Gå til innhold

Slik fungerer Passbook i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt med passbook.... Om alle bruker det, og det automatisk kommer på skjermen når du nærmer deg ett utsalgssted så er det jo flott. Blir jo det samme om du bruker NFC eller QR kode på mobilen, når du uansett må vise mobilen til en scanner av ett slag... Er jo faktisk ikke værre enn at Payex/NETS lanserer "gavekort" løsning til passbook, så får du jo betalt også... Spennende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende, men akk... Hvorfor kunne ikke de satset på NFC? Det hadde vært mye mer attraktivt for min del. Dette blir jo i bunn og grunn det samme som Posten har hatt på sin app i godt over ett års tid nå, det er ikke akkurat et fremskritt, noe NFC definitivt ville vært...

 

Selv om Apple hadde implentert NFC i telefonen sin, så måtte jo alle utbyderne ha tilbydd NFC fungerende terminaler etc. Er ikke så mange per dags dato som har det.

Lenke til kommentar

Hva er helt vits med å lagre billetter på to forskjellige steder? Ser ikke helt vitsen med dette, siden ebillett gjør akkurat samme jobben.. Og man kan heller ikke kjøpe billetter gjennom passbook, og alle elektroniske billetter mottar man på email, sms også videre. Får se hvordan dette vil fungere i praksis.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg hatt første erfaring med Passbook.

 

Jeg flyr ganske mye i både jobb og fritid, og bruker blant annet United sin App. I dag skulle jeg først fly med SAS fra Oslo til New York, og videre innenriks i USA med United.

 

Etter jeg hadde sjekket inn bagasje i SAS sin skranke på Gardermoen fikk jeg en push-melding fra United sin App på telefonen, med beskjed om at jeg er sjekket inn på innenriksstrekningen i USA, og at et "mobilt boardingpass" er tilgjengelig.

 

Etter at jeg nå landet i New York og slo på telefonen poppet automatisk boarding kortet fra United opp på telefonen, med oppdatert gate, terminal og tid. Bare scanne QR-koden ved gate. Skal se om jeg får postet noen screenshots senere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...