Gå til innhold

Microsoft sikter skyhøyt med Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor verdien av appstore måles i hvilke apper som finnes i apples og androids appstore og hvor mange som mangler i microsofts. Jeg skjønner det når det gjelder noen få av de sosiale poppisappene "alle" bruker, som wordfeud etc. Men MS market har jo en hel del apper som de andre ikke har, samt apper som gjør det samme som mange hos de andre, men som heter noe annet.

 

Tilgjengeligheten på gode apper i marketplace er ikke noe avgjørende problem slik jeg ser det, med mindre du på død og liv skal ha den ene appen fra den ene produsenten.

 

Nå har riktig nok de andre flere apper, men så er også 400K av disse i appstore aldri blitt lastet ned av en kunde samtidig som appstore har fått endringer som gjør det enda vanskeligere å finne de minst populære. Så da kan man egentlig spørre seg om den reelle verdien av mange hundre tusen apper mot "bare" hundre tusen apper. Det er kvaliteten som er avgjørende, og der henger apper i MS market ikke etter i alle fall, selv om man finner begge deler og tilfeller der noen har slurvet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor verdien av appstore måles i hvilke apper som finnes i apples og androids appstore og hvor mange som mangler i microsofts.

 

Skjønner du ikke hvorfor et godt utvalg er en fordel over et dårlig utvalg?

Nå er ikke det premissene i denne saken. Det er snakk om et stort utvalg mot et enda større utvalg. Det er markedsføringstall mer enn et godt tilbud. Som jeg skrev over, 400K apper i apples appstore er aldri lastet ned av en bruker, behøver man da enda mange hundre tusen apper? Hva om apple hadde 2 millioner apper og MS 400K, hadde du fremdeles latt antall apper avgjøre.

 

Slik jeg ser det er ikke 100K apper vs 500K apper av velig stor betydning når jeg kjøper en mobil.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor verdien av appstore måles i hvilke apper som finnes i apples og androids appstore og hvor mange som mangler i microsofts.

 

Skjønner du ikke hvorfor et godt utvalg er en fordel over et dårlig utvalg?

Nå er ikke det premissene i denne saken. Det er snakk om et stort utvalg mot et enda større utvalg. Det er markedsføringstall mer enn et godt tilbud. Som jeg skrev over, 400K apper i apples appstore er aldri lastet ned av en bruker, behøver man da enda mange hundre tusen apper? Hva om apple hadde 2 millioner apper og MS 400K, hadde du fremdeles latt antall apper avgjøre.

 

Slik jeg ser det er ikke 100K apper vs 500K apper av velig stor betydning når jeg kjøper en mobil.

 

Det meste av appene er søppel, på begge sider. Men sjansen for å finne kvalitet øker parallelt med totalt antall apper.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor verdien av appstore måles i hvilke apper som finnes i apples og androids appstore og hvor mange som mangler i microsofts.

 

Skjønner du ikke hvorfor et godt utvalg er en fordel over et dårlig utvalg?

Nå er ikke det premissene i denne saken. Det er snakk om et stort utvalg mot et enda større utvalg. Det er markedsføringstall mer enn et godt tilbud. Som jeg skrev over, 400K apper i apples appstore er aldri lastet ned av en bruker, behøver man da enda mange hundre tusen apper? Hva om apple hadde 2 millioner apper og MS 400K, hadde du fremdeles latt antall apper avgjøre.

 

Slik jeg ser det er ikke 100K apper vs 500K apper av velig stor betydning når jeg kjøper en mobil.

 

Det meste av appene er søppel, på begge sider. Men sjansen for å finne kvalitet øker parallelt med totalt antall apper.

Det er riktig, men på ett eller annet punkt blir antallet svært mye mindre relevant. Spesielt når de mest populære appene slippes på flere plattformer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...