Gå til innhold

Anmeldelse: FTL: Faster Than Light (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra anmeldelse, som passer godt mitt inntrykk/erfaring med spillet etter en god del spille timer.

 

En ting som ikke er nevnt er at ved å ha noen systemer, våpen, droner eller mannskap om bord så vil det gi spesielle valg (i blå tekst) alternativer i noen situasjoner. For å ta edderkoppene som ett eksempel, så er det lurt å ha en anti-personel drone, den rydder dem pent av veien uten risiko til resten av mannskapet.

Lenke til kommentar

Flott anmeldelse. En god motvekt til den latterlige anmeldelsen Pressfire klarte å lire av seg. Er vel ikke mer enn en 8er egentlig, men i forhold til resten av 9erne Gamer strør rundt seg så er det vel fortjent. Håper flere går til innkjøp av dette nå. Et av årets soleklart beste spill.

 

FTL er avhengighetsskapende og passe vanskelig, men skulle personlig sett at det var flere events. Som nevnt i anmeldelsen så vet man stort sett hva som skjer etter å ha spilt en del ganger. Allikevel har det sjeldent vært så morsomt å dø i et spill. Hvis dette blir den typiske Kickstarterstandarden, så blir 2013 tidenes beste spillår.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig at det at det kunne vært bedre og dypere er pirk. Dette spillet er mer en gameplay-demo enn noe annet. Et konsept. Bare man skraper på overflaten har man allerede nådd bunnen. Jeg skulle gjerne likt at de tok seg mye mer tid før de gav ut spillet etter kickstarteren. Denne karakteren er alt for høy.

Lenke til kommentar

Klart ett av årets beste spill.

Den gode følelsen av å ha kommet lengre fordi man har raffinert strategien sin siden sist forsøk er ekstrem.

 

Har enda ikke kommet lengre enn sector 6 på Normal though...

Som oftest føler jeg det er min skyld når jeg dør. Valg man gjør der og da eller dumme valg man har gjort tidligere.

 

I følte jeg at jeg hadde full kontroll med 7 crew members, 4 våpen, crew teleporter og oppgraderte skjold.

 

Jeg klarte å vinne en kamp mot en Elite fighter i sektor 5, en av de som dukker opp når rebelsene tar deg igjen. De har 5 shield bars og sinnsykt med hull. To hopp senere er jeg død fordi jeg var gniten og ikke ville selge Defense Droid MK2en min for å ha råd til å reparere hull. Det var episk alikevel.

Lenke til kommentar

Som "alene ute i rommet" simulator synes jeg spillet er ufattelig bra, og nerden i meg koser seg hver gang jeg spiller. Som et spill i "roguelike" sjangeren er jeg ikke like fornøyd.

 

Vanskelighetsgraden er litt merkelig, siste sektor er helt hinsides alle de andre. Dette fører til at variasjonen hvordan skipet kan bygges opp egentlig er ganske begrenset med mindre du har avsindig flaks.

 

Jeg er fullstendig klar over at dette er kjennetegn for sjangeren, men spill som feks binding of isaac balanserer dette langt bedre og har mye lengre levetid i mine øyne. Likevel så er spillet absolutt verdt prisen, og det er meget hyggelig å se at kickstarter bærer frukter.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...