Gå til innhold

Gammel Apple TV - dobbel pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har apple tv, første generasjon. Den kjører xbmc og spiller av 1080p. Ingen grunn å bytte til nyere hw. Xbmc er overlegen apple sitt system.
Hva vil da i det hele tatt være poenget med å oppgradere? Generelt sett selvfølgelig.

 

Du har jo alt det tullet Apple kommer med ang. "This changes everything" og "This changes everything. Again." som de fleste faller hodestups for og kjøper det nye selv om de ikke har bruk for det. Samme går for iPhone.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er ikke apple tv første generasjon en 720P mediespiller? Hvordan kan den plutselig spille 1080P da?

Den støtter kun 720p ja, og hvis jeg ikke husker feil sliter den litt med det også i XBMC.

 

Men ved hjelp av et mini PCI-E videodecoder-kort til ca 250 kr og en modifisert linux-distrubusjon med XBMC kjører den alt av video smertefritt, inkludert 1080p.

 

Hva er så poenget med disse? Min Samsung TV har jo en innebygd mediaspiller som tar alt av formater.

 

Poenget er at XBMC er et mye bedre, mer fleksibelt, og ikke minst mer elegant system enn hva TV-er leveres med. Dessuten er det bare nye og dyre TV-er som har gode medie-avspillere.

 

 

Nå er mange Apple fanatiker en smule gale da

Du mener altså at folk som hacker en boks for å unngå å bruke Apple's software er "Apple fanatikere"?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Hva er så poenget med disse? Min Samsung TV har jo en innebygd mediaspiller som tar alt av formater.

 

Poenget er at XBMC er et mye bedre, mer fleksibelt, og ikke minst mer elegant system enn hva TV-er leveres med. Dessuten er det bare nye og dyre TV-er som har gode medie-avspillere.

 

Hm? Jeg setter UBS pinnen eller harddisken i en av USB portene i TVn og det kommer opp en liste med filene på den. Enklere kan det vel ikke bli? Kan også spille filer rett fra PCn min i samme nettverk hvis jeg vil.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar
Hva er så poenget med disse? Min Samsung TV har jo en innebygd mediaspiller som tar alt av formater.
Poenget er at XBMC er et mye bedre, mer fleksibelt, og ikke minst mer elegant system enn hva TV-er leveres med. Dessuten er det bare nye og dyre TV-er som har gode medie-avspillere.
Hm? Jeg setter UBS pinnen eller harddisken i en av USB portene i TVn og det kommer opp en liste med filene på den. Enklere kan det vel ikke bli? Kan også spille filer rett fra PCn min i samme nettverk hvis jeg vil.

 

En del dyrare med en tv kontra en liten box till 800 bagis.

Dessutom, hur kommer filmerna till den externa hårddisken eller pinnen? Radio, Netflix Hulu, Itunes, NHL, NBA, Airport och en del annat har din minnepinne också?

Lenke til kommentar

Har selv ikke kjønt helt vitsen med å ha dette produktet, har selv bare min stasjonære gaming PC koblet til reciveren så har jeg 60" display. Kostet meg 400 kr for alt jeg trengte og det var en trådløs mus og tastatur løsning og en 3m HDMI kabel.

 

At en burde jailbrake et produkt for at det skal være tilfredstillende er jo litt.......

 

Men hva for en ut fra en slik apple boks som en ikke kan gjøre fra en PC?

 

Men hva f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...