Gå til innhold

Anmeldelse: Guild Wars 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å like dette spillet men får det ikke til.

Det føles ut som de har tatt ned-dummingen fra Wow og tatt det til et nytt nivå.

 

Quest (hjerte, events eller hva de kaller det) føles ikke noe givende i det hele tatt. Det hender jeg logger inn, gjør et quest og føler jeg må spy av kjedsomhet. Det at du kan velge hvordan du vil gjøre quests (gather, kill etc.) er kanskje nytt men alle alternativene har vi jo sett før i alle andre MMO.

Samle ting på bakken og lever dem, drep x antall dumme dyr som står og venter på deg, pass på karen uten retningsans osv.

 

Det føles som et hvilket som helst dummet ned MMO bare at DPS klassen er den eneste som kan spilles.

 

Nei dette er for meg bare litt nytt krydder på en ellers kjedelig oppskrift.

Endret av PantZman
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
en liten kattelignende rase
Aaaand I'm out.

 

Dette var en dårlig beskrivelse av asurarasen syns jeg.

 

Små hyperintelligente arrogante (yngre) Yoda'er vil være mer treffende. En asuran warrior med tohåndssverd har noe av de mest akrobatiske animasjonssettene jeg har sett fra spillfigurer. Hele animasjonssettet til den rasen er kvalitetsgreier.

 

Edit: Katterasen i spillet heter Charr og ga meg kraftige Isengard-vibber; en 'monsterrase' som mer eller mindre fronter den industrielle revolusjonen i GW2-universet.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Jeg prøver å like dette spillet men får det ikke til.Det føles ut som de har tatt ned-dummingen fra Wow og tatt det til et nytt nivå.Quest (hjerte, events eller hva de kaller det) føles ikke noe givende i det hele tatt. Det hender jeg logger inn, gjør et quest og føler jeg må spy av kjedsomhet. Det at du kan velge hvordan du vil gjøre quests (gather, kill etc.) er kanskje nytt men alle alternativene har vi jo sett før i alle andre MMO.Samle ting på bakken og lever dem, drep x antall dumme dyr som står og venter på deg, pass på karen uten retningsans osv.Det føles som et hvilket som helst dummet ned MMO bare at DPS klassen er den eneste som kan spilles.Nei dette er for meg bare litt nytt krydder på en ellers kjedelig oppskrift.

 

Helt enig. Jeg synes questingen og historien i TSW var mye mer interessant og variert. Jeg er ikke imponert etter 10 leveler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg prøver å like dette spillet men får det ikke til.

Det føles ut som de har tatt ned-dummingen fra Wow og tatt det til et nytt nivå.

 

Quest (hjerte, events eller hva de kaller det) føles ikke noe givende i det hele tatt. Det hender jeg logger inn, gjør et quest og føler jeg må spy av kjedsomhet. Det at du kan velge hvordan du vil gjøre quests (gather, kill etc.) er kanskje nytt men alle alternativene har vi jo sett før i alle andre MMO.

Samle ting på bakken og lever dem, drep x antall dumme dyr som står og venter på deg, pass på karen uten retningsans osv.

 

Det føles som et hvilket som helst dummet ned MMO bare at DPS klassen er den eneste som kan spilles.

 

Nei dette er for meg bare litt nytt krydder på en ellers kjedelig oppskrift.

 

Meget bra kommentar, og helt rett. PvP er det eneste som er morsomt i dette spillet. PvE er nøyaktig samme greia som alle andre MMOer (Bortsett fra Secret World).

 

Har allerede skrevet mine innvendinger mot anmeldelsen i sniktitten som ble publisert for en stund tilbake (siden den forkynner de samme feilaktige tingene), så kommer ikke til å gjøre det igjen.

 

Spillet kan vel egentlig oppsummeres ganske greit. Polert PvE man har sett 1000 ganger før i litt annet innpakningspapir. Bra PvP tydelig inspirert av DaOC.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg prøver å like dette spillet men får det ikke til.

Det føles ut som de har tatt ned-dummingen fra Wow og tatt det til et nytt nivå.

 

Quest (hjerte, events eller hva de kaller det) føles ikke noe givende i det hele tatt. Det hender jeg logger inn, gjør et quest og føler jeg må spy av kjedsomhet. Det at du kan velge hvordan du vil gjøre quests (gather, kill etc.) er kanskje nytt men alle alternativene har vi jo sett før i alle andre MMO.

Samle ting på bakken og lever dem, drep x antall dumme dyr som står og venter på deg, pass på karen uten retningsans osv.

 

Det føles som et hvilket som helst dummet ned MMO bare at DPS klassen er den eneste som kan spilles.

 

Nei dette er for meg bare litt nytt krydder på en ellers kjedelig oppskrift.

Dette var en 100% nøyaktig beskrivelse i mine øyne.

 

Jeg ble umiddelbart imponert etter kjøp, og syntes det var utrolig polert. Men jeg kom ikke lenger enn til level 10 før jeg avinstallerte. Det ble intetsigende, kjedelig og altfor repetivt. Fikk inget fohold til hverken zoner, byer eller verdenen generelt.

 

Veldig veldig skuffet - og det virker som det også er meningen til samtlige kompiser jeg har som jeg skulle spille dette sammen med. Ingen av de spiller mer, med unntak av et par som skryter fælt av PvP - men de spiller jo ikke de heller.

 

Jeg personelig forstår ikke alle de gode anmeldelsene. Dette ble fort kjedelig.

Jeg har aktivert kontoen min i WoW igjen for å spille Panda. Et 7år gammelt spill. Sier jo alt om den saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jeg prøver å like dette spillet men får det ikke til.Det føles ut som de har tatt ned-dummingen fra Wow og tatt det til et nytt nivå.Quest (hjerte, events eller hva de kaller det) føles ikke noe givende i det hele tatt. Det hender jeg logger inn, gjør et quest og føler jeg må spy av kjedsomhet. Det at du kan velge hvordan du vil gjøre quests (gather, kill etc.) er kanskje nytt men alle alternativene har vi jo sett før i alle andre MMO.Samle ting på bakken og lever dem, drep x antall dumme dyr som står og venter på deg, pass på karen uten retningsans osv.Det føles som et hvilket som helst dummet ned MMO bare at DPS klassen er den eneste som kan spilles.Nei dette er for meg bare litt nytt krydder på en ellers kjedelig oppskrift.
Dette var en 100% nøyaktig beskrivelse i mine øyne.Jeg ble umiddelbart imponert etter kjøp, og syntes det var utrolig polert. Men jeg kom ikke lenger enn til level 10 før jeg avinstallerte. Det ble intetsigende, kjedelig og altfor repetivt. Fikk inget fohold til hverken zoner, byer eller verdenen generelt.Veldig veldig skuffet - og det virker som det også er meningen til samtlige kompiser jeg har som jeg skulle spille dette sammen med. Ingen av de spiller mer, med unntak av et par som skryter fælt av PvP - men de spiller jo ikke de heller.Jeg personelig forstår ikke alle de gode anmeldelsene. Dette ble fort kjedelig.Jeg har aktivert kontoen min i WoW igjen for å spille Panda. Et 7år gammelt spill. Sier jo alt om den saken.

 

Det er morsomt at du kaller det repetivt, men spiller WoW. Du er kanskje bare ikke klar for revolusjonen helt enda :)

 

Jeg storkoser meg og pusher 70. Jeg elsker den avgrensede skill baren, som gjør at man må tenke taktisk i forhold til hva slags build man setter opp (som i GW 1). Dette gjør PvP-miljøet til noe stort, dynamisk og alltid-forandrende. Videre er Weapon Swap og Weapon Skills et friskt pust, og i tillegg har jeg aldri sett et så velgjennomført miss- og dodgesystem.

 

På toppen av dette gir de en svær langefinger til alle andre MMO-skapere og tar bare penger for disken. Fantastisk!

 

Les for øvrig PC Gamer sin anmeldelse også, den er veldig god på å forklare hva som er særegent med GW 2 og hvorfor spillet kanskje ikke er noe for alle. http://www.pcgamer.com/review/guild-wars-2-review/

Lenke til kommentar

Veldig veldig skuffet - og det virker som det også er meningen til samtlige kompiser jeg har som jeg skulle spille dette sammen med. Ingen av de spiller mer, med unntak av et par som skryter fælt av PvP - men de spiller jo ikke de heller.

Vi var også en gjeng på 5-6 stk. Er ikke ofte jeg ser noen av dem spiller dette.

Jeg personelig forstår ikke alle de gode anmeldelsene. Dette ble fort kjedelig.

Jeg har aktivert kontoen min i WoW igjen for å spille Panda. Et 7år gammelt spill. Sier jo alt om den saken.

Pr dags dato så er det Wow som frister mest for meg også, selv om jeg synest spillet har tapt seg veldig siden første expansion kom. Savner de gode gamle lvl ~60 dagene, uten flying mounts...

Var ikke lenge jeg spillte aktivt noen av expansionene til Wow før det ble lagt på hylla. Ble som regel bare til max lvl og så litt endgame før jeg ga opp.

Ikke umulig at jeg kjøper og prøver Pandaen også, i mangelen av noe annet MMO.

Lenke til kommentar

Rart å alltid vende tilbake til Everquest for å få en god mmo-opplevelse. Hadde litt trua på GW2. Har ikke gitt det mange timer spilletid, men det frister ikke heller. Sett alt før... Ingen dybde og ingen mystikk. Holdt i hånda hele veien. Dritt lei at spill skal være for alle. Kan ingen lage et "voksent" mmo snart. Nei, TSW var heller ikke all that.

 

Vil ha en nypolert Everquestverden. Tror jeg..

Lenke til kommentar

På toppen av dette gir de en svær langefinger til alle andre MMO-skapere og tar bare penger for disken. Fantastisk!

Det er jeg enig i. Skjønner ikke hvorfor blizzard tar store summer for expansions(/store updates) i tillegg til å ha en månedspris. Det blir jo bare et kunstig skille mellom (expansions) områdene, ikke minst spillere som har expansion og de som ikke har.

Det burde holde med en inngangspris (pris for wow kontoen) og en løpende månedspris eller slik som GW(2) med en kassepris + evt. betalbare expansions, men da kommer jo problemet med skillet mellom expansion og ikke-expansion spillere og områder.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Dette greiene med at GW2 er så sosialt er jo bare tull. Man kommer inn i en sone der det er dynamisk event, spammer om seg med det man har og går videre. Bare fordi andre gjør det samme som deg betyr ikke det at det er sosialt.

Samarbeid og sosial omgang foregår innenfor guildenes fire vegger, akkurat som i alle andre MMO'er.

 

Jeg ser ikke store forskjellen på å være i en DE- sone som når man joiner en HC- dungeon i WoW via RLFG- verktøyet.

 

Men dette har vel med at folk flest som spiller MMOer ikke er de samme som for 6 år siden. Da pratet man seg vei gjennom en dungeon/party- quest, om høyt og lavt.

Nå er det bare en tilfeldig østeuropeer spør om ett eller annet på dårlig leet-engelsk, eventuelt en danske som spør "DK ?" Resten sier nada.

 

 

Når det kommer til selve spillet er jeg langt fra imponert. Ikke dårlig, men to karakterer til level 11 har ikke gitt meg mye motivasjon til å spille videre.

Fordelen er jo at jeg kan plukke det frem igjen om en stund uten å måtte tenke på månedlig betaling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som nevnt i artikkelen men som jeg ønsker og utheve enda mere, det som gjør gw2 pve morro er at man faktisk blir glad når man har andre spillere rundt seg, det er ingen fordeler ved å være enslig ulv. Det høres veldig simpelt ut men imo gjør det stor forskjell. Og det er dette som menes med sosialt mistenker jeg, da man i andre mmo ofte håper på at det ikke er mange folk i en zone da det gjør questing vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...