Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Det virker som sløyfer blir mer og mer "inn", og flere foretninger som selger dresser og skjorter har fått inn en del i det siste. Kan være verdt å ta turen rundt og se hva de forskjellige har å tilby.. Kan være likegreit å bestille via nett også.

 

Men jeg er enig med de to innleggene, ville også droppet sløyfe/slips til en skjorte med liten krage og knapper på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt klokere nå. Takk for alle den kunnskapen dere sitter på :)

 

Jeg er ganske kresen når det kommer til skjorter og begynner stoffet å bevege seg ut fra kroppen, så synes jeg straks det føles ut som jeg er på tur i et svømmebasseng. Det skal ikke være så slim at skjorten sprenges over vingene, men en mellomting er ofte en fordel.

 

Er svært fornøyd med mantique skjorten jeg har. Behaglig stoff, lett å stryke og passer fint med slips. Mantique er et kvalitetsmerke med forholdsvis lave priser men de har veldig begrenser utvalg i mønster, farger osv.

 

"Finskjorter" er faktisk vanskelig å finne i forettninger. Man finner de på butikker som fører tiger of sweden og andre merker med relativt høy prisklasse, men problemet igjen da er at prisene på skjorter også er høyt. Kjøpte en strykefri skjorte til 1300 kroner for ikke så lenge siden, men når jeg fikk tenkt meg om, så byttet jeg de inn i et par sko fra samsøe samsøe dagen etter. Husker ikke merket på skjorta, men den virket til å være av veldig god kvalitet. Jeg synes 1300 kroner for en skjorte er i overkant mye når jeg bærer det så sjeldent som jeg gjør.

 

Problemet er ikke å finne skjorter, men skjorter med god kvalitet, fin passform og til en overkommelig pris er problem. Kjeder som wagner (eller heter det wrangler?) har elendig kvalitet, dressmann skal jeg skrive om i et kapittel under og H&M fører kun dårlig kvalitet i skjorter og 90% casual. Zara har vi ikke her, men regner med det er i samme stil som H&M.

 

Dressmann har aldri skjønt det og jeg forstår ikke helt hvordan de tenker designerne bak. Hvem er det som designer og hva designer de for? Ønsker de å være kjedelig og lite kreative? Er det greia? Jeg var en snartur innom i dag for å se på slips... noe så nitrist og lite kreativt tror jeg aldri jeg har sett maken til. Det store runde stativet med slips.. Mørkeblått ensfarget til lilla ensfarget til noe vinrød trise greier. Ikke et litt sprekt og spenstig slips var å se. Ikke ett slips med f.eks polka dotter eller noe som helst. PS hadde de ikke en gang og de kaller seg "DRESSmann"

Synd slike kjeder skal ødelegge så mange flotte herremenn i triste slips og bossekk-dress :nei:

 

Fattern ble jo skikkelig rasende på meg en gang fordi han mente jeg sløste med penger på en dress til 3000,- som satt som et skudd. Argumentasjonen var at man fikk "samme dressen" for bare 999,- på dressmann. Går det å argumentere og prøve å forklare? Nopes.

Endret av Mantoius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SKjønner hva du mener angående DM, men det henger nok litt i at de har en policy om å holde ting under en viss pris og ta vare på stamkundene sine.

Skal du se på skjorter der, så er faktisk premium-skjortene i egyptisk bomul av veldig god kvalitet mtp pris (ca 500kr). De billigere skjortene ville jeg styrt litt unna hvis du skal bruke dem mer eenn en gang.

 

Angående Samsøe.. har hatt et par skjorter derfra, og for å være ærlig.. Ikke for å provosere noen nå, men mtp prisen jeg ga for dem så er ikke kvaliteten i nærheten av DM sine egyptiske skjorter.. :p Men de har holdt en stund de også. Pene var de også.

 

Selv er jeg veldig glad i H&M sine klær, men desverre så opplever jeg stadig vekk at kvaliteten ikke duger.. Så man får hva man betaler for.

Når det er sagt, så fikk jeg en dress fra DM til 500kr som jeg har brukt som fylladress :!:

Men igjen, så får man det man betaler for. Når det kommer til skjorter, så syns jeg at man bør ha et par skjorter av god kvalitet. RL sine skjorter har jeg vært glad i selv. Blir et par stykke etter jul nå, da jeg ga vekk de to RL skjortene jeg hadde.

Lenke til kommentar

Hvor har du handlet sløyfene og slipsene? :thumbup:

 

Finne ikke lignende high-school sløyfer (som jeg liker å kalle det) i butikker rundt om og norske nettbutikker er generelt elendig på den slags.

Sløyfene er fra Follestad, den i Akersgaten.

Slipsene er mye forskjellig. Litt utland og gaver, men mener at den røde med sorte prikker ble kjøpt hos Høyer.

Hvis det var ett spesifikt slips du lurte på så kan jeg alltids sjekke hvem som har laget det.

 

Hvilken sko er de brune, midt i øverste rad?

De er fra Hugo Boss, er vel laget av en eller annen italiensk produsent om jeg ikke husker feil.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Fattern ble jo skikkelig rasende på meg en gang fordi han mente jeg sløste med penger på en dress til 3000,- som satt som et skudd. Argumentasjonen var at man fikk "samme dressen" for bare 999,- på dressmann. Går det å argumentere og prøve å forklare? Nopes.

 

Høres ut som om din far er i kjernemålgruppen til Dressmann. Gamle, blaserte gubber som gir beng i hvordan de ser ut.

Lenke til kommentar

Ser litt på modern tailor nå og prisene er ganske greie. Hvordan er kvaliteten?

 

Er veldig fan av Pure Cutton stoff, men slik jeg har erfart med spesielt ralph lauren, så er kraven for tynn til å kunne benytte slips og sløyfe. Ser for meg å bestille noe vevede slips eller hva det heter. Typ:

1-459.jpg

Har dette noe spesielt navn? Utrolig pent etter mitt syn.

Ser ut som Grenadine, men er ikke 100% sikker.

Lenke til kommentar

Vaskebjørnpels? Pelsen så veldig fin ut! :)

Problemet er ikke å finne skjorter, men skjorter med god kvalitet, fin passform og til en overkommelig pris er problem. Kjeder som wagner (eller heter det wrangler?) har elendig kvalitet, dressmann skal jeg skrive om i et kapittel under og H&M fører kun dårlig kvalitet i skjorter og 90% casual. Zara har vi ikke her, men regner med det er i samme stil som H&M.

 

Omvendt for meg... Er ikke noe problem å finne skjorter av god kvalitet, men problemet er at jeg bruker 14,5" i kragen, som er det absolutt minimumet de fleste skjorteprodusenter starter på. Derfor er det ofte dårlig utvalg... Som f. eks på Chalres Tyrwhitt skjortene i tailored, de er fine de, men ikke mange skjorter i min str for å si det sånn. Og når jeg først finner en skjorteprodusent som har veldig mange skjorter i 14,5" (TM lewin) så er den såklart for trang rundt livet, ergo må jeg gå opp til 15" for at den skal passe andre steder, som er uaktuelt. Derfor har jeg egentlig tenkt på å kjøpe skjorter fra ModernTailor, men er litt usikker på hvordan kvaliteteten er kontra f. eks TM Lewin, da jeg synes selve kvaliteten på skjortene (til prisen) er utrolig god hos TM Lewin.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Mant... Klipp håret, ta mindre sol og kast klokka. :yes:

Klipp håret.. Enig i den. Tror håret mitt vokser 20 cm i uka, men skal så absolut få litt mer stell på floken til jul. Nå tar jeg slettes ikke mye sol. Jeg bare holder veldig godt på brunfargen og det er ikke noe jeg er de rundt meg tenker over. Jeg er bare slik på en måte.

At jeg kaster triwa klokka kan du bare glemme :whistle:

 

Angående vaskebjørnpels. Jaja, det er ekte vaskebjørn i hetta. Dette er ikke pelsoppdrett men dyr som er jakta på og videre skutt. Samme pels som befinner seg på canada goose jakker blandt annet. For meg ser fjuskepels i hetta en smule trist og lite fresht ut, men klart at det er jo et dyr mindre skutt.

Lenke til kommentar
Derfor har jeg egentlig tenkt på å kjøpe skjorter fra ModernTailor, men er litt usikker på hvordan kvaliteteten er kontra f. eks TM Lewin, da jeg synes selve kvaliteten på skjortene (til prisen) er utrolig god hos TM Lewin.

 

Konstruksjonskvaliteten på Modern Tailor er ikke veldig forskjellig fra TM Lewin. Det eneste jeg har opplevd med Modern Tailor som ikke er så bra er at knappene ikke sitter spesielt godt på... Det tar meg 5 minutter å feste en knapp, så personlig er ikke det noe jeg bryr meg så mye om.

Lenke til kommentar
Derfor har jeg egentlig tenkt på å kjøpe skjorter fra ModernTailor, men er litt usikker på hvordan kvaliteteten er kontra f. eks TM Lewin, da jeg synes selve kvaliteten på skjortene (til prisen) er utrolig god hos TM Lewin.

 

Konstruksjonskvaliteten på Modern Tailor er ikke veldig forskjellig fra TM Lewin. Det eneste jeg har opplevd med Modern Tailor som ikke er så bra er at knappene ikke sitter spesielt godt på... Det tar meg 5 minutter å feste en knapp, så personlig er ikke det noe jeg bryr meg så mye om.

 

Har lyst på noen poplin skjorter blandt annet, men Moderntailor navnlegger skjortene etter tettheten, vet du moderntailor kaller poplin?

Lenke til kommentar

Omvendt for meg... Er ikke noe problem å finne skjorter av god kvalitet, men problemet er at jeg bruker 14,5" i kragen, som er det absolutt minimumet de fleste skjorteprodusenter starter på. Derfor er det ofte dårlig utvalg... Som f. eks på Chalres Tyrwhitt skjortene i tailored, de er fine de, men ikke mange skjorter i min str for å si det sånn. Og når jeg først finner en skjorteprodusent som har veldig mange skjorter i 14,5" (TM lewin) så er den såklart for trang rundt livet, ergo må jeg gå opp til 15" for at den skal passe andre steder, som er uaktuelt. Derfor har jeg egentlig tenkt på å kjøpe skjorter fra ModernTailor, men er litt usikker på hvordan kvaliteteten er kontra f. eks TM Lewin, da jeg synes selve kvaliteten på skjortene (til prisen) er utrolig god hos TM Lewin.

Selv har jeg et så stort, sexy, svulmende og maskulint adamseple at skjorter gjerne blir for trange i halsen.

 

Edit: Måtte legge til et adjektiv til.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...