Gå til innhold

Anmeldelse: XCOM: Enemy Unknown (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg veldig til dette spillet og jeg spilte originalen i timesvis/dagevis/ukevis i strekk. Jeg synes anmeldelsen kunne inneholdt litt mer om hvordan en spiller av det originale vil kjenne seg igjen, eller ikke. Det med tanke på at det er et spill som besøker nettopp en gammel tittel på nytt og om UFO: Enemy unknown følelsen er der.

Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til dette spillet og jeg spilte originalen i timesvis/dagevis/ukevis i strekk. Jeg synes anmeldelsen kunne inneholdt litt mer om hvordan en spiller av det originale vil kjenne seg igjen, eller ikke. Det med tanke på at det er et spill som besøker nettopp en gammel tittel på nytt og om UFO: Enemy unknown følelsen er der.

 

Jeg må inrømme at jeg har spilt mer Terror from the Deep og Apocalypse, enn akkurat Enemy Unkown. Jeg føler ikke at det er helt den samme følelsen som de gamle spillene. Det er helt klart et mer moderne spill.

 

Personlig syntes jeg at de gamle spillene hadde en litt skummel aura over seg. Nakkehårene mine reiste seg aldri på samme måte i nyutgaven, og de tegneserieaktige romvesenene er ikke like ekle som de gamle.

 

Like fullt, grunnelementene er jo de samme, selv om de nå helt klart er tilpasset en moderne gamer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøvde demoen og var meget fornøyd, så gleder meg til dette kommer ut.

 

Personlig syntes jeg at de gamle spillene hadde en litt skummel aura over seg. Nakkehårene mine reiste seg aldri på samme måte i nyutgaven, og de tegneserieaktige romvesenene er ikke like ekle som de gamle.

 

Må si meg enig. Det var en stemning av uhygge i det gamle spillet. En kombinasjon av musikken, hvor mørkt spillet var og bildene av romvesnene du så i forskningsrapportene.

Det nye spillet har en mer overdrevet tegneseriestil som er grei nok, men den taper litt av atmosfæren originalen hadde.

Endret av Ralzar
Lenke til kommentar

vanvittig plagsomt at det slippes forskjellige datoer, forskjellige steder i verden.

Jeg har forhåndsbestilt men jeg har fri frem TIL dagen spillet kommer.

 

Så jeg spinatkopierer det nok så jeg får det med meg offshore. :p (eier tross alt en lisens så det blir strengt tatt bare en kopi)

 

Gleder meg mer til xenonauts. ;)

Endret av gnugfur
Lenke til kommentar

Leste akkurat anmeldelsen til Pressfire og må si at for en gangs skyld går de dypere i endel av problemstillingene jeg fryktet skulle dukke opp i spillet. Et strategispill med såpass begrenset gjenspillingsverdi som dette ser ut til å ha, bekymrer meg endel. Trur nesten jeg må vente å se når det gjelder dette.

Endret av Wrathmont
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Leste akkurat anmeldelsen til Pressfire og må si at for en gangs skyld går de dypere i endel av problemstillingene jeg fryktet skulle dukke opp i spillet. Et strategispill med såpass begrenset gjenspillingsverdi som dette ser ut til å ha bekymrer meg endel. Trur nesten jeg må vente å se når det gjelder dette.

 

Jeg fikk samme inntrykket. Han på Pressfire var altså gammel X-COM spiller, og det er jeg også, og hans anmeldelse bekreftet alle mine verste mareritt om denne rebooten, og det jeg merket meg og var livredd for i demoen. Som at det blir sitt-og-vent eller Gears of War... akkurat det samme begrepet jeg brukte. Og at oppdatering og progress i spillet er "streamlined" akkurat som alt annet.

 

Dette er et X-COM spill for Pony Slaystation. Ikke for hardcore PC spillere. Det vil sikkert være morsomt alikevel, men det slår aldri originalen når det gjelder spenning og fleksibilitet - de to tingene som gjorde X-COM til X-COM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen ting jeg ikke forstår.XCOM er 50 euro på Steam. Men jeg kan ikke kjøpe det før på fredag.På Piratebay. er spillet 0 euro, og jeg kan laste det ned nå, ferdig cracka, bare timer etter slipp i USA.Og så lurer spillindustrien på hvorfor folk piratkopierer? Seriøst?

 

Her jobber og sliter man, likevel går folk på sosialen.. why?

Det er penger i banken og folk raner denne, why?

Bare fordi folk ikke klarer å dy seg.

Noen er grådige, noen har en trang til å ha ting først, noen bare klarer ikke la være å stjele..

THATS WHY!

Lenke til kommentar
En annen ting jeg ikke forstår.XCOM er 50 euro på Steam. Men jeg kan ikke kjøpe det før på fredag.På Piratebay. er spillet 0 euro, og jeg kan laste det ned nå, ferdig cracka, bare timer etter slipp i USA.Og så lurer spillindustrien på hvorfor folk piratkopierer? Seriøst?
Her jobber og sliter man, likevel går folk på sosialen.. why?Det er penger i banken og folk raner denne, why?Bare fordi folk ikke klarer å dy seg.Noen er grådige, noen har en trang til å ha ting først, noen bare klarer ikke la være å stjele..THATS WHY!

 

Tullete argumentasjon. Selvom det er galt å piratkopiere burde spillindustrien gjøre ALT de kan for å levere en vare som er av tilsvarende kvalitet som piratproduktet.

Å lansere spill vesentlig senere (ofte en uke+) i noen land, mens andre har tilgang fra dag 1 er alt annet enn forståelig.

Med din logikk så skulle ikke brukerfiendtlig DRM og andre løsninger føre til mindre salg av spill, for at de som vil stjele det gjør det uansett.

Dette er altså ikke tilfelle. Har piratkopiert HBO-serier heftig siden jeg flyttet fra USA for jeg vil ha episodene tilgjengelig på samme tidspunkt som over dammen.

Men så kommer de med en bra nettjeneste og jeg har ingen behov for å bruke torrents lengre. Alt handler om brukervennlighet. Dagens forbrukere er ikke glad i venting for ventings skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen som har tips i forhold til strategien?

 

Ser mange tipser om sløsing av penger til satelitter. Noe som er fryktelig dyrt.

 

Verden går nesten under uansett, i det første spillet lærte jeg å gi blaffen i hvordan det går med jorda. Kun fokusere på å redde soldatene mine og å jakte ufos som jeg kan tjene penger på å selge/produsere.

 

Noen formeninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...