Gå til innhold

Raspberry Pi kan få rå ytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I "ytelse pr. krone" tror jeg RasPI fortsatt banker det meste der ute, ikke minst alle smarttelefoner.

 

Ikke tror jeg du finner noen definisjon på "rå ytelse" heller som folk kan enes om.

 

Det er jo en veldig tvilsom måte å si det på..

Den har ikke skjerm, batteri, like mye ram, wifi, lagring, gsm/3g, osvosvosvosvosvosv... men den yter fortsatt dårligere en mange smarttlf. :confused:

Lenke til kommentar

Det kule for den vanlige forbruker er at Raspberry Pi kan benyttes som et mediesenter med XBMC installert.

 

Men for at det skal bli et skikkelig alternativ er det ikke klokkefrekvensen det mangler på, det er støtte for Flash og lignende nødvendige onder som gjør det mulig å benytte streamingtjenester som baserer seg på disse.

 

Så langt har jeg ikke hørt om implementasjoner av dette, og Raspberry Pi er uinteressant.

Lenke til kommentar

Litt sjukt og tenke på at rasberry pi faktisk yter 1000MHz (Pentium 3 for tusenårskifte generasjonen). Likevell synd at dei ikkje kan få på plass USB 3.0 og spdif utgang (gjerne med ein bedre lydbrikke i utganspunktet. Analoge utganger kunne dei jo totalt droppa i ein eventuell mediasenter utgave. 90% av dei som har kompetanse til å bruke slike løysingar i dag har enten hdmi eller spdif inngang på tv-en/forsterkaren.

 

Likevell eit fantastisk produkt. Begynder virkelig å lure på kva slags tulle prosessorar som vert brukt i blue-raye spelarar o.l. når man ser kor bra den yter i forhold til pris.

Lenke til kommentar

lurer på om den holder hastigheten oppe om man putter på en liten kjøler

Broadcom BCM2835 har ikke temperatursensor, så den vil ikke reagere før den står i fyr og flammer.

 

Rart at jeg sitter å leser av temperaturen på min raspberry pi nå da?

 

Kjører 800mhz clock og quake 3 er akkurat spillbart om man ikke har for mange å spille mot. Venter på kjøleribber så jeg trygt kan klokke til 1GHz.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...