Gå til innhold

Valve må kanskje i retten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en av tingene jeg ikke liker med digital distribusjon av spill. Om plattformeieren plutselig endrer på noe og du ikke er helt enig, sitter du der med snabelen i postkassa. På GOG (og Origin faktisk) har du i hvertfall mulighet til å ta vare på installasjonsfilene, men hos Steam, XBLA, PSN, osv. sitter selskapet med spillene dine.

 

Dette er vel og en av klausulene som Sony fikk veldig mye pepper for når de kom med sin nye EULA etter at PSN ble hacket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en av tingene jeg ikke liker med digital distribusjon av spill. Om plattformeieren plutselig endrer på noe og du ikke er helt enig, sitter du der med snabelen i postkassa. På GOG (og Origin faktisk) har du i hvertfall mulighet til å ta vare på installasjonsfilene, men hos Steam, XBLA, PSN, osv. sitter selskapet med spillene dine. Dette er vel og en av klausulene som Sony fikk veldig mye pepper for når de kom med sin nye EULA etter at PSN ble hacket.

 

er derfor jeg ikke kjøper spill på Steam, XBLA, PSN fordi man ikke får instalasjons fila med spillet. hele greie er en elendig utleie butikk med skyhøy utleie pris.. betale 600 kr for et spill å så sitter man ikke tilbake med noe?.. nei takk, er ikke idiot heller...

Lenke til kommentar

Ingen spill på Steam koster vel 600kr?

 

Og om du ikke skulle sitte igjen med noe fysisk, så har du i det minste kunne ha nytt en god spillopplevelse.

 

Når det er sagt, så er og blir du et troll, så samtlige av dine kommentarer må tas med både en og to klyper salt. (Men for all del, fortsett! Liker kommentarene dine jeg :p )

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Syns det er bra at denne tyske organisasjonen tar dette opp med Valve i retten. Dersom vi får rettigheten til å videreselge lisenser på steam, vil dette få følger for andre tjenester.

 

Det vil vel ha sammenheng med denne (link) artikkelen hvor EU vil la oss kunne selge og kjøpe brukte programvarelisenser. Om dette skal gjelde for Microsoft, Adobe, osv., må det vel nødvendigvis gjelde for Valve også (og alle andre som selger software av forskjellige slag).

Lenke til kommentar

I utgangspunktet burde det ikke være noe problem for steam å kunne videreselge lisensene våre, type, at vi trader spill videre til andre.

Men det er nok lite ønskelig fra deres side, da det er snakk om "brukt" salg og det blir tapte penger for både valve og produsentene av spill.

 

Jeg har endel spill jeg kunne tenkt meg å solgt, selv om jeg måtte solgt dem for 10eur per stk, ville det fort blitt snakk om litt penger.

Lenke til kommentar
Dette er en av tingene jeg ikke liker med digital distribusjon av spill. Om plattformeieren plutselig endrer på noe og du ikke er helt enig, sitter du der med snabelen i postkassa. På GOG (og Origin faktisk) har du i hvertfall mulighet til å ta vare på installasjonsfilene, men hos Steam, XBLA, PSN, osv. sitter selskapet med spillene dine. Dette er vel og en av klausulene som Sony fikk veldig mye pepper for når de kom med sin nye EULA etter at PSN ble hacket.
er derfor jeg ikke kjøper spill på Steam, XBLA, PSN fordi man ikke får instalasjons fila med spillet. hele greie er en elendig utleie butikk med skyhøy utleie pris.. betale 600 kr for et spill å så sitter man ikke tilbake med noe?.. nei takk, er ikke idiot heller...

 

Spill på "pese" koster ikke 600kr, med mindre du kjøper en eller annen "collectors edition".

 

Valve endrer sine "retningslinjer" hele tiden, så det er bare bra at noen går til søksmål. Skulle gjerne ha solgt videre min Steam konto en gang i fremtiden, så kanskje det kan komme noe godt ut av dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en av tingene jeg ikke liker med digital distribusjon av spill. Om plattformeieren plutselig endrer på noe og du ikke er helt enig, sitter du der med snabelen i postkassa. På GOG (og Origin faktisk) har du i hvertfall mulighet til å ta vare på installasjonsfilene, men hos Steam, XBLA, PSN, osv. sitter selskapet med spillene dine. Dette er vel og en av klausulene som Sony fikk veldig mye pepper for når de kom med sin nye EULA etter at PSN ble hacket.

 

er derfor jeg ikke kjøper spill på Steam, XBLA, PSN fordi man ikke får instalasjons fila med spillet. hele greie er en elendig utleie butikk med skyhøy utleie pris.. betale 600 kr for et spill å så sitter man ikke tilbake med noe?.. nei takk, er ikke idiot heller...

 

Det er bare på konsoll man kan risikere å betale så mye for ett spill....

 

AtW

Lenke til kommentar

er derfor jeg ikke kjøper spill på Steam, XBLA, PSN fordi man ikke får instalasjons fila med spillet. hele greie er en elendig utleie butikk med skyhøy utleie pris.. betale 600 kr for et spill å så sitter man ikke tilbake med noe?.. nei takk, er ikke idiot heller...

Hvis man har fulgt med i timen kan man lett få tak i nye spill (under en måned gamle) til ca 200,- eller deromkring. Det inkluderer nøkler til Steam. Er mange som selger produktnøkler som fungerer prikkfritt for Steam, Origin osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...