... Tror jeg har en defekt sokkesorterer i min heim. Jeg må ihvertfall bidra på dette feltet :D

Hey... retur-rett ?

 

Min utgave er helt nazi på tekstilområdet. Jeg prøvde en gang på uautorisert henting fra tørkesnora (alle har vel sitt favoritt undertøy?)... Det blei huskestue. Ukvemsord, preiking med høyt volum og dyp fortvilelse. Jeg gjør det aldri igjen.

 

På tekno fronten er det derimot jeg som er noe bortimot Idi Amin. En skal behandle fjernkontrollen med ærefrykt her i huset dersom en skal ha håp om fortsatt nett tilgang. He, he.

 

Denne var jo bare sjarmerende, og fantasien spinner videre ... Hva med en app for å parre kjærringer, slik at man får med seg riktig hespetre hjem fra julebordet?

Den må i tilfelle ha et idiotsikkert design. Egne erfaringer forteller meg om en ovehengende fare for brukerfeil under og etter et julebord.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Denne var jo bare sjarmerende, og fantasien spinner videre ... Hva med en app for å parre kjærringer, slik at man får med seg riktig hespetre hjem fra julebordet?

 

 

Den må i tilfelle ha et idiotsikkert design. Egne erfaringer forteller meg om en ovehengende fare for brukerfeil under og etter et julebord.

 

Just a few of us live to tell the tale ... :green:

 

få overlevende, gir langt færre klager - den apputviklern trenger ikke bekymre seg med sånt dall som en klageavdeling, nope - send en blomsterkvast til de pårørende!

:p

Lenke til kommentar

Hmmm... Tror jeg har en defekt sokkesorterer i min heim. Jeg må ihvertfall bidra på dette feltet :D

Jeg hadde også en defekt sokkesorterer, så den ble byttet ut, men den nye er jo like defekt :hmm:

 

Men har forsåvidt løst det enkelt ved å kjøpe 20 like par, da er det bare å plukke seg 2 sokker fra haugen. Videre sørge for å bruke alle parene noenlunde jevnt slik at når mesteparten begynner å bli moden for utskifting kaster en alle og kjøper 20 nye par.

Lenke til kommentar

Jeg har som mål å kun kjøpe én type sokker - dermed slipper jeg sokkesorteringen. Svarte sokker som man får kjøpt på Dressmann, woho!

Problemet eg har erfart er at selv om du har 10 par sokker(20 stk) så vil disse over tid uansett bli ulike. Enten pga andre klær de vaskes med, feil vask, ulik slitasje osv. Og da er man jo like langt :)

Lenke til kommentar

Problemet eg har erfart er at selv om du har 10 par sokker(20 stk) så vil disse over tid uansett bli ulike. Enten pga andre klær de vaskes med, feil vask, ulik slitasje osv. Og da er man jo like langt :)

 

Ja, en må være litt påpasselig underveis, og gjerne ha parene fordelt/sortert i skap/skuffe etter når de ble vasket (fyll på på en side og ta fra andre siden) for å få en noenlunde jevn slitasje på de, men vel verdt iom en slipper å bruke noe som helst tid på å parre sokker :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...