Gå til innhold

Test: Nye Playstation 3 Slim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er lit skuffet over denne. de har hverken krympet CELL som fremdeles er 45nm og gpu som er 40nm. Det som hadde vært bra er hvis men hadde fått 22nm cell og 28nm gpu.

 

savner også: n-trådløs standard, og sata-6. og en litt bedre innpakning. dette er litt som en ps3 Europris edition. selv om PS3 er "utrangert" som spille konsoll er det fremdeles en god Bluray spiller og en strålenede mediaserver/ avspiller som spiser alt den får

 

 

slim bråker så mye at jeg nesten aldri orker å skru den på

 

Jeg har 2 slim her og begge er veldig stille, har skjønnt det slik at vifte hastighet varierer ganske mye fra maskin til maskin. men det er ok å bytte vifte eller modde hvis du liker det :dremel:

Endret av leifeinar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Har du imidlertid den originale Playstation 3 vil den nye Slimen oppleves som en helt ny konsoll, i hvert fall utseendemessig og støymessig.

 

Ikke enig. Har den originale på 60GB, oppgradert til 120GB, og ser ingen fordeler med å bytte.

 

Jeg oppfatter konsollen som støysvak, stillere enn begge slim-variantene. Dessuten har nyere konsoller mistet minnekortleser og har færre USB-porter.

Endret av enl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony prøver vel bare å få solgt ut resten av lageret sitt med utdatert maskinvare. Putt gammelt dritt i ny innpakning å folk kjøper det som varmt hvetebrød.

 

Ja det er sleipt, men det verste er at folk kjøper dette, de tror vel de har vært skikkelig smarte, de.

Korrekt, men igjen så vil dette være mitt i blinken for mange. Mange mente at den første var en overpriset shiny boks og den andre, liten og stygg. Nytt design vil tiltrekke nye kjøpere og til en ok pris og med Uncharted 3 i butikkhyllene....hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Det dåkke har glømt er at det finnes en 12 GB versjon med flash minne som gjer at den gjeng mykje fortare enn andre versjonar og loading i spill gjeng kjempefort !!

 

Sony prøver vel bare å få solgt ut resten av lageret sitt med utdatert maskinvare. Putt gammelt dritt i ny innpakning å folk kjøper det som varmt hvetebrød.
Ja det er sleipt, men det verste er at folk kjøper dette, de tror vel de har vært skikkelig smarte, de.
Korrekt, men igjen så vil dette være mitt i blinken for mange. Mange mente at den første var en overpriset shiny boks og den andre, liten og stygg. Nytt design vil tiltrekke nye kjøpere og til en ok pris og med Uncharted 3 i butikkhyllene....hvorfor ikke?

 

no må dokke gi dåkke, dei he no gjort maksinvaren mindre og enda litt meir effektivt, slik som den første slimen gjorde :D

Lenke til kommentar

Det med støy: Jeg har en gammel 40gig (selvfølgelig oppgradert HDD...) som bråkte endel ved spilling og oppskalering av DVD-er. Viftesus som en støvsuger på det verste.

 

Jeg tenkte å handle en ny slim (den "gamle" slim-en), så jeg tenkte jeg kunne åpne den gamle og prøve å fjerne gammel kjølepasta og legge på ny.

 

Tok selvfølgelig backup først, men med litt instruksjoner fra nettsider og videoer fikk jeg den fra hverandre og sammen igjen. Nå er den som ny igjen!

 

Kan varmt anbefale de som har litt erfaring med PC og elektronikk å prøve dette. Helst på en konsoll som garantien er gått ut på og TA BACKUP! ;)

 

Vær oppmerksom på at det er flere forskjellige utgaver med forskjellig intern design. Jeg måtte også bruke litt makt for å få kjøleren av hovedkortet og en smørkniv for å få av heatsprederne, men det funket som sagt etterpå... :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...