Gå til innhold

Ny Nexus kan være avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker at batteriet ikke skal være mulig å fjerne her. For meg (og jeg antar de fleste andre brukere) har det svært liten funksjon. Med internt batteri kan de ha mindre deksler rundt batteriet, og bruke mindre plass på batterikontakter. I tillegg kan bakdekselet gi styrke til telefonen og ikke bare være avtagbar plast.

 

At den ryktes å ha 8gb og 16gb minne uten minnekortplass derimot er jeg veldig negativ til :(

Lenke til kommentar

Liker at batteriet ikke skal være mulig å fjerne her. For meg (og jeg antar de fleste andre brukere) har det svært liten funksjon. Med internt batteri kan de ha mindre deksler rundt batteriet, og bruke mindre plass på batterikontakter. I tillegg kan bakdekselet gi styrke til telefonen og ikke bare være avtagbar plast.

 

At den ryktes å ha 8gb og 16gb minne uten minnekortplass derimot er jeg veldig negativ til :(

8GB høres veldig lite ut. På Nexus er det 16GB, og for meg holder det plenty. Er vel cirka halvfull tipper jeg.

 

Jeg skal innrømme at jeg sjelden har hatt behov for å bytte batteri på en mobil, men jeg har full forståelse for at mange kan ha det behovet. Dette er jo selvfølgelig avhengig av batteritid og bruk, men nå holder Nexusen sjelden mer enn døgnet for min del.

Lenke til kommentar

8gb er helt latterlig på en multimedietelefon med HD-skjerm. De store spillene som lanseres nå tar opp til 2gb plass, et par sånne, litt bilder og et par filmer så er det jo fullt. Det er ganske tragisk. De vil jo ha alt i skyen, men da må de for det første åpne for hele Play butikken i hele verden, og for det andre gi gratis Google Fiber til alle :p

 

Det er riktig at batteriet for mange ikke holder mer enn en dag, for meg er det ikke noe problem. Med ryktet trådløs lading kan man jo også skaffe seg flere ladere uten at det blir mye jobb med å koble til hele tiden. La oss bare håpe det blir en god standard på dette slik at man kan lade forskjellige merker, kameraer, fjernkontroller osv på samme matten.

 

Skulle gjerne hatt avtakbart batteri, men jeg mener det ikke er verdt det på bekostning av batteritid, utseende og muligens tykkelse/vekt. At man har behov for mer batteri kan løses på flere måter:

 

1. Ekstern batterilader (altså et batteri man kobler til USB-porten)

2. Deksler med batteri innebygget.

 

Jeg ser at noen ønsker det, men det er ikke en stor nok brukergruppe til at jeg syns de skal prioritere det.

 

Vet ikke om jeg helt skjønner hvorfor de skal ha en ny Nexus nå. 4.2 har jo nesten ingenting nytt.

 

Hva 4.2 har er jo såvidt jeg vet ganske godt hemmeligholdt så det var jo litt pussig å si? Og om man vil oppgradere kommer jo an på hva man har fra før?

Lenke til kommentar

Liker at batteriet ikke skal være mulig å fjerne her. For meg (og jeg antar de fleste andre brukere) har det svært liten funksjon. Med internt batteri kan de ha mindre deksler rundt batteriet, og bruke mindre plass på batterikontakter. I tillegg kan bakdekselet gi styrke til telefonen og ikke bare være avtagbar plast.At den ryktes å ha 8gb og 16gb minne uten minnekortplass derimot er jeg veldig negativ til :(

 

Hva med de gangene den henger seg opp så man ikke får slått av/slått på?

Da er det kjekt å nappe ut batteriet å putte det inn igjen, det har skjedd ett par ganger med min tlf så jeg ser en ulempe der, med mindre de lager en slags funksjon som "simulerer" at man tar ut batteriet.

Lenke til kommentar

Hva med de gangene den henger seg opp så man ikke får slått av/slått på?

Da er det kjekt å nappe ut batteriet å putte det inn igjen, det har skjedd ett par ganger med min tlf så jeg ser en ulempe der, med mindre de lager en slags funksjon som "simulerer" at man tar ut batteriet.

 

Apple har en fin løsning der. Hold inne menyknappen og powerknappen samtidig i x antall sekunder.

Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor jeg skal bytte ut min Galaxy Nexus for denne, men det kan jo være noen specs eller features vi ikke vet om enda som endrer min mening.

 

Ellers virker det som annen hver Nexus-telefon er noe å ta vare på:

 

* Nexus One - Bra

* Nexus S var en Galaxy S med Google-logo og ikke noe spesielt. Kom lenge etter Galaxy S gjorde den også.

* Galaxy Nexus - Bra

* LG Nexus... middels?

 

Forøvrig har vel "Project Roadrunner" blitt avslørt som falske rykter.

Lenke til kommentar

Liker at batteriet ikke skal være mulig å fjerne her. For meg (og jeg antar de fleste andre brukere) har det svært liten funksjon. Med internt batteri kan de ha mindre deksler rundt batteriet, og bruke mindre plass på batterikontakter. I tillegg kan bakdekselet gi styrke til telefonen og ikke bare være avtagbar plast.At den ryktes å ha 8gb og 16gb minne uten minnekortplass derimot er jeg veldig negativ til :(

 

Hva med de gangene den henger seg opp så man ikke får slått av/slått på?

Da er det kjekt å nappe ut batteriet å putte det inn igjen, det har skjedd ett par ganger med min tlf så jeg ser en ulempe der, med mindre de lager en slags funksjon som "simulerer" at man tar ut batteriet.

Den funksjonen du snakker om finnes på alle telefoner hvor du ikke lett kan bytte batteri.

Lenke til kommentar

Liker at batteriet ikke skal være mulig å fjerne her. For meg (og jeg antar de fleste andre brukere) har det svært liten funksjon. Med internt batteri kan de ha mindre deksler rundt batteriet, og bruke mindre plass på batterikontakter. I tillegg kan bakdekselet gi styrke til telefonen og ikke bare være avtagbar plast.

 

At den ryktes å ha 8gb og 16gb minne uten minnekortplass derimot er jeg veldig negativ til :(

 

Første jeg gjorde omtrent på min Galaxy Nexus var å kjøpe større batteri da standardbatteriet er en vits for folk har blitt så svake at de ikke klarer holde en mobil oppe om den ikke veier mindre enn en fjær :\

 

Ellers er jo 8GB fryktelig lite, selv 16GB er lite for min del da jeg bruker den for høre på musikk mens jeg er på jobb

Lenke til kommentar

Liker at batteriet ikke skal være mulig å fjerne her. For meg (og jeg antar de fleste andre brukere) har det svært liten funksjon. Med internt batteri kan de ha mindre deksler rundt batteriet, og bruke mindre plass på batterikontakter. I tillegg kan bakdekselet gi styrke til telefonen og ikke bare være avtagbar plast.At den ryktes å ha 8gb og 16gb minne uten minnekortplass derimot er jeg veldig negativ til :(

 

Hva med de gangene den henger seg opp så man ikke får slått av/slått på?

Da er det kjekt å nappe ut batteriet å putte det inn igjen, det har skjedd ett par ganger med min tlf så jeg ser en ulempe der, med mindre de lager en slags funksjon som "simulerer" at man tar ut batteriet.

Den funksjonen du snakker om finnes på alle telefoner hvor du ikke lett kan bytte batteri.

 

Ok, da veit jeg det.

Lenke til kommentar
Hva med de gangene den henger seg opp så man ikke får slått av/slått på?

Da er det kjekt å nappe ut batteriet å putte det inn igjen, det har skjedd ett par ganger med min tlf så jeg ser en ulempe der, med mindre de lager en slags funksjon som "simulerer" at man tar ut batteriet.

 

Som nevnt så finnes dette på "alle" telefoner hvor man ikke kan ta ut produktet. Noen ganger med software som iPhone, andre ganger hardware som at man trykker inn en binders for å bryte krets, eller som på x10 Mini fra Sony hvor man kobler fra batterikontakten fysisk.

 

Dessuten kjører den jo ren Google kode på kernel fra Google, hva kan gå galt? :p

 

Vet ikke om jeg helt skjønner hvorfor de skal ha en ny Nexus nå. 4.2 har jo nesten ingenting nytt.

 

Vel hvis ryktene er rett vil 4.2 komme med project roadrunner. Som skal forbedre batteri levetid og sånn. Tror lanseringen bare skjer fordi Google vil lansere en ny nexus hvert år.

 

Roadrunner var falske rykter. Det er uansett svært begrenset hva man kan tyne ut av det. Det er ikke alltid meningen at man skal ha nyeste modell, eller at nyeste modell skal knuse ut den gamle. Mye av ryktene tilsier at Gnex vil selges parallellt, men til en redusert pris :) Har du Nexus One er dette en stor oppdatering, har du Galaxy S III er det ikke kommet nok nytt til å være verdt det (IMO).

Lenke til kommentar

Lurer på om bugs som går på brukerminne-problemer også er like vanlige på telefoner med kun internal storage. Er ikke sjeldent at telefonen min rebooter pga minnekortet, av og til med beskjed om at det er korrupt (har testet forskjellige leverandører og størrelser), andre ganger forsvinner filer for Android selv om de eksisterer på minnekortet. Dårlig greier at selv versjon 4.1.1 ikke tåler SD-kort problemer og rebooter.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...