Gå til innhold

Windows-nettbrett vil passere Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ville ikke overrasket meg. W8 brett byr på mer enn android og ihvertfall iOS. Flere apps, bedre filformat støtte, flere gode produkter med gode spesifikasjoner og en bedre office løsning.

 

iPad er så kjedelig at det er trist, Android byr på mye og er en fryd å bruke, men det er en del problemer (krasjer noen ganger) og de andre (blackberry og webos med mer) hører man nesten ingenting om. W8 plattformen vil la nettbrettene gjøre det de skulle gjøre: være et effektivt verktøy som kan bli bedre enn PC'er.

Lenke til kommentar

Jeg er 14 år, og Apple er bånn i bøtta. Alle på skolen min kjøper Apple fordi det er så himla KUUUUUUULLLTTT! Men folk som kan noe om teknologi vet at Apple bare pisker noen kineserbarn på Foxconn, får dem til å sette sammen noe billig tull med 100 ganger så høy prislapp, si til alle at det er kult og det beste med litt propaganda og så har de mer penger enn USA i banken etterpå. Drittlei barnearbeid og propaganda. Og det er noe Apple bruker som markedsføring. Så det "analytikerene" sier er bare tull. Enten så har "analytikeren" en insidejob hos Apple, eller så er han hjernevaska sånn som alle andre -_-'

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ville ikke overrasket meg. W8 brett byr på mer enn android og ihvertfall iOS. Flere apps, bedre filformat støtte, flere gode produkter med gode spesifikasjoner og en bedre office løsning.iPad er så kjedelig at det er trist, Android byr på mye og er en fryd å bruke, men det er en del problemer (krasjer noen ganger) og de andre (blackberry og webos med mer) hører man nesten ingenting om. W8 plattformen vil la nettbrettene gjøre det de skulle gjøre: være et effektivt verktøy som kan bli bedre enn PC'er.

 

Jeg skjønner du ikke har forstått at de fleste windows tablets kommer med ARM cpu'er og ikke kjører noe av windows software som ikke er spesifikt ported til ARM...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ville ikke overrasket meg. W8 brett byr på mer enn android og ihvertfall iOS. Flere apps, bedre filformat støtte, flere gode produkter med gode spesifikasjoner og en bedre office løsning.iPad er så kjedelig at det er trist, Android byr på mye og er en fryd å bruke, men det er en del problemer (krasjer noen ganger) og de andre (blackberry og webos med mer) hører man nesten ingenting om. W8 plattformen vil la nettbrettene gjøre det de skulle gjøre: være et effektivt verktøy som kan bli bedre enn PC'er.

 

Jeg skjønner du ikke har forstått at de fleste windows tablets kommer med ARM cpu'er og ikke kjører noe av windows software som ikke er spesifikt ported til ARM...

 

Kan ikke si å ha sett mange arm baserte win8 nettbrett så langt. Bortsett fra ett Samsung brett og ms sin surface, ser de andre brettene ut til å være x86.

Tror de fleste vil gå for x86 uansett, ellers kan de likså godt velge android.

Endret av Asmodae
Lenke til kommentar

I kveld har jeg lyst å være analytiker.

Kommende Win8 brett har definifivt et potensiale, men de kommer nok ikke til å ta markedsandeler i fra Android.

På grunn av Apple sin store markedsandel på nettbrett vil MS nok først og fremst gjøre innhugg der.

Det vil i første rekke være berdriftsmarkedet som vil få denne veksten. I den grad dette markedet selv ser noe potensiale i nettbrett som et supplement til PC.

Bedriftsmarkedet er et marked som Android i svært liten grad er en del av og som Apple i beskjeden grad er en del av.

På privat markedet vil Android fortsette å vokse fordi det er kult.

Jeg er redd MS brett vil bli like kjedelig som Apple.

Det finnes ikke noe som er mer kult enn Android - spesielt med Jelly Bean.

Utviklingen på Android er stor, her snakker man virkelig om innovasjon.

Taperen vil være Apple

 

Lenke til kommentar

Så de tror at MS vil nesten klare å femdoble sin markedsandel på 3 år ? Veldig sannsynlig.

 

Aner en smule sarkasme? Går ut u fra at du mente det var usansynlig.

 

Jeg jobber med IKT drift. Og her er et par faktum.

1. Det er tildels mulig og drifte en iPad, men det begrenser seg.

2. Det er mulig å kjøre citrix på en iPad, men interaksjon mot bedriftsnettet og tjenestene som kjører der er begrenset.

3. Stadig flere brukere har en pad i tillegg til stasjonær og eventuelt bærbar PC.

4. Stadig flere har bærbar PC med docking, samt Direct Access for sømløs tilgang til bedriftens nett uavhengig av lokasjon.

5. Win8 nettbrett kan dockes, støtter Direct Access, og kan erstatte en vanlig pad i udocket bruk.

 

Altså, MS lanserer her nettbrett som:

1. I en enhet erstatter behovet for pad, stasjonær PC og bærbar PC.

2. Gir deg full sømløs tilgang til bedriftens nettverk med DA.

3. Lar deg kjøre alle applikasjonstyper, ARM og x86.

4. Kan i større grad driftes avIT-avdelingen.

 

Så ja, det er fullt mulig at det skjer. Det spørs bare på en hel del variabler om det skjer eller ikke.

Lenke til kommentar

Så Microsoft er med andre ord avhengig av å utnytte sin tilnærmede monopolstilling innen bedriftsmarkedet, pluss en porsjon god gammeldags lock-in og proprietær teknologi, for å kunne hevde seg...alstå (dirty) business as usual fra den kanten... ;)

 

Har imidlertid tro på at analysen i artikkelen har en del for seg, Microsoft vil spise markedsandeler i bedriftsmarkedet pga. integrasjonsmulighetene du nevner, og som MS har stor grad av kontroll over. Det vil også smitte over i privatmarkedet, og det er stor grunn til å tro at en god del av de samme som nå kjøper Android-nettbrett fra Samsung og Asus, i neste omgang heller kjøper Windows-nettbrett fra de samme produsentene.

 

PS. Det kan virke som at mulighetene for sentral drifting av iOS-enheter er ganske greie:

http://www.apple.com...ness/resources/

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Så Microsoft er med andre ord avhengig av å utnytte sin tilnærmede monopolstilling innen bedriftsmarkedet, pluss en porsjon god gammeldags lock-in og proprietær teknologi, for å kunne hevde seg...alstå (dirty) business as usual fra den kanten... ;)Har imidlertid tro på at analysen i artikkelen har en del for seg, Microsoft vil spise markedsandeler i bedriftsmarkedet pga. integrasjonsmulighetene du nevner, og som MS har stor grad av kontroll over. Det vil også smitte over i privatmarkedet, og det er stor grunn til å tro at en god del av de samme som nå kjøper Android-nettbrett fra Samsung og Asus, i neste omgang heller kjøper Windows-nettbrett fra de samme produsentene. PS. Det kan virke som at mulighetene for sentral drifting av iOS-enheter er ganske greie:http://www.apple.com...ness/resources/

 

Skal ikke kommentere på monopol, lock-in og proprietær teknologi mentalitet og hvem som er størst i klassen der, men det er riktig at apple har vært veldig flinke til å tilgjengeliggjøring API'er for å drifte iPad. Fram til starten på dette året var de også klart best i klassen av de tre betydningsfulle mobil-OS'ene. Så det kommer litt ant på hvor man legger lista og hva man sammenligner med når jeg skriver at drift begrenser seg. Videre er det en del funksjonalitet som ikke er tilgjengelig for norske brukere i bedriftssammenheng, som bedriftssponset kjøp av applikasjoner etc. For å oppnå nogen lunde tilfredstillende bruksmuligheter tar det også relativt sett mye tid å sette opp hver eneste iPad som skal ut hvis vi tar med interaksjon mot andre systemer, filaksess etc. Alt i alt, rent bortsett fra at man har en surfefjøl, får man litt for lite funksjonalitet tilbake for prisen hvis man har andre ting å gjøre enn å lese e-posten sin.

 

PS: Vi har godt over 200 iPad integrert mot våre systemer i dag. Kan også legge til at jeg i innlegget over snakker om Windows 8 nettbrett (x86), ikke Windows RT (arm). Windows RT har jeg ikke fått fiklet så mye med, men denne ser ut til å legge seg ned mot iPad mtp drift. MS har forbedret løsningen sin ved drift av mobile enheter via Active Sync som kjører på Exchange, men nøyaktig hva som ligger i denne nå har jeg heller ikke fått sett på. Denne støtter for øvrig også iProdukter og Android i ukjent grad. Active Sync og Exchange kan muligens integrert med for eksempel SCCM kunne erstatte "tredjeparts" løsninger som AirWatch etc, men dette er noe vi skal labbe på fremover.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

Grunnen til at Windows 8 nettbrettet kan passere Android mener jeg er er enkel:

 

Windows 8 for PC - Windows Phone 8 - Windows 8 for nettbrett.

 

En sammenkjøring mellom disse systemene er genialt, noe jeg ser allerede er på vei etter at jeg bruker Windows 8 daglig nå, det vil ha en stor fordel, blant annet til løsninger Microsoft har, som Office, Hotmail, Skydrive osv. Dette er etter min mening GULL verdt, og jeg begynner allerede å se potensiale i dette.

 

Andre grunnen er enkelt å greit at Android nettbrettene idag egentlig ikke er svært imponerende etter min mening, ei heller er operativsystemet Android. Den største fordelen jeg ser med Android i dag er at det er godt etablert, og derfor blant annet har svært mange apper. Det vil ta lang tid før det vil bli en like stor base til Windows-plattformen. Men både Windows Phone 8 og Windows 8 er svært lovende, jeg er veldig fornøyd med Windows 8 og gleder meg til det kommer til nettbrett og telefonen, og det er etter å ha testet det, for når jeg først fikk snusen på det for et år siden synes jeg det hele virket rotetete og kom til å bli en flopp, det gjør jeg abselutt ikke nå!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Grunnen til at Windows 8 nettbrettet kan passere Android mener jeg er er enkel:

 

Windows 8 for PC - Windows Phone 8 - Windows 8 for nettbrett.

 

En sammenkjøring mellom disse systemene er genialt, noe jeg ser allerede er på vei etter at jeg bruker Windows 8 daglig nå, det vil ha en stor fordel, blant annet til løsninger Microsoft har, som Office, Hotmail, Skydrive osv. Dette er etter min mening GULL verdt, og jeg begynner allerede å se potensiale i dette.

Sorry, men jeg ser ikke noen enorme fordeler. Kanskje ting blir lettere for de som bruker MS til alt, men for oss andre er det ikke stort å hente.

Det jeg forutser er systemer som blir middels på det meste i sin streben etter likhet på mange plattformer.

Lenke til kommentar

Grunnen til at Windows 8 nettbrettet kan passere Android mener jeg er er enkel:

 

Windows 8 for PC - Windows Phone 8 - Windows 8 for nettbrett.

 

En sammenkjøring mellom disse systemene er genialt, noe jeg ser allerede er på vei etter at jeg bruker Windows 8 daglig nå, det vil ha en stor fordel, blant annet til løsninger Microsoft har, som Office, Hotmail, Skydrive osv. Dette er etter min mening GULL verdt, og jeg begynner allerede å se potensiale i dette.

Sorry, men jeg ser ikke noen enorme fordeler. Kanskje ting blir lettere for de som bruker MS til alt, men for oss andre er det ikke stort å hente.

Det jeg forutser er systemer som blir middels på det meste i sin streben etter likhet på mange plattformer.

 

Nå vet jeg ikke om du har prøvd windows 8, men jeg ser for meg at det blir mange fordeler fremover. Jeg bruker e-mailen min til å logge meg inn med i win 8, noen av innstillinger jeg gjør blir på sekundet synkronisert med alle windows 8 maskinene jeg har(vi snakker alt fra fargevalg i windows, til nettleser og appinnstillinger osv), det vil antakligvis bli lettere å synkronisere og dele office dokumenter og lignende når alle kjører samme system.

 

Alt vil gå mer samløst, bruker man ikke Microsoft sine produkter vil det selvfølgelig ikke gå i samme retning..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...