Gå til innhold

Anmeldelse: Inazuma Eleven Strikers (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Fotball er like kjedelig og intetsigende gjennom japanske øyne. "

Latterlig anmeldelse. Skjønner ikke hva dere tenker med når dere velger en anmelder som ikke liker fotball til å anmelde et fotballspill.

 

Skal det være sånn at bare fordi jeg mener at bilspill er for fattigfolk som ikke har råd til å kjøpe sin egen bil, så de kan kjøre med den på ordentlig, så blir konklusjonen at alle bilspill suger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte Inazuma Eleven på DS, den versjonen var ihvertfal ganske så avhengighetsskapende. Som en kloning av Pokemon og fotball, nesten. Har ikke prøvd Wii-spillet, men det er på shoppinglista og forblir der tross denne anmeldelsen. Haters gonna hate, sånn er det bare.

Endret av XE800
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på anmeldelsen for å være helt ærlig. Jens Erik Vaaler så tydeligvis for seg et fullspekket RPG-spill i kjent Inazuma Eleven DS stil. Lang dyp historie med masse innhold har aldri vært fokuset for Strikers-serien, det er rett og slett rene pick up and play party spill, noe det fungerer perfekt til. Ser ingen grunn til å kjøpe dette siden jeg har den japanske utgaven av Inazuma Eleven Strikers 2012 Xtreme, kan ikke fordra den engelske dubben heller.

Endret av Chiramii
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei hei, folkens! Anmelderen her. Jeg er her for å oppklare et par punkter som har kommet opp i tilbakemeldingene fra dere.

 

"Fotball er like kjedelig og intetsigende gjennom japanske øyne. "

Latterlig anmeldelse. Skjønner ikke hva dere tenker med når dere velger en anmelder som ikke liker fotball til å anmelde et fotballspill.

 

Skal det være sånn at bare fordi jeg mener at bilspill er for fattigfolk som ikke har råd til å kjøpe sin egen bil, så de kan kjøre med den på ordentlig, så blir konklusjonen at alle bilspill suger?

 

Jeg konkluderte vel aldri i anmeldelsen at alle fotballspill er dårlige? Hvis jeg gav inntrykk av det så må jeg beklage. Nei, jeg er ikke spesielt glad i fotball, men det betyr ikke at jeg ikke liker fotballspill. Det sa jeg til og med i anmeldelsen. Jeg er veldig glad i Mario Strikers-serien, og spilte masse FIFA med mine venner da jeg var yngre. Selv fotballspill kan ha en appell, men da må det være morsomt å spille, med interessant spillmekanikk som trekker meg inn i opplevelsen. Inazuma Eleven Strikers hadde dessverre ikke det, og det er jækla synd da animasjonsserien er ganske morsom.

 

Level 5 har hatt en utrolig gullgruve å plukke av til å bygge opp et spill som omfavner galskapen til serien og samtidig tar i bruk enkel fotballspill-mekanikk som er enkel å sette seg inn i. De har galskaps-faktoren inne, men resten mangler de. Hver eneste dribling, forsvarspill eller spesielle takling har sin egen animasjonssekvens som spilles av hver eneste gang de brukes. Det er moro første gang du ser dem, men i lengden ødelegger de spillflyten når kampen må avbrytes for at sekvensene skal få utspille seg.

 

Spilte Inazuma Eleven på DS, den versjonen var ihvertfal ganske så avhengighetsskapende. Som en kloning av Pokemon og fotball, nesten. Har ikke prøvd Wii-spillet, men det er på shoppinglista og forblir der tross denne anmeldelsen. Haters gonna hate, sånn er det bare.

 

DS-versjonen høres sykt morsom ut og er noe jeg har lyst til å sjekke ut. Og om du liker Wii-spillet er jo det bare bra for deg. :) More power to you!

 

Skjønner meg ikke på anmeldelsen for å være helt ærlig. Jens Erik Vaaler så tydeligvis for seg et fullspekket RPG-spill i kjent Inazuma Eleven DS stil. Lang dyp historie med masse innhold har aldri vært fokuset for Strikers-serien, det er rett og slett rene pick up and play party spill, noe det fungerer perfekt til. Ser ingen grunn til å kjøpe dette siden jeg har den japanske utgaven av Inazuma Eleven Strikers 2012 Xtreme, kan ikke fordra den engelske dubben heller.

 

Nei, faktisk det motsatte: Jeg så for meg et arkade-aktig fotballspill med enkel og lettfattelig spillmekanikk som kan passe for de fleste. En liten historie ved siden av hadde vært ålreit, men ikke akkurat et krav. På meg virket det dog som om spillet ønsket at jeg skulle knytte meg til figurene, noe jeg aldri fikk mulighet til uten noen form for bakgrunnsinformasjon. Greit nok at spillet er rettet mot fans framfor "vanlige" mennesker, men det er fullt mulig å lage en adaptasjon full av fanservice som fortsatt er tilgjengelig for de utenfor fanskaren.

 

Hvis Inazuma Eleven Strikers er et pick up and play partyspill viser de det fram på en ganske dårlig måte. Du får ingen interaktiv opplæring, bare masse tekst spillet slenger i fjeset ditt når du starter spillet første gang. Et pick up and play-spill trenger enkel mekanikk du kan skjønne nesten ved et øyekast, ikke noe du må famle rundt i mørket etter før du skjønner det.

 

Jeg sluttet å lese anmeldelse da anmelderen sa han ikke likte fotball...

 

Leit, for da fikk du ikke med deg da jeg skrev at jeg faktisk kan like fotballspill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på anmeldelsen for å være helt ærlig. Jens Erik Vaaler så tydeligvis for seg et fullspekket RPG-spill i kjent Inazuma Eleven DS stil. Lang dyp historie med masse innhold har aldri vært fokuset for Strikers-serien, det er rett og slett rene pick up and play party spill, noe det fungerer perfekt til. Ser ingen grunn til å kjøpe dette siden jeg har den japanske utgaven av Inazuma Eleven Strikers 2012 Xtreme, kan ikke fordra den engelske dubben heller.

Nei, faktisk det motsatte: Jeg så for meg et arkade-aktig fotballspill med enkel og lettfattelig spillmekanikk som kan passe for de fleste. En liten historie ved siden av hadde vært ålreit, men ikke akkurat et krav. På meg virket det dog som om spillet ønsket at jeg skulle knytte meg til figurene, noe jeg aldri fikk mulighet til uten noen form for bakgrunnsinformasjon. Greit nok at spillet er rettet mot fans framfor "vanlige" mennesker, men det er fullt mulig å lage en adaptasjon full av fanservice som fortsatt er tilgjengelig for de utenfor fanskaren.

Hvis Inazuma Eleven Strikers er et pick up and play partyspill viser de det fram på en ganske dårlig måte. Du får ingen interaktiv opplæring, bare masse tekst spillet slenger i fjeset ditt når du starter spillet første gang. Et pick up and play-spill trenger enkel mekanikk du kan skjønne nesten ved et øyekast, ikke noe du må famle rundt i mørket etter før du skjønner det.

En introsekvens eller litt bakgrunnshistorie hadde nok vært på sin plass men likevel så kjenner jeg meg ikke igjen i det du sier. Selv har jeg spilt spillet med både venner og familie (jeg regner med disse faller under kategorien "vanlige" mennesker :tease: ) som aldri har hørt om hverken Inazuma Eleven eller Level-5, uten å måtte holde fremvisning hva spillet handler om. Eneste problemet som oppsto hos meg var at spillet var på et språk ingen kunne, men selv det ordet seg etter litt spilling. Det viser bare hvor simpelt spillet er.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...