Gå til innhold

SAS åpner for mobilprat på fly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At folk ikke viser hensyn i offentlige arenaer mtp. høylytt mobilprat er det vel neppe noen tvil om. Alle som tar kollektivt jevnlig opplever dette, og det er irriterende nok der. At vi skal overleve dette på flyet i tillegg som er både trangere og intimt gjør ikke situasjonen noe bedre. Nei, dette er bare noe tull selskapene vil innføre for å tjene penger, ironisk nok vil det kanskje føre til at forbrukere velger andre selskaper om de ikke har samme tjeneste. F. eks om man har flyskrekk så hjelper det ikke å bli lettere stresset/irritert av en mobilpratende sidemann.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at det er greit å sitte på flyet å sleppe mobilprat.. men om man sitter på fly i 12-13 timer, så er det kansje greit å kunne ringe til den personen som skal plukke deg opp på flyplassen at man er forsinket eller andre ting?

Eller kansje d finnes andre måter å gjøre dette på:)

Lenke til kommentar

Idén er genial -Med tanken fra min min flytur til statene på 14 timer frisk i minne, Husker jeg at det var en periode der de fleste sov i 5 timer men de andre satt å så på film med headset. Om da en skulle begynne å snakke i telefon kunne dette foresaket at det skulle vekke en haug med folk. Burde heller kunne ha åpnet og lukket telefonnettet på tidspunker som 1 time før og etter landing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Synd! Det beste med mobilforbud på fly for min del er at det ikke sitter en medpassasjer og roper i telefonen uten å tenke på omgivelsene.
Med de roaming-prisene som kommer til å være på flyet, så tviler jeg på at dette er noe folk flest kommer til å bruke.

 

Roaming-priser på IP-telefoni? Gratis blir det kanskje ikke, men de priser seg nok ikke helt ut; bedre med mange som betaler en del, enn få som betaler mye.

Lenke til kommentar
Synd! Det beste med mobilforbud på fly for min del er at det ikke sitter en medpassasjer og roper i telefonen uten å tenke på omgivelsene.
Med de roaming-prisene som kommer til å være på flyet, så tviler jeg på at dette er noe folk flest kommer til å bruke.

 

Roaming-priser på IP-telefoni? Gratis blir det kanskje ikke, men de priser seg nok ikke helt ut; bedre med mange som betaler en del, enn få som betaler mye.

SAS kommer ikke til å bruke en IP-telefon løsning slik som Norwegian.

 

SAS sin løsning bruker pico-celler for mobiltelefon i flyet.

 

Norwegian grenser uansett til ubrukelig, da de har alt for lite båndbredde til flyene og alt for mange som bruker tjenesten til tull (streame video og musikk fra YouTube, etc.). Av de fire gangene jeg har flydd med Norwegian i år har aldri Internett fungert bra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...