Gå til innhold

Konkurranse: Vinn Nokias kameramonster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt fantastiske spørsmål. De beste spørsmålene noensinne presentert i en konkurranse på hw-nettverket.

 

PS: For de som ikke forsto det, så består dette innlegget av sarkasme og ironi.

 

PSS: Til "forfatter" av denne konkurransen. *bank bank* Are! Du må vakne... indianarne kjem!!! :p

Lenke til kommentar

I en mobiltelefon vil jeg heller ha 2mp. og langt høyere egenskaper i mørkere omgivelser. Bilder fra en mobil blir uansett ikke brukt til annet enn facebook og mms i mitt tillfelle.

 

Det vil jeg også. Men hvor mange mobiltelefoner finnes det med langt høyere egenskaper i mørke omgivelser?

 

 

Jeg fikk delta i konkurransen!

Lenke til kommentar

Er det uansett noen vits i å ha 41 megapixler i et mobilkamera? Diffraksjonen må jo sette begrensninger langt under det.

 

Ja det er absolutt noen vits :)

Pixel-binning gjør att bildekvaliteten blir ekstremt god, i tillegg har man mulighet for tapsfri zoom, noen ingen andre mobiler har. Den kan virke litt tung men det er faktisk en vanesak og ikke noe problem, faktisk er jo Nokia`s Lumia 920 tyngre enn 808, det sier litt når man vet hvilket sykt kamera og andre ting som er pakket inn i 808.

 

Jeg har 808 selv og er kjempefornøyd, på video/bilder/lyd/multimedia er det ingen som slår denne :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Tja, for det første er brikken faktisk ganske stor, og for det andre er det fremdeles fordeler å hente med piksel-binning og fast blender etc.

 

Er det uansett noen vits i å ha 41 megapixler i et mobilkamera? Diffraksjonen må jo sette begrensninger langt under det.

 

Ja det er absolutt noen vits :)

Pixel-binning gjør att bildekvaliteten blir ekstremt god, i tillegg har man mulighet for tapsfri zoom, noen ingen andre mobiler har. Den kan virke litt tung men det er faktisk en vanesak og ikke noe problem, faktisk er jo Nokia`s Lumia 920 tyngre enn 808, det sier litt når man vet hvilket sykt kamera og andre ting som er pakket inn i 808.

 

Jeg har 808 selv og er kjempefornøyd, på video/bilder/lyd/multimedia er det ingen som slår denne :)

 

Mhm, jeg ser ikke hvordan pixel-binning kan gjøre oppløsningen bedre :o I hvertfall ikke den "ekte" oppløsningen, men de har kanskje noen teknikker i databehandlingen. Mulig de også har noen triks når det gjelder linsen, som minsker diffraksjonen... de har nok peiling :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...