Gå til innhold

Øst mot vest i nytt Hearts of Iron-spill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så kult! Begynte faktisk igår (av en eller annen grunn) å tenke på et mulig spill fra Paradox hvor handlingen foregår under den kalde krigen.

 

Får håpe at man får en økonomisk/politisk modell liknende Victoria (altså at det da har mye å si om du f.eks. blir sosial demokratisk eller liberalistisk/laissez faire) og ikke bare fokuserer på krig som HoI 3.

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Det vil nok bli ett mer politisk spill, ettersom det ikke var krig IRL på denne tiden. 2.Verdenskrig var jo tross alt en... krig. Så da er det logisk at det er mest fokus på krigen :)

 

Min veldig selvfølgelige logiske slutning - som 99.9% av alle mennesker, inkludert deg ThaHoward klarer å tenke selv, men som jeg alikevel bare følte jeg måtte skrive! Yay me!

Lenke til kommentar

Det vil nok bli ett mer politisk spill, ettersom det ikke var krig IRL på denne tiden. 2.Verdenskrig var jo tross alt en... krig. Så da er det logisk at det er mest fokus på krigen :)

 

Min veldig selvfølgelige logiske slutning - som 99.9% av alle mennesker, inkludert deg ThaHoward klarer å tenke selv, men som jeg alikevel bare følte jeg måtte skrive! Yay me!

 

Ja jeg skjønner det. Men synes det er "moderne" så blir det politiske spillet mye mer interessant. Håper at det blir mer fokus -som du sier- på politisk spill etc. Altså i HoI 2 så kunne man jo bestemme om man skulle ha markedsøkonomi eller planøkonomi (et av flere) med lignende sliders som i EUIII og det var viktig for hele krigsindustrien din. Som i HoI 3 var det ingen reel forskjell om du hadde sosial demokrati, fascisme, sosialisme eller markedsøkonomi som ideologi.

 

Det som blir morsomt er jo "hemmelige" kriger som CIA og KGB utførte, eller kriger hos 3. land som Vitenam krigen eller Afghanistan krigen. Blir interessant hvordan de kommer til å gjøre det, og også det politiske systemet, altså at kommunistiske land vil ha mye sterkere kontroll over landet sitt og trenger nødvendigvis ikke å gjøre innbyggerne fornøyd i like stor grad som vestlige land (må jo bli gjenvalgt?), men når de først gjør opprør.. Og det burde jo være en mulighet at vestblokken og østblokken går til full krig mot hverandre, ettersom at man hele tia må passe på å ikke tøye strikken. Man så jo under Cuba krisen at det nesten ble krig, og gjennom det spillet her så kan man jo se hva som hadde skjedd hvis USSR ikke hadde trukket tilbake rakketene fra Cuba (og USA sine fra Tyrkia) og det hadde blitt åpen krig.

 

Så det kan bli et veldig interessant strategispill hvis man tar for seg politikken innenriks, utenriks, økonomiske politikk og krig.

 

På tide! Spillet har hatt eget forum hos paradox og tilstedeværelse av devs siden august nå, det var passe latterlig at spillet ikke ble offisielt annonsert før nå... Men du, som jeg gleder meg. Det lille av info devs har gitt de siste par månedene har virket veldig interessant!

 

Kan du eventuelt sende link? :)

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...