Gå til innhold

Samletest: Seks idiotsikre ørepropper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har tre par Shure-pluggar. Det eldste har eg hatt i 5-6 år. Aldri hatt problem med brot på leidningen eller feil ellers med nokon av dei.

 

Det er klart at ein må ta vare på tinga sine. Drar du i leidningen og utsetter dei for fysisk belastning vil dei fortare bli øydelagt.

Lenke til kommentar

Haavardu: Har inkludert lenker i testen nå. Hver produsent har sine egne hørelssentre eller foretrukne steder der avstøpninger gjøres. Forsatser for Etymotic kan produseres av flere leverandører, og derfor er det litt avhengig av hvor du bor hva som er mest praktisk. I Oslo kan blant andre Hantek stå for produksjonen - de samme som leverer ACS. Logitech bruker Phonak i Oslo - jeg mener de gir 50 kroner i avslag om avstøpningen går til UE-propper.

 

Øregangene forandrer seg hele livet og i noen tilfeller vil øreproppene slutte å passe etter et antall år, men det er veldig individuelt. Mange har og bruker de samme øreproppene i evigheter. Her er det lurt å spørre produsenten om hva de anbefaler. Det er mulig det er lurt å vente litt med slike produkter når man er 15, men det er jeg faktisk ikke helt sikker på.

 

Kim Spartacus: Vi har ikke opplevd problemer med kablene på noen av proppene som er med i testen - men samtidig har vi heller ikke brukt dem nok til å kunne si noe særlig om kabelkvaliteten på akkurat det området. Utskifting av ødelagt kabel koster imidlertid ikke all verden hvis det er mulig å åpne proppene. Jeg er usikker på om det er mulig for Etymotic og ACS T15, men for ACS T3 og Starkey HF-2 ligger prisen på rundt 200 kroner for skifte av kabel.

 

Heilage: Angående mastring har jeg forsøkt å ta med litt "allsorts". Noe av musikken her er ganske dårlig produsert, mens andre låter har ekstremt god lydkvalitet.

 

For å få med et godt utvalg på tvers av sjangre og instrumenteringer ble det til at vi tok med de låtene som er her og hoppet over de aller ytterste punktene som opera og metal. Når det er sagt så er de to testvinnerne virkelige tusenkunstnere. Med tanke på hvor godt de konsekvent gjør det over hele fjøla tviler jeg på at du vil bli misfornøyd med dem selv om du skal lytte til tyngre musikk enn vi har tatt med her.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Heilage: Angående mastring har jeg forsøkt å ta med litt "allsorts". Noe av musikken her er ganske dårlig produsert, mens andre låter har ekstremt god lydkvalitet.

 

For å få med et godt utvalg på tvers av sjangre og instrumenteringer ble det til at vi tok med de låtene som er her og hoppet over de aller ytterste punktene som opera og metal. Når det er sagt så er de to testvinnerne virkelige tusenkunstnere. Med tanke på hvor godt de konsekvent gjør det over hele fjøla tviler jeg på at du vil bli misfornøyd med dem selv om du skal lytte til tyngre musikk enn vi har tatt med her.

 

Min test pleier å være å sette på (i tillegg til mye annet) Mastodon - Blood and Thunder fra Leviathan. Velprodusert progmetal, mange ørepropper/hodetelefoner vil etter min erfaring vise svakheter med den låta.

 

Det vil være aktuelt å vurdere Starkey HF-2 for min del. Ønsker ikke å betale _for_ mye, selv om jeg er glad i musikk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...