Gå til innhold

Utvider PEN-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke dette var snasent. Dvs. at E-PM2 er som den er, er OK; det er tross alt et entrylevel kamera. Men at E-PL5 ikke har flere kontroller er bortimot en skandale.

16:9-skjermer på begge, det var nedtur. Ser ut for at de vil flytte entusiastene over på O-MD. Men med ny sensor er det OK kameraer tross alt.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke dette var snasent. Dvs. at E-PM2 er som den er, er OK; det er tross alt et entrylevel kamera. Men at E-PL5 ikke har flere kontroller er bortimot en skandale.

Snasne=det tekniske, sånn umiddlebart , men brukervennligheten på E-PL5 vil jeg ikke si så mye om før jeg har prøvd/holdt i en (dog er jeg av de som liker alskens kontrolljul o.a. manuelle muligheter).... , men skal ikke forundre meg om jeg etterhvert besitter en sådann raskt uansett (en "collectors-item" av E-PM2 får jeg vel tak i etter noen år kanskje- ikke noe hastverk der)... :green:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke dette var snasent. Dvs. at E-PM2 er som den er, er OK; det er tross alt et entrylevel kamera. Men at E-PL5 ikke har flere kontroller er bortimot en skandale.

Hva er det du savner på E-PL5?

 

Jeg for min del, synes det er dumt de har kuttet ut blits på E-PL serien. Ikke det at den er nyttig som blits, men som kontroller for FL-50R og FL-600R

 

Edit: med E-PL5 kommer det bundlet en liten miniflash som kan brukes til remote kontroll! (se post22 for mer info)

Endret av kiskogl
Lenke til kommentar

Wohoo! Gleder meg til disse kommer, tenk den bildekvaliteten man kan få til forholdsvis rimelig penge :D

em5 kameraet viste hva som bor i dette formatet, og nå skal det bo i rimeligere hus :)

 

@tomsi42: E-pl5 skal koste 799$ på amazon (699 pre-order nå), mens om-d e-m5 koster 1299$. Om dette kamera hadde hatt alt det samme som e-m5 utenom værtetting og litt bedre stabilisering, tipper jeg ikke så mange hadde giddet å bruke penger på det dyre kameraet. Tror også de har gjort plass til å lansere en e-p5 etterhvert.

Jeg tror dette blir et kjempekamera til prisen.

Endret av theGreatest
Lenke til kommentar

E-pl5 skal koste 799$ på amazon (699 pre-order nå), mens om-d e-m5 koster 1299$. Om dette kamera hadde hatt alt det samme som e-m5 utenom værtetting og litt bedre stabilisering, tipper jeg ikke så mange hadde giddet å bruke penger på det dyre kameraet.

Hadde E-PL5 vært bedre "mekanisk" ville prisforskjellen også vært mindre og de som vil ha søker velger E-M5 uansett, men kan være enig i at det ser ut som Olympus har satt av plass til noe i mellom, enten en ny E-P eller en rimeligere OM-D. Også mange som ønsker seg noe E-P-aktig med innebygd søker.

Endret av se#
Lenke til kommentar

@tomsi42: E-pl5 skal koste 799$ på amazon (699 pre-order nå), mens om-d e-m5 koster 1299$. Om dette kamera hadde hatt alt det samme som e-m5 utenom værtetting og litt bedre stabilisering, tipper jeg ikke så mange hadde giddet å bruke penger på det dyre kameraet. Tror også de har gjort plass til å lansere en e-p5 etterhvert.

Jeg tror dette blir et kjempekamera til prisen.

Slik E-PM2 og E-PL5 er laget nå, så ser jeg faktisk ikke vitsen med to hus. E-PL5 burde hatt et snurrehjul plassert i nærheten av søkeren, og muligens et par knapper ekstra. Men ikke nødvendigvis samme konfigurasjon som E-M5. Det hjelper ikke om prisen er hyggelig når ergonomien ikke er det.

Lenke til kommentar

@tomsi42:

Er fortsatt veldig uenig i at dette nesten er skandale, i mine øyne er det helt motsatt :)

E-PL5 har jo et ekstra snurrehjul på toppen i forhold til E-PM2, utskiftbart grep, og ikke minst en skjerm som kan tippes 180 grader. Bare skjermen synes jeg gir veldig god ergonomi (skuldre, nakke , rygg, knær osv...)

 

Det jeg skjønner kan føles som en skandale er at det kamera du etterlyser ikke har blitt lansert enda, altså en e-p5 eller rimeligere versjon av om-d. Som sagt tror jeg at de prøver å få deg til å kjøpe e-m5 foreløpig, og når de blir lei av å vente på deg så kommer dette :)

 

Henger jo alltid sammen dette med pris og etterspørsel osv. Så derfor mener jeg at Olympus gir veldig mye for pengene i e-pm2 og e-pl5.

Lenke til kommentar

Synes de ser helt greie ut. Hvis dere tar en tur innom andre nettsteder som faktisk skriver noe istedet for å oversette, tar egne bilder av produktene istedet for å kun vise fram bildene fra produsenten så får dere en bedre ide om hvordan ting ser ut.

 

Hva er det med akam og photokina? Kan ikke bli dårligere.

Hvor er Are? Når blir det publisert noe nyttig som f.eks. Hands-On sniktitt etc?

 

 

@tomsi42: knapper og hjul bare forvirrer, det er trykkfølsom skjerm som er hot nå!

Føler at jeg ikke mangler noe på GF3, har ikke bruk for dedikerte ISO, AF/M, REC, EV, AF-L knapper... men så er jo jeg bare helt bestes :p

Lenke til kommentar

Nå er jeg relativt ny til speilløse systemkamera og har bare hatt en uke med et prøveeksemplar, men med GF3 synes jeg det er fryktelig sakte og tungvindt å ta bilder i varierende forhold.

Det tar for laaaang tid.

 

Edit: Jeg innser at det var et snev av ironi i innlegget ditt kelux :)

Edit 2: strøk raske...

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

@tomsi42:

Er fortsatt veldig uenig i at dette nesten er skandale, i mine øyne er det helt motsatt :)

E-PL5 har jo et ekstra snurrehjul på toppen i forhold til E-PM2, utskiftbart grep, og ikke minst en skjerm som kan tippes 180 grader. Bare skjermen synes jeg gir veldig god ergonomi (skuldre, nakke , rygg, knær osv...)

Det jeg mener med snurrehjul, er et hjul for å endre f.eks. blender eller +/- EV. Du kan snurre på hjulet på toppen; man da for endre modus ...

Lenke til kommentar

Hva er det med akam og photokina? Kan ikke bli dårligere.

Hvor er Are? Når blir det publisert noe nyttig som f.eks. Hands-On sniktitt etc?

Kan vel kanskje blir for mye av det gode, selv for Are? :hm:

 

Sitat fra en annen tråd;

"Skrevet 15. september 2012 - 21:16

Ikke sikkert jeg får sett på den før etter Photokina. På det grøvste er jeg seksdobbelbooket der nede...

Dette innlegget har blitt redigert av Aetius: 15. september 2012 - 21:17"

 

Kommer vel noe godt ut av det, bare ikke sånn med en gang.... :green:

Lenke til kommentar

Synes de ser helt greie ut. Hvis dere tar en tur innom andre nettsteder som faktisk skriver noe istedet for å oversette, tar egne bilder av produktene istedet for å kun vise fram bildene fra produsenten så får dere en bedre ide om hvordan ting ser ut.

 

Hva er det med akam og photokina? Kan ikke bli dårligere.

Hvor er Are? Når blir det publisert noe nyttig som f.eks. Hands-On sniktitt etc?

 

Vi bruker som oftest produsentenes egne bilder fordi de er bedre, rett og slett.

 

Hva meg angår, så var jeg på jobb i 14 timer i går, og beinfløy fra pressekonferanse til pressekonferanse hele tiden. Og nei, vi får ikke overtidsbetalt. Eller avspasering verdt å snakke om.

 

Jeg hadde en bildespesial fra gårsdagen klar, men den forsvant i systemet før jeg fikk publisert den. Drift er på saken og leter, mens jeg nå stikker til enda en pressekonferanse.

 

Hvordan videre dekning her nede fra blir er vanskelig å si, for nettet på både hotellet og pressesenteret er notorisk ustabilt og tregt, men jeg skal gjøre mitt beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan videre dekning her nede fra blir er vanskelig å si, for nettet på både hotellet og pressesenteret er notorisk ustabilt og tregt, men jeg skal gjøre mitt beste.

Send hjem disketter med ekspresspost!

 

En ting du kan spørre Olympus-gutta om; Får vi snart focus-peaking?

Nyttig for meg som bruker en del manuell fokus. Den autozoom-greia når man manuell-fokuserer er mindre nyttig pga jeg da mister "utsnittet".

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...