Gå til innhold

Kommentar: - Det nytter ikke å bare drive koseprat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter min mening er dette en smørbrødliste på hva butikker trenger på nett:

- Innbydende forside

- Hvor? (finn frem)

- Åpningstider (også jul, påske, ferie)

- Nedlastbart kampanjeblad med tilbud og nye produkter (og påmelding av varsel om nytt kampanjeblad på FB, epost etc)

- Generell prisliste/produktkatalog

- Kontaktinfo (epost, telefon)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det fikser de nok på den vanlige måten:

- "Nei, kampanjeproduktet er dessverre utsolgt"

- "Nei, kampanjeproduktet er direkte dårlig, kjøp heller dette"

- Eller den klassiske: De setter på forhånd opp prisen på kampanjeproduktet til skyhøy margin så det skal virke som et røverkjøp når prisen blir normalisert igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er helt sikkert en flink og kunnskapsrik person, Christian Kamhaug. Men her fremstår du som svert naiv, særlig med tanke på at du har jobbet som Community Director. Det er helt klart at "likes" betaler lønninger, om man bruker de riktig!

 

 

- Du påpeker at kunder ønsker tilbud via sosiale medier. Det har du helt rett i! Mange kunder velger faktisk å benytte seg av tilbudene. Jo flere likes du har jo flere personer når man ut til, jo flere salg får man og jo høyere omsetning.

 

Ergo likes kan betale lønninger,

 

Du burde heller skrevet noe som at "koseprat på FB betaler ikke lønninger", for om du hadde skrevet det, ja da hadde du hatt helt rett.

Lenke til kommentar

Dette lukter en artikkel som skulle skrives, istedet for et budskap. Folk er interessert i å handle hos folk som har samme verdier som dem, og i gamet for mer enn pengenes skyld. Sannhet skinner gjennom, og på sosiale medier har bedrifter muligheten til å formidle slike verdier, evt. feile.

Endret av Guybrush Threepwood
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er helt sikkert en flink og kunnskapsrik person, Christian Kamhaug. Men her fremstår du som svert naiv, særlig med tanke på at du har jobbet som Community Director. Det er helt klart at "likes" betaler lønninger, om man bruker de riktig! - Du påpeker at kunder ønsker tilbud via sosiale medier. Det har du helt rett i! Mange kunder velger faktisk å benytte seg av tilbudene. Jo flere likes du har jo flere personer når man ut til, jo flere salg får man og jo høyere omsetning. Ergo likes kan betale lønninger,Du burde heller skrevet noe som at "koseprat på FB betaler ikke lønninger", for om du hadde skrevet det, ja da hadde du hatt helt rett.

Leste du slutten av artikkelen eller? :p

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Simen, jeg bare MÅ spørre:

Hva er det du driver med egentlig. Ifølge profilen din har du postet 58 023 innlegg (14,39 per dag).

Får du betalt for dette?

Jeg spør fordi jeg ikke kan fatte at noen bruker så mye tid på noe de ikke får betalt for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

 

Sosiale medier har blitt en naturlig del av dagliglivet for veldig mange av oss, og jeg ser debatten om deltagelse eller ikke i sosiale medier i 2012 som en klar parallell til den samme debatten i 1999: Skulle bedriften på internett eller ikke. I 2012 virker akkurat den debatten ganske fjern.

 

Internett er an åpen kommunikasjonskanal som eies av oss alle.

 

 

På samme måte som vi har profesjonalisert, ufarliggjort og gjort handel og kommunikasjon til normalen på nettet, blir også sosiale medier (eller sosiale relasjoner som jeg personlig liker bedre) en helt naturlig del av enhver bedrifts markeds- og kommunikasjonsmiks. På samme måte som kundene forventer at du finnes på nettet, forventes det også at du finnes på Facebook og kanskje også på Twitter. For å være relevant i søkeprosessen etter produkter, tjenester og jobber.

 

 

Facebook/Twitter/Google er selskap som overvåker brukeres handlinger og data for egen vinning (salg av reklame +++). Brukerne er produktet til disse selskapene.

 

Burde man ikke heller stå på for en endring av hvordan sosiale medier driftes, enn å forsøke å jage alle sauene til slakteren ?

Lenke til kommentar

Jeg er kraftig lei av at alle bedrifter bare bruker Facebook og Twitter for å kommunisere med kundene.

Selv dyrebeskyttelsen i byen min bruker en Facebook-profil, og vedlikeholder ikke hjemmesidene noe særlig. Dumt hvis man vil kontakte dem om en mistet/funnet katt. Da må man ringe for å vite hvordan saksgangen går, for de skriver ikke oppdateringer på hjemmesidene sine. Kun Facebook.

Og jeg har ikke, og vil ikke ha Facebook.

Kan til nød bruke en tulleprofil, men vil helst slippe å ha noe med Zuckerberg å gjøre.

 

Snart finnes det bare noen få nettsider igjen, for alt gjøres på Facebook.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har du noen ubetalte hobbyer? Kanskje til og med noen som du må betale for? Hvorfor gidder du?

 

I så fall, der har du svaret. ;)

 

hehe...bra svar Simen. :)

(jeg bruker *mye* penger på hobbies... hardware er "på wait" for tiden).

Lenke til kommentar

Hehe, å slippe en artikkel her på hw.no er som å danse chachacha blind gjennom ett minefelt :)

Og misforstå meg ikke, den kompetansen som finnes i kommentarfeltene her er veldig veldig høy :)

 

Men jeg syntes nå det var en bra artikkel jeg. Kanskje ikke perfekt, men det er ikke jeg heller :p Så den var bra nok til meg.

 

Har sagt det selv lenge også, at Facebook som vi kjenner det med oppdateringer fra ramma osv osv, det kommer til å forsvinne. Folk blir så lei av slikt skvalder, og nytt innhold presser seg på. Folk vil heller ha siste tilbud fra komplett.no sas.no norwegian.no eller de dårlige nyhetene om fiberbrudd fra "telekom".no enn å høre at katta til broren til naboen kastet opp en hårball igår kveld.

Og måten de kommer til å gjøre det på, er at abbonnementene på de værste "spam'erne" blir sagt opp. Personlig så har jeg antagelig fjernet nyhetsoppdaterings funksjonen fra mellom 50 og 100 stk. Ikke fordi jeg misliker de på noen måte, men fordi jeg ikke vil at min FB strøm skal inneholde innleggene fra dem som tar plassen til noe jeg har lyst å se.

 

Så tenker kanskje noen, hva med å lage kanaler da ? Slik som IRC har. En av fordelene med FB, er enkelheten. Selv bestemor klarer å bruke det. Ungdommen har grupper, der de presser sitt innhold bort fra hovedstrømmen, men jeg mener det blir i motsatt retning. Det å gjøre en bevisst handling for å flytte innhold vekk, betyr at man ubevisst får alt innhold som ikke tåler (eller noen ønsker at skal se) dagens lys. På den måten er bestemor og onkel sikret at de til en hver tid får statusoppdateringer fra Strikkestua og ClasOhlsson/Biltema

Lenke til kommentar

Når jeg har sett hvor personlig forhold enkelte kvinner har til skoene sine ville det ikke overraske meg om de faktisk ønsket å snakke med skobutikken sin på nett. Særlig de som ikke bor i de største byene og kanskje bare har en eller to skobutikker i nærheten vil kanskje spørre om butikken har tenkt å ta inn merke X eller modell Y, og ikke bare sitte som passive mottakere av informasjon.

 

Lenke til kommentar

Mye smart sagt hittil. Håper for Christians skyld at han leser dette :) Til Simen1, jeg setter stor pris på ditt bidrag, på mangfoldige artikler jeg har vært interessert i har du kommet med utbedrende relevant informasjon. Takk for det!

 

Det meste du snakker om gjelder for din seleksjon, f.eks sas, dnb, telenor, som alle må basere seg på umiddelbar støtte. Alle er også gigantiske firmaer (fint for deg) men, jeg kjenner alle som eier min skobutikk og hvem som designer buksa mi. Så hvem du vil ha nesten daglig oppdatering av varierer mildt sagt sterkt. Jeg tror ikke at en kort kommentar på et utsagn til banken din vil faktisk bli lest, ihvertfall ikke enset (det finnes selvfølgelig unntak som har kommet opp i det siste, mulig det er økende?).

 

Angående kundeservice, vil dette bevege seg mer mot sosiale medier. Jeg skulle gjerne fått brukerstøtte over facebook sin chat, med en operatør "ola". På chess.no blir man automatisk spammet med et script for direkte chat, som skal selge deg noe, men uansett. Så lenge jeg er på facebook vil jeg klart foretrekke en chat der jeg beholder loggen (beholder og beholder fru blom) og jeg er ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...