Gå til innhold

Telenor snart klar med 4G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på at Telenor begrenser 3G hastigheten på vanlig mobilt bredbånd til 1-2 Mbits/s og kaller full hastighet for "superbredbånd" er jeg spent på hvor stor glede vanlige brukere vil ha av 4G. Jeg har mobilt bredbånd 199 fra Telenor nå og angrer ekstremt på at jeg ikke valgte Netcom. Netcom begrenser ikke hastigheten, du får med Spotify som gjør abonnementet veldig billig, du får en bedre miniruter og du får 10GB grense mot Telenor sine latterlige 4GB. Hvis ikke Telenor bedrer vilkårene snart er det slutt første dag bindingstiden går ut!

Lenke til kommentar

Med tanke på at Telenor begrenser 3G hastigheten på vanlig mobilt bredbånd til 1-2 Mbits/s og kaller full hastighet for "superbredbånd" er jeg spent på hvor stor glede vanlige brukere vil ha av 4G. Jeg har mobilt bredbånd 199 fra Telenor nå og angrer ekstremt på at jeg ikke valgte Netcom. Netcom begrenser ikke hastigheten, du får med Spotify som gjør abonnementet veldig billig, du får en bedre miniruter og du får 10GB grense mot Telenor sine latterlige 4GB. Hvis ikke Telenor bedrer vilkårene snart er det slutt første dag bindingstiden går ut!

Superbredbånd har opptil 6 eller 10 Mbit/s som makshastighet. De lavere abonnementene er begrenset til 2 Mbit/s. Er vel for å evt. gi mer til de som betaler for et større abonnement.

Netcom fjernet disse begrensningene sine når de lanserte de nye abo. tidligere i sommer. Vil sikkert skje en forandring hos Telenor når de lanserer 4G.

For meg personlig så hjelper det lite at Netcom ikke har begrensning når 3G-dekningen deres er langt svakere enn Telenor.

Lenke til kommentar
Med tanke på at Telenor begrenser 3G hastigheten på vanlig mobilt bredbånd til 1-2 Mbits/s og kaller full hastighet for "superbredbånd" er jeg spent på hvor stor glede vanlige brukere vil ha av 4G. Jeg har mobilt bredbånd 199 fra Telenor nå og angrer ekstremt på at jeg ikke valgte Netcom. Netcom begrenser ikke hastigheten, du får med Spotify som gjør abonnementet veldig billig, du får en bedre miniruter og du får 10GB grense mot Telenor sine latterlige 4GB. Hvis ikke Telenor bedrer vilkårene snart er det slutt første dag bindingstiden går ut!
Superbredbånd har opptil 6 eller 10 Mbit/s som makshastighet. De lavere abonnementene er begrenset til 2 Mbit/s. Er vel for å evt. gi mer til de som betaler for et større abonnement.Netcom fjernet disse begrensningene sine når de lanserte de nye abo. tidligere i sommer. Vil sikkert skje en forandring hos Telenor når de lanserer 4G.For meg personlig så hjelper det lite at Netcom ikke har begrensning når 3G-dekningen deres er langt svakere enn Telenor.

 

Ja, det er det som er frekt! Er jo ikke sånn at man begrenser hastigheten på mobilabonnementer, men man begrenser bruken med GB-kvoter. Når da i tillegg Telenor har de laveste kvotene er det ganske sleipt.

Håper inderlig at de relanserer abonnementene når de lanserer 4G offisielt. Kjøpte jo hos Telenor da de har 3G dekning på hytten, men rundt i Asker og Bærum der jeg bruker den mest har Netcom bedre dekning (og 4G) så angrer :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...