Gå til innhold

Sniktitt: Football Manager 2013 (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan trene spillerne til å inneha spesifikke roller og dermed forme laget enda mer etter hvordan du ønsker å spille.

 

Mener du da roller som Target man eller Poacher, eller snakker du om posisjon på banen. Det å trene posisjon har jo vært mulig i flere år.

 

Mellom høydepunktene får du en oversikt over alle spillerne på banen som inkluderer hvor bra de spiller og deres fysiske tilstand.

 

Har også vært mulig i flere år, noke eg misforstår her?

 

I høyre hjørne dukker det opp snakkebobler hvor assistenttreneren din kommer med analyser og tips under kampen. Dette har jeg foreløpig bare opplevd som forstyrrende, men kanskje man lærer seg å sette pris på det etter hvert?

 

Sikkert også muligt å slå av.

 

Det å gjøre taktiske endringer underveis i en kamp fremstår nå som en mer sømløs affære. Selv om kampen pauses føles det ikke lenger som om du må ut av kampen og inn i garderoben for å be en innbytter ta på seg støvlene.

 

Igjen allerede muligt, riktig nok ikkje helt likt men muligt.

 

Og ein siste ting, i bildet du har av kampstatistikken, ser du ein knapp som heter General Info, trykker du på den vil du antagelig få opp alternative måter å vise statistikken på.

Endret av SynT
Lenke til kommentar
Du kan trene spillerne til å inneha spesifikke roller og dermed forme laget enda mer etter hvordan du ønsker å spille.

 

Mener du da roller som Target man eller Poacher, eller snakker du om posisjon på banen. Det å trene posisjon har jo vært mulig i flere år.

 

Det menes roller, ikke posisjoner, og er en ny ting i 2013

Lenke til kommentar

Gi meg det gode gamle manager spillet som var tidligere. Blir for mye dill og pjatt med alle intervjuene, pressekonferansene osv.

 

Er da muligt å ignorere alle intervjuer og pressekonfer også

 

Og sende assistenten i stedet? Eller er det noen funksjon som gjør at dette blir helt fraværende? For jeg hater å sende assistenten for så at spillergruppen blir misfornøyd rett før en viktig kamp (eller generelt).

Lenke til kommentar

Gi meg det gode gamle manager spillet som var tidligere. Blir for mye dill og pjatt med alle intervjuene, pressekonferansene osv.

 

CM 01/02 er freeware gitt ut av utgiverne gratis mot at du registrerer mail adresse. (Link til download på wikipedia) og siste databaseupdate ble gitt ut nå i månedsskifte september/oktober! Så spillet sin database er 100% up to date! :) kanskje dette er noe for deg?

Lenke til kommentar

Gi meg det gode gamle manager spillet som var tidligere. Blir for mye dill og pjatt med alle intervjuene, pressekonferansene osv.

 

Er da muligt å ignorere alle intervjuer og pressekonfer også

 

 

Og sende assistenten i stedet? Eller er det noen funksjon som gjør at dette blir helt fraværende? For jeg hater å sende assistenten for så at spillergruppen blir misfornøyd rett før en viktig kamp (eller generelt).

 

Eg pleier jo å sende assistenten sjelden eller aldri dei er missfornøyd med ka assistenten sier.

Lenke til kommentar
Man kan spørre seg hvem som er målgruppa for denne modusen.

 

Det er vel åpenbart? Den er for de som ikke har/ikke ønsker å bruke så mye tid på FM, og for de som synes dagens FM blir for komplisert eller har for mange unødvendige funksjoner. Classic mode er i hvert fall midt i blinken for meg, da FM12 var det første CM/FM-spillet jeg ikke har kjøpt på x antall år, rett og slett pga tiden det tar og all den kjedelige praten som er. Det er visse ting som er en managers daglige gjøremål, men det betyr ikke at det egner seg i spillet. Det å snakke med presse/andre managere med de samme svaralternativene er like kjedelig som om de la inn en "kjøre på jobb" og "spise lunch" funksjon..

 

Håper Classic Mode blir like kjapt som for eksempel klassikeren CM 01/02. Da kunne man tøffe seg gjennom en sesong på et par timer

 

Det blir nok ikke mulig, men ifølge SI så skal man kunne komme seg gjennom en sesong på 8-10 timer. Hvordan de da spiller det er vanskelig å si, men det skal vel gå betydelig kjappere i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...