Gå til innhold

Er Torchlight II bedre enn Diablo III? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi får se. D3 var jo faktisk veldig bra den første gangen man spillte det. Problemet var at Normal, Nightmare og deler av Hell var for lett. Man ble rett og slett lei innen man kom til Act 2 Hell, som var iallefall vanskelig nok til at man måtte tenke litt og ikke facerolle tastaturet. Og når man kom til Inferno, så var det bare å glemme å spille uten å farme i 60 timer eller satse på at det var noe veldig bra gear til rimelig pris i AH.

 

Det var liksom aldri noe mellomting :/.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Torchlight 2 er fantastisk, langt bedre enn diablo 3..Det diablo 3 feila på var 2 ting, scalinga av vanskelighet (normal-hell var plankekjøring -> mens inferno var slik at du ble oneshotta om du trådde bare litt feil) og Loot..Loot systemet i diablo 3 er rass..jeg fikk ikke ett legendary eller set item og jeg spillte gjennom alt opp til fjerde akt i inferno..alt gearet..absolutt alt..han har på seg..er kjøpt på Ah ..fordi det ikke har droppa noe bra til meg...I tl 2 er jeg hele level 15..og har fått 2 legendaries..1 jeg kan bruke..og opp til flere set items. Det blizzard ikke tenker på ..er at ..greit..legendaries skal være sjeldne..men når det i tillegg bare er 1/5 sjans for at du får en til din klasse, så blir det helt latterlig..og set items også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd TL eller TLII, men den beste måten og få folk til å fortsette å spille slike spill er i mine øyne å ha "evennts" og challenges som for deg til å spille deler av spillet på en helt annen måte, utfordringer er bra, men blir ekstremt kjedelig når det er det samme om og om igjen som i D3.

Lenke til kommentar

Har kun prøvd demoen men mitt første inntrykk var ikke bra altså, nå skal det sies at jeg likte ikke T1 i det hele tatt.

 

Diablo 3 synes jeg var bra men det her ble alt for tegneserie aktig synes jeg. Hadde det vært en grafikk stil som var bra så hadde det ikke plaget meg. Men det hele ser bare så dårlig ut og det hadde ikke noe atmosfære,sjarm eller sjel i det hele tatt.

 

En demo er kanskje ikke nok til å gi et bra nok inntrykk men det holdt for meg.

Lenke til kommentar

Har kun prøvd demoen men mitt første inntrykk var ikke bra altså, nå skal det sies at jeg likte ikke T1 i det hele tatt.Diablo 3 synes jeg var bra men det her ble alt for tegneserie aktig synes jeg. Hadde det vært en grafikk stil som var bra så hadde det ikke plaget meg. Men det hele ser bare så dårlig ut og det hadde ikke noe atmosfære,sjarm eller sjel i det hele tatt.En demo er kanskje ikke nok til å gi et bra nok inntrykk men det holdt for meg.

20 dollar.

 

Du kan vel ikke forvente diablo 3 cinematic, og grafikk. Når runic games har 30 folk å jobbe med spillet.

 

Det at det er tegneserieaktig har jo ikke stoppet wow og warcraft serien å gjøre det bra? forstår deg ikke helt..

 

at det ikke har atmosfære, sjarm eller sjel syntes jeg er tåpelig at du sier, når du bare har spilt demoen. Det virker som du har bestemt deg for å ikke like det.

 

Jeg syntes spillet forøvrig er helt fantastisk. Det har mange flere abilites og spells enn d3, jeg kan spille det offline, på lan, på nett. Og spillet er faktisk morsomt å spille, noe som d3 ikke var.

 

Og så må vi ikke glemme alle modsene som kommer.

 

og mye mye mer loot

Endret av henrikrox
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Diablo 3 gikk jeg lei etter normal. Dvs, jeg gikk egentlig lei lenge før, men holdt pga løfter om at spillet begynte etter normal. Det gjorde det ikke. Det var fortsatt ganske ræva. AH ødela spillet fullstendig for min del. Det skulle aldri vært der. Det, og at det lagget pga nettverk når jeg spilte "singelplayer".

 

Testet beta å TLII og er ikke i tvil om at jeg kommer til å like det bedre. Men først må jeg tusle mer rundt i GW2. Også har jeg fortsatt en del spill i backlogen etter Steam Summer Sale. :)

 

Det er godt det snart er vinter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kun prøvd demoen men mitt første inntrykk var ikke bra altså, nå skal det sies at jeg likte ikke T1 i det hele tatt.Diablo 3 synes jeg var bra men det her ble alt for tegneserie aktig synes jeg. Hadde det vært en grafikk stil som var bra så hadde det ikke plaget meg. Men det hele ser bare så dårlig ut og det hadde ikke noe atmosfære,sjarm eller sjel i det hele tatt.En demo er kanskje ikke nok til å gi et bra nok inntrykk men det holdt for meg.

20 dollar.

 

Du kan vel ikke forvente diablo 3 cinematic, og grafikk. Når runic games har 30 folk å jobbe med spillet.

 

Det at det er tegneserieaktig har jo ikke stoppet wow og warcraft serien å gjøre det bra? forstår deg ikke helt..

 

at det ikke har atmosfære, sjarm eller sjel syntes jeg er tåpelig at du sier, når du bare har spilt demoen. Det virker som du har bestemt deg for å ikke like det.

 

Jeg syntes spillet forøvrig er helt fantastisk. Det har mange flere abilites og spells enn d3, jeg kan spille det offline, på lan, på nett. Og spillet er faktisk morsomt å spille, noe som d3 ikke var.

 

Og så må vi ikke glemme alle modsene som kommer.

 

og mye mye mer loot

 

Når det kommer til grafikken så har jeg ikke noe imot at det her et tegneserie utseende, har flere år med WoW på belte og selv om grafikk motoren til Blizzard begynner å bli noe sliten så redder dem seg med sin grafiske design.

 

Det samme kan ikke sies om T2 synes jeg, hvor det grafiske designet ble kjedelig utifra hva demoen presenterte for meg. Men som jeg skrev at en demo er kanskje ikke nok til å gi et bra nok inntrykk men at det holdt for meg.

 

Hvorfor skulle jeg bestemme meg for å ikke like et spill? Jeg spiller hver eneste dag alt mulig så at det hadde kommet et nytt hack & slash spill hadde passet perfekt for meg da jeg ikke orker mer Diablo 3 nå.

 

Du synes ikke D3 var noe morsomt å spille, jeg stor koste meg fra start til slutt. En kan ikke tilfredstille alle som er glad i spill, dette virket som et spill som var noe tynt for min del men det viktigste er jo at det er en haug andre som virker stor fornøyd med spillet.

 

Så får "dere" bare holde ut med oss som ikke er det, smaken er som baken vettu :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig ikke torchlight 2 og diablo 3 er så veldig like spill, joda de er i samme sjanger forsåvidt men torchlight minner mye mer om diablo 1 og 2.

 

At grafikken har noe å si for gameplay delen blir noe rart, det er vel kanskje det minst betydelige, spesielt i et slikt spill? Klart det er ikke ubetydelig, men det bør være en såpass liten del av inntrykket. Men folk prioriterer jo forskjellige ting.

 

Jeg er ingen stor hack and slash spiller, men for meg er torchlight mer likt diablo 1 og 2 enn det diablo 3 er, og dermed et mye, mye bedre spill. + LAN!!! Det er så fundementalt viktigt, og rett og slett grunn nok til å velge den ene over det andre for meg.

 

Cinematicene og at man bare måtte se hvordan historien endte, er vel de to fordele jeg vil gi diablo 3. Men så var jo diablo tre ganger så dyrt som torchlight 2. 19 Euro for et slikt spill som torchlight 2 er helt absurd god valuta for pengene.

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde store håp for TL2. Disse ble alle innfridd og vel så det!

 

Runic består tydeligvis av bra folk med hjertet på rett sted. Grådige er de iallefall ikke:

 

www.gamesindustry.biz/articles/2012-09-18-torchlight-ii-dev-finds-digital-as-profitable-as-full-retail

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...