Gå til innhold

Leica M-E avduket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vi skal ikke si hva vi tenker, men lar det være opp til leserne å trekke sine egne konklusjoner om Leicas nye begynnermodell."

 

Så dere har gjort dere noen tanker om produktet, men vil ikke dele de med leserne? Hva er da vitsen med akam.no -distribusjon av pressemeldinger?

Ser du på sitatet så kaller Leica dette for en begynner/innstegsmodell. Ser du deretter på prisen på 40 000 kr, skjønner du kanskje at korrelasjonen der er liten? :)

 

Edit:

Da har jeg satt begynnermodell i gåsetegn for at poenget skal komme tydeligere fram.

Endret av H_Treider
Lenke til kommentar
"Vi skal ikke si hva vi tenker, men lar det være opp til leserne å trekke sine egne konklusjoner om Leicas nye begynnermodell."Så dere har gjort dere noen tanker om produktet, men vil ikke dele de med leserne? Hva er da vitsen med akam.no -distribusjon av pressemeldinger?
Ser du på sitatet så kaller Leica dette for en begynner/innstegsmodell. Ser du deretter på prisen på 40 000 kr, skjønner du kanskje at korrelasjonen der er liten? :)

 

Så du tror at dette er akams tanker om produktet?

Lenke til kommentar
"Vi skal ikke si hva vi tenker, men lar det være opp til leserne å trekke sine egne konklusjoner om Leicas nye begynnermodell."Så dere har gjort dere noen tanker om produktet, men vil ikke dele de med leserne? Hva er da vitsen med akam.no -distribusjon av pressemeldinger?
Ser du på sitatet så kaller Leica dette for en begynner/innstegsmodell. Ser du deretter på prisen på 40 000 kr, skjønner du kanskje at korrelasjonen der er liten? :)

 

Så du tror at dette er akams tanker om produktet?

Tatt i betraktning hvem som har skrevet nyheten, så ja. Vi tenkte å "by opp til dans" hva gjaldt humoren med en innstegsmodell til 40 000. Dette kom visst ikke gjennom til alle, selvom vi satte "entry-level" i bold.

 

Vi skjønner dog allikevel tankegangen med at dette er den billigste Leicaen og følgelig den billigste måten å "entre" systemet på. Siden man er nødt til å ha et objektiv i tillegg, kommer jo prisen fort over 60 000 og da ser vi fremdeles liten grunn til å kalle det en innstegsmodell.

Endret av H_Treider
Lenke til kommentar

25 ganger ER mye og jeg liker bildene jeg får ut fra GF3 n, har prøvd både Leica M8 og M9 og var på nippet å kjøpe M9 istedet for Nikon D700, faktisk kun en etasje og en nøkkel som en ivrig selger holdt i hånda unna haha !

 

Syns fortsatt tunge DSLR fungerer kanonbra på portretter og andre morsomme bilder av mennesker, mens blir mer i veien hvis man skal rusle seg en tur og ta bilder.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke M-E fortjener å bli kallt for en innstegs modell. Slik jeg ser det er det en modell for tradisjonalistene som IKKE skal ha live-view o.l. Synes den er merlelig rimelig priset??

 

Ventelig vil dette medføre enda billigere SH M9...

 

For nye brukere tror jeg entry-modell vil bli den nye M, som jo er billigere nå enn det M9 var. Et røverkjøp spør du meg :wee:

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig det er rart at de ikke legger dette til mellom 20k og 30k et sted. Det ville antageligvis solgt ganske bra, og de kunne tjent mer på salg av optikk. Sett i forhold til hva man kan få for 40k rent spesifikasjonsmessig så er det jo ikke et veldig bra kamera. Jeg har i hvert fall veldig lyst på et digitalt rangefinder.

Lenke til kommentar

Noe av grunnen til prisen har ikke så mye med utvalget å gjøre, det har med at det er kameraer som til en stor grad håndlages i EU, ikke av barnearbeidere stengt inne på fabrikker i Kina.

 

På linken under er mitt tips å se på de siste bildene i bildeserien, viser faktisk litt av produksjonen her:

 

http://bresson.no/leica/kamera/m-system/Leica-M9-P-Edition-Herm%C3%A8s---S%C3%A9rie-Limit%C3%A9e-Jean-Louis-Dumas-10774-p0000035963.aspx

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...