Gå til innhold

Anmeldelse: To The Moon (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns dette spillet er til de grader overvurdert. Greit, historien var til et spill å være god, men langt i fra det beste jeg har vært borti. Ellers slet spillet med et rett og slett elendig gameplay, og spillets utseende passet på ingen måte verken gameplayet eller settingen. Synd, fordi vi trenger flere spill som dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Advarsel til alle som bare leser karakteren og kjører på:

 

Likte dette spillet godt selv, men det lider litt av samme problem som feks Dear Esther gjør; det er ikke mye til spill.

 

Det eneste man gjør er å spasere omkring for å skyve historien videre, og det jeg vil kalle spillelementer viser seg bare mellom hvert tidshopp, der man får løse et enkelt puslespill.

 

Dette vil jeg betrakte som en interaktiv novelle slik som anmelder nevner.

 

Edit:accidentally some words

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Syns dette spillet er til de grader overvurdert. Greit, historien var til et spill å være god, men langt i fra det beste jeg har vært borti. Ellers slet spillet med et rett og slett elendig gameplay, og spillets utseende passet på ingen måte verken gameplayet eller settingen. Synd, fordi vi trenger flere spill som dette.

 

Helt enig. Det finnes historier i spill som har engasjert meg langt mer, og interaktiviteten i dette spillet er først og fremst kjedelig. Det mener jeg til tross for at jeg kan like denne typen spill veldig godt.

Lenke til kommentar

10/10 uten et forbasket fnugg av tvil. 3-4 timer med historiefortelling, emosjonell berg og dalbane samt musikk som passer så perfekt at det knapt kan gjøres bedre. Svetter augene dine av det her, så er det heilt normalt. Grafikken er enkel, enkelte deler av dialogen protagonistene i mellom tidvis litt rar - men totalpakken feier golvet med det meste av ensformige AAA-titler som spys ut av spelbransjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

To The Moon ble opprinnelig sluppet i fjor høst. Vi anmelder spillet i anledning lanseringen på Steam.

 

Første man kan si er.... på tide. Bra det endelig ble anmeldt, men det er jo så altfor, altfor sent. Dessverre begynner dette litt for ofte å bli normen i Gamer for de beste spillene. Kanskje vi kan regne med Botanicula-anmeldelse i 2013? Crusader Kings 2 ble jo også anmeldt lovlig sent. Håper ikke Gamer blir mer likt Pressfire. Trenger en norsk spillside som henger med på mer enn betalte turer til utlandet for å se på AAA-spill.

 

Det andre man kan si er vel at det burde blitt anmeldt når det kom til salgs på GOG, og ikke når det ble mulighet til å leie det på Steam! :p

 

Dessuten, selv om ingenting gjør meg i bedre humør enn at eventyrspill får bra karakterer, så høres kanskje 10 litt drøyt ut også.

 

Har ikke fått spilt det selv, men det står på øvre halvdel av lista mi, så har ingen kommentarer til kvaliteten utover det. (enda :p )

 

Likte dette spillet godt selv, men det lider litt av samme problem som feks Dear Esther gjør; det er ikke mye til spill.

 

Det eneste man gjør er å spasere omkring for å skyve historien videre, og det jeg vil kalle spillelementer viser seg bare mellom hvert tidshopp, der man får løse et enkelt puslespill.

 

Dette vil jeg betrakte som en interaktiv novelle slik som anmelder nevner.

 

Litt som alle FPSer og Bioware-spill i 2012 med andre ord. Egentlig alle AAA-spill. Jeg ser forøvrig poenget ditt, og er enig med deg, men dette er ikke noe som skiller To The Moon og andre spill som får 9 og 10 av Gamer.

Endret av radiohodet
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette har tydeligvis gått under radaren min, men skal definitivt testes. Takk for tipset!

 

Dessuten, selv om ingenting gjør meg i bedre humør enn at eventyrspill får bra karakterer, så høres kanskje 10 litt drøyt ut også.

 

Har ikke fått spilt det selv(...)

 

Resten av innlegget var bra, men akkurat det der er kanskje det verste jeg ser i kommentarfelt på anmeldelser...

Lenke til kommentar

Spillet var fantastisk, spesielt siste delen. Begynte på slutten av Act 1 rett før midnatt i går, og spilte spillet non-stop til jeg var ferdig. Klarte ikke å rive meg løs etter Act 2 startet rett og slett. 10/10 er fortjent, men kan lett forstå de som ikke vil gi det full pot, man må ha sansen for grafikken, drama, og musikken, og ikke ha et behov for at noe skjer hele tiden, for å kunne få mest mulig ut av det. Det blir også bedre om man er kjent med ting den referere til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har tydeligvis gått under radaren min, men skal definitivt testes. Takk for tipset!

Dessuten, selv om ingenting gjør meg i bedre humør enn at eventyrspill får bra karakterer, så høres kanskje 10 litt drøyt ut også.Har ikke fått spilt det selv(...)
Resten av innlegget var bra, men akkurat det der er kanskje det verste jeg ser i kommentarfelt på anmeldelser...

 

Det går da fint an å gjøre seg opp en mening ut å ha førstehåndserfaring med spillet. Og det er ingenting i innlegget du siterer som bastant sier at spillet ikke fortjener 10/10, jeg ser bare en sunn skepsis.

 

I dette tilfelle er det jo lett å tenke seg at spillet kanskje ikke fortjener en så høy karakter, tatt i betraktning at spillet virker til å ha svært lite gameplay, og det som finnes av gameplay ikke får særlig god omtale, selv ikke i denne superpositive anmeldelsen.

 

Jeg merker ihvertfall at jeg utifra det jeg har sett og lest om spillet, er redd for at dette blir for passivt, selv for meg som liker spill med historie. Selv om det like fullt er en tittel som jeg nok kommer til å ta en nærmere kikk på.

Lenke til kommentar

Dette har tydeligvis gått under radaren min, men skal definitivt testes. Takk for tipset!

 

Dessuten, selv om ingenting gjør meg i bedre humør enn at eventyrspill får bra karakterer, så høres kanskje 10 litt drøyt ut også.

 

Har ikke fått spilt det selv(...)

 

Resten av innlegget var bra, men akkurat det der er kanskje det verste jeg ser i kommentarfelt på anmeldelser...

 

Det verste du ser i anmeldelser som får 10/10 er at noen er litt skeptisk, selv om man ikke har spilt spillet selv? :p Det er bare et spill i mine 25 år som spiller som jeg synes kan forsvare en 10er, men bevare meg vel, jeg tar av meg hatten for at noen tar 9ere og 10ere for god fisk over en lav sko. Jeg har forøvirg ikke sagt at det ikke er et 10/10 spill, så jeg har ikke konkludert med noe som helst.

Lenke til kommentar

Jeg snublet over en letsplay av dette spillet for en stund siden, men fant fort ut av at dette falt veldig i smak og jeg måtte spille det selv. Det minner meg om mange japanske visuelle noveller, bare med litt mer spillelementer istede for click mouse to continue.

 

Kikket rundt på websiden til freebird games og så at de faktisk hadde sluppet spillet på disk. Det fulgte forøvrig også med en soundtrack CD.

 

Plukket opp spillet med soundtrack for 8pund på Zavvi.com. Den har nå blitt satt opp til 9,99pund, men det er fremdeles et veldig godt kjøp for dere som liker å grine litt iblandt ;):cry:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tykkjer dette er eit interessant spel, som på ein merkeleg måte kan samanliknast med Deadly Premonition: Strålande historie, men gameplay-messig lir det av ein del veldig spesielle val. Kva i all verda er greia med denne bilde-lotto-puslegreia ein stadig må gjennom? Samstundes er det til sjuande og sist greitt, fordi historia er så flott gjennomført, og så medrivande. Eg er glad eg ikkje måtte setje karakter på dette spelet, fordi etter mitt syn fortener det på same tid 9/10 som det fortener 3/10. Og midt i midten av dei to blir liksom verken fugl eller fisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...