Gå til innhold

Nettmøte: Få Windows 8-ekspertens tips og erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Err.. lanseringspartner for Windows-platformen. Vil ikkje det gjøre Intility inhabil i dette "nettmøtet"? Blir vell omtrent det samme som om Bill Gates, skal snakke om hvorfor Windows 8 er bra.

 

Sjølv om dei begge kan komme med korrekt informasjon om eventuelle fordeler, er eg skeptisk til at dette selskapet skal svare på spørsmål.

Endret av Eslu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis søkefunksjonen er like god som bing.com ... shiieeet

 

 

Vi startet selv mye av den samme frustrasjonen over metro som mange her inne, men etter en fase med daglig bruk og tilvenning ser vi nå at vi jobber med den samme poweruser effektiviteten som vi gjorde med den gamle grensesnittet.
Jeg tolker dette som at man ikke øker effektiviteten ved å bytte til Windows 8. Teknologien må gå fremover, men hvis den fører til mer frustrasjon og unøvendige utgifter på HW og OS uten øking av effektivitet tror jeg dere skyter Microsoft i foten med det utsagnet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

er enig med "ole" her. man får et brudd i arbeidsflyten når man tas vekk fra det man holder på med og inn på startskjermen. mulig det fungerer for Geir Steinersen, men noen mennesker blir lettere distrahert en andre.

 

det finnes ingen god grunn til at man skal fjernes fra skrivebordet hver gang man skal starte et lite program. det er nok en god ide på telefoner eller mindre tabletter der plassen er begrenet, men på en stor skjerm har det ingen hensikt.

 

å simulere touch bevegelser på en desktop pc er helt bak mål. tenker da spesielt på startskjermen med klokke der skjermen må dras opp, sidelengs scrolling i start menyen og "charms" menyen.

 

vell ja. mange kan nok med litt tilvenning jobbe bortimot like raskt på w8, men det tviler jeg på er alle. uansett, det er ikke en optimal måte å arbeide på, og jeg mener det er det man burde streve etter.

Lenke til kommentar

Hvis søkefunksjonen er like god som bing.com ... shiieeet

Vi startet selv mye av den samme frustrasjonen over metro som mange her inne, men etter en fase med daglig bruk og tilvenning ser vi nå at vi jobber med den samme poweruser effektiviteten som vi gjorde med den gamle grensesnittet.
Jeg tolker dette som at man ikke øker effektiviteten ved å bytte til Windows 8. Teknologien må gå fremover, men hvis den fører til mer frustrasjon og unøvendige utgifter på HW og OS uten øking av effektivitet tror jeg dere skyter Microsoft i foten med det utsagnet.

 

er enig. w8 er ikke et skritt fremover. jeg kommer ikke til å prøve å tilvenne meg w8. synes man ikke noe om grensesnittet er det bedre å boycotte det. la microsoft få opp øynene for at de har begått en katastrofal feil, så kanskje vi kan få en bra windows 9.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AHAHAHAHAAAAA... Dette w8 bullshittet blir bare morsommere og morsommere...

 

RPS kan i dag fortelle at w8 store kun vil ha barnespill. Ingen spill med PEGI 16+ vil tillates solgt der...

 

http://www.rockpapershotgun.com/2012/10/11/windows-8-marketplace-will-not-carry-pegi-16-games/#more-127536

 

Fy faen så grotesk dette OSet kommer til å faceplante, dette blir Windows ME all over again.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Win 8 vs osx

Spørsmål fra Virus:

hvem er best?

Svar:

OS x er veldig lite bedriftsvennlig og derfor er valget helt klart for oss.

Mac OS X er langt mer bedriftsvennlig enn windows 8. Har selv prøvd begge. Syntes nettmøtet burde ha blitt gjort med noen som er nøytrale til operativsystemene.

Det var ikke meningen å vote deg opp. Du kan jo fortelle hvor sikkert og bra det er å drifte et OS X miljø, for ikke å snakke om alle de bedriftsorienterte programmene som finnes for plattformen (utenom Office, Adobe og Autodesk). Spørsmålet kommer selv om mange bedrifter kan gå for en fler-plattformisk støtte.

 

Søket i W8 er elendig...

 

IT-konsulent

 

Enig

Den neste vista

 

IT-konsulent

Windows 8 er ikke nye Vista. Det finnes svært gode drivere for Windows 8 allerede nå (tenker på NVIDIA/ATI).

 

I et driftsmiljø er Windows 7 og Windows 8 svært like. Det går for det meste på preferanser. Det Stenersen sier om Metro-menyen som en startportal vil nok stemme for mange bedrifter. De kan på tvers av alle maskiner innenfor domenet distribuere programmer og evt. tilhørende group/user-policies.

 

Slik vi ser det for oss, blir Windows 8 et støttet miljø, og for de ansatte som absolutt vil tilbake til Windows 7, skal få lov til det (vi har ingen problem med lisenser pga. MSDN). Vi vil nok kjøre ett par opplæringskurs for Windows 8 (uformelle). Etter noen ukers bruk vil jeg påstå at Windows 8 er minst like raskt å bruke som Windows 7. I tillegg til de muligheter Windows 8 gir i forhold til formfaktorer og kryss-synkronisering/konfigurering.

 

I forhold til søkefunksjonen er jeg enig med en ting; når den ikke finner noe i søket fordi den søker på "Programmer" burde den automatisk utvide til ihvertfall innstillinger og filsøk. Jeg mener også at programmer og innstillinger kunne vært slått sammen som default-søk.

 

Jeg stiller meg heller kritisk til at dere faktisk er IT-konsulenter. Det virker som om dere har veldig lite kunnskap om hvordan et domene-miljø kan driftes med både Windows 7 og 8 driftes.

 

Hilsen

IT-konsulent / SysAdm

Endret av iMono
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal du ikke stryke oss alle over en kam. W8 er et genialt OS, men når Geir Stenersen påstår søket er bra, da må jeg protestere, og selv om enn ikke finner søket i programmer eller innstillinger. Så har det litt igjen mot W7 og søkefunksjonen der. prøv å søk etter sysprep på begge OS så forstår du nok hva jeg mener.

 

Årsaken til mitt bytt fra W7 til W8 er nok likevel muligheten for å kunne ha Hyper-V på maskinen og ungå vmware workstation.

Endret av Sprokket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...