Gå til innhold

Nytt kritisk Java-hull funnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omgår hele Java-sandkassen

...

Hvis hullet blir utnyttet kan imidlertid hvem som helst ta seg inn på datamaskinen din via nettleseren du bruker, og ta kontroll over den.

Det er grunnen til at disse sårbarhetene rammer ulike operativsystemer i varierende alvorlighetsgrad. Sikkerheten må implementeres på bunnivå, ikke lappes på toppen. Funksjonalitet som selinux blir dermed viktig for å beskytte systemet.

 

Er det mulig ?

Nei ikke java tullet men å ha JAVA installert slik at det bare virker på en av 2 nettlesere , som er installert på samme pc ?

De mener å ha Java aktivert i én nettleser, og deaktivert i en annen. Jeg hadde dette med java og flash før, fyrte opp Opera hvis jeg trengte det.

 

-----

 

Jeg håper alle disse sårbarhetene gjør at Java etterhvert utfases. Jeg har sagt før at det bare er et tidsspørsmål før noen utnytter denne design-svakheten i java (ja jeg betrakter det som en svakhet i designet), og vi skal ikke se bort ifra at det blir flere slike sårbarheter fremover etterhvert som forskere/angripere og Oracle leker katt og mus. Jeg lurer på hvor lenge det vil gå før det gjøres større inngrep i java-koden. Men som vanlig blir vel konsekvensen av alt dette styret at mediehysteriet produserer mer bullshit om "cyber-krig" og lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...