Gå til innhold

Dette er «porten til Helvete»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser for meg at et forsøk på å tette det kan gi ennå større klimagassutslipp. Naturgass er nemlig hovedsaklig metan som har over 20 ganger mer klimaeffekt enn avgassene etter å ha forbrent naturgassen. Det er helt klart en fordel å brenne det i stedet for å risikere at lokket har lekkasjer. Det er ikke bare bare å gjøre et hull som dette gasstett og motstandsdyktig mot trykket som vil bygge seg opp.

 

Men kanskje det går an å bygge et tak over det for å samle opp naturgassen uten at det blir stort trykk. Uten oksygentilførsel vil flammene dø ut og gassen kan brukes til noe fornuftig. Gasskomfyrer, sentralvarmeanlegg, eksport av LNG etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Etter det jeg fant ved kjapt googlesøk så har Turkmenistan mye av to ting, nemlig ørken og gass :p Virker som ingen bryr seg om tapt gass. De burde bygget noen suvenir-boder o.l., fått litt turisme på gang ^^ årlig satanistfestival med masse deathmetal

 

Jeg var der ifjor høst og takker meg lykkelig for fravær av boder ;) En god halvttime i jeep i ørken skal til for å komme dit. Makan for et tøft syn. Luktet greitt mye grill og. Og den stakkars guiden som forsøkte å holde alle på avstand fra kanten..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...