Gå til innhold

Her er Russlands «Chrome-killer»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke merkelig at Chromium-baserte nettlesere er like Chrome, men det merkeligste her er at Opera, som er store i Russland og på mobile plattformer, velger å samarbeide med en russisk nettleser som satser på mobile platformer.

 

Kanskje de har fått ett tilbud de ikke kunne avslå :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke merkelig at Chromium-baserte nettlesere er like Chrome, men det merkeligste her er at Opera, som er store i Russland og på mobile plattformer, velger å samarbeide med en russisk nettleser som satser på mobile platformer.

 

Kanskje de har fått ett tilbud de ikke kunne avslå :)

Ja, de må ha fått et veldig godt tilbud. Eller så har Opera-sjefen fått et hestehode i senga :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Prøver Yandex nå. Det er jo like tregt som Opera. Men den importerte alle instillinger fra Internet Explorer og støtter intranetzoner og sso. Det var et pluss.

 

Men hastigheten er begrederlig. Og så sliter den med flashannonser. Da blafrer skjermen hver gang den laster inn annonsene

.

Lenke til kommentar

Merker at hastigheten er litt variabel, men definitivt ikke på Chrome nivået. Firefox laster også bittegrann fortere her.

 

Åpner man en ny fane, får man en dropdown med sist brukte sider, bokmerker og diverse linker. Spørs vel ikke om dette bare kan dedikeres til en en egen Ny Fane side.

 

Med untak av stop/reload, liker jeg designet bedre enn Chrome.

 

Det finnes ingen add-ons.

 

Det er kort og godt ikke noen grunn til å bruke denne nettleseren over Chrome, med mindre du er altfor hipster til å bruke Chrome.

Lenke til kommentar

Funksjonaliteten til Chrome og hastigheten til Opera

Om noe så er det omvendt. Chrome har ikke noen særlig funksjonalitet å snakke om, og er helt pinlig dårlig på konfigurasjon. Opera har heller aldri slått meg som noen superrask nettleser, selv om jeg har brukt den i mange år før selv.

Lenke til kommentar

Denne nettleseren fungerte svært godt i OS X. Kjapp, stilren og generelt god. Liker godt hvordan de har kombinert adresse- og tittellinje, samt hurtigvalg i url-felt.

 

Aner ikke om den er like smooth på windows, men vi får håpe det! Hvis denne kommer i engelsk språkdrakt, tror jeg nesten jeg må revurdere mitt nettleser-valg! (Eller er det jeg som har klart å laste ned feil variant?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...