Gå til innhold

Dette er en 80 000-kroners TV fra B&O


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I gamle dager så hadde jeg en B&O tv selv ("CRT" tiden).

Var knall å bare sette seg ned i sofaen og slå på tven med fjernkontrollen også snudde tven seg automagisk etter meg uansett hvor jeg satt (reagerte på fjernkontrollen).

 

Og lyden av anlegget jeg hadde fra de da var knall, og var fysisk noe av det peneste du kunne få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri helt forstått hvorfor noen kjøper disse TVene. Ikke er de fin (riktignok en subjektiv mening), og de er like avleggs som alle andre TVer om 3-7 år når ny teknologi har nådd markedet.

 

Helt enig. Hadde ikke hatt lyst på et en gang (hvis jeg ikke kunne selge det videre). Tar heller i mot en vanlig flatskjerm på 60" smart tv, led, 3d. For 1/8 av prisen.

Lenke til kommentar

De som kjøper slike TVer er nok de samme folkene som kjøper android-telefoner laget av gull og diamanter med 500MHz prosessor.

 

De fleste som kjøper slikt har ingen forhold til penger, om den koster 80K eller 180K har egentlig null betydning, det som spiller noe rolle derimot er at folk som kjøper dette vil ha noe som aller fleste ikke har råd til eller kan ta seg råd til.

Dette er et rent "Se hva jeg har råd til og ikke du" objekt, og ikke noe mer.

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Jeg synes hele TV-greia bare er teit nå om dagen. Kunne de ikke heller laget TV-er helt frie for funksjonalitet og så kan jeg bare kjøpe den boksen jeg vil, evt. bruke PCen som sender blabla... Bransjen henger igjen i gamle dager og skal på død og liv lage "komplette" produkter som er utdatert etter kort tid. Noen lager riktignok moduler man kan "oppgradere" TVen med, men de er jo ofte dyrere enn en ny TV når de blir aktuelle.

 

Denn TVen er jo helt dødfødt. Om ett år får du kjøpt noe som er bedre til tjue store. Gjesp.

 

De som kjøper slike TVer er nok de samme folkene som kjøper android-telefoner laget av gull og diamanter med 500MHz prosessor.

De fleste som kjøper slikt har ingen forhold til penger, om den koster 80K eller 180K har egentlig null betydning, det som spiller noe rolle derimot er at folk som kjøper dette vil ha noe som aller fleste ikke har råd til eller kan ta seg råd til.

Dette er et rent "Se hva jeg har råd til og ikke du" objekt, og ikke noe mer.

 

Ja, dette er det vel liten tvil om, egentlig.

Endret av ancient_scars
Lenke til kommentar

Helt enig. Gi meg en TV, fullstendig uten noen som helst funksjoner.

-> Trenger TO knapper. En for å skru av/på, og en for å forandre visningsformat

-> Trenger EN inngang.

 

Dekoderen står for TV-signaler og kanalskifte, som jeg egentlig aldri bruker. PCen for det aller meste, og hjemmekinorecieveren tar jo av seg alt annet, inkludert lyd og tilkobling til alle kilder.

 

Dette oppsettet virker jo er det mest vanlige, ja kanskje bare i min egen krets/gruppe, men allikevell et stort marked som ikke trenger alt annet tull.

 

Eneste kravet ligger i panelet, filterene, bakgrunnsbelysningen, og prosessoren til TVen.

Høyest mulig oppløsning, høyest mulig oppdateringsfrekvens (reel) for PC-bruk, best mulige farger, dypeste svartnivå, og at alt bare skal være krystallfint. Skal dere prakke på oss noe ekstra så måtte det vært kalibreringsutstyr, eller noe "ferdigkalibrert" eventuelt i kombinasjon med sensorer.

 

Som PC-skjerm blir det da en Shimian Achieva med EN inngang, og EN knapp, men billig og med et bra 27" panel med 2560x1440. Akkurat slik jeg vil ha det.

 

Foreløpig ble det akkurat innskaffet en Pioneer 50" 1080p Kuro TV. Da det tydeligvis er den beste og billigste (pga du får tak i dem brukt) skjermen for de som bare ønsker best mulig bildekvalitet.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...