Gå til innhold

Anonymous truer Sverige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel på grensen til terrorisme? Nei, bli kvitt den gjengen så fort som mulig. Vi er lei dere nå.

 

Terrorisme eller sivil ulydighet. Whatever floats your boat. Personlig har jeg liten medlidenhet for Sverige i denne saken, men jeg tviler på at Anonymous oppnår noe særlig utover kortvarig oppmerksomhet fra media.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, terrorisme forbindes bare med voldelige handlinger.. Dette er ingen voldelig handling, foreløbig er det bare en trussel

Jeg trodde terrorisme -> terror som jeg trodde betydde frykt...

 

Så hvis noen truer og noen tror det på det, så er det trussel.

Hvis mange nok føler seg truet over et litt større tidsrom, så er det terror.

 

Tar jeg veldig feil?

 

Jeg tror ikke at "voldelige handlinger" må være oppfylt for at det skal bli kalt terror/isme. (Mener generelt og ikke spesifikt om denne saken.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Dette er vel på grensen til terrorisme? Nei, bli kvitt den gjengen så fort som mulig. Vi er lei dere nå.

 

Umad, bro?

Sur og sur. Bare ganske lei den feige gjengen som gjemmer seg bak masker og PC-er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Anbefaler å se dokumentaren 'We Are Legion: The Story of the Hacktivists', beskriver hva denne bevegelsen er, og hvordan den oppstod. Interessant stoff.

 

Alt som kommer til å skje er LOIC, og serverne er nede i noen timer. Hurra.

Lenke til kommentar

Dette er internetts usensurerte samvittighet og uhemmede bøddel. Støtter "anonymous" i de fleste saker.

 

Og det er spesielt flott å se dem vise sin avsky mot overgrep på fri "ulisensiert" informasjonsutveksling. Vi har desverre sett mye av slike overgrep de siste årene, eksempelvis The PirateBay, MegaUpload, og nå PRQ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut til at de er i gang nå ja. Prøvde å gå inn på sverige.se, men ingen respons å få der. Hva er det egentlig de prøver å oppnå med slike angrep? Skaden er vel begrenset i og med at siden kun blir utilgjengelig i en periode og ingenting blir ødelagt. Er det oppmerksomhet rundt saken som er målet?

 

Hva de egentlig ønsker å oppnå har jeg egentlig aldri forstått - men i realiteten oppnår det de stikk motsatte av hva de ønsker. Det er jo langt fra noen ensarted gruppe, her finnes nok alt fra reelle politiske aktivister til unger og vandaler.

 

Min erfaring gjennom diskusjoner andre steder enn her i forumet er at aktiviteten til slike grupper klart blir brukt som argument for mer overvåkning, strengere straffer og innskjerping av lover knyttet til åndsverk med mere. Det gjør det vanskeligere å fremme synspunkter knyttet til et friere internett, til åndsverkslover mer i tråd med dagens teknologi osv.

 

Terror er det heller ikke, kan mer sammenlignes med det å blokkere inngangen til en butikk, en bank eller lignende for en gitt tid. Skadeverk regnes det dog som.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har ingenting med terror eller hva faen for noen idiotiske sagn dere kommer ut med. Det er snakk om protest.

 

DDoS er anonymous sin måte å protestere på. Dem har gjort mye flott for Egypt, hets mot Scientology o.l, dette er en flott måte å protestere på i dag. Siden ingen gidder å løfte på rompa lengre så sitter dem heller å gjør dette.

 

Mine 2 cent.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...