Gå til innhold

Derfor stoppet Google Acer-telefonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

interessant og laaaangt - en ting å ha i mente er at Foss har vært/er på lønningslisten til Apple. Kom frem under rettsaken mellom Apple og Samsung.Vet ikke om han er objektiv i innlegget eller ikke, men kan være "biased"

Har fulgt litt med i saken mellom Apple og Samsung, men kan ikke huske å ha sett noe som tyder på at Florian Mueller er eller har vært på Apples lønningsliste. Du har sikkert en link som kan bekrefte påstanden din?

 

Lenke til kommentar
interessant og laaaangt - en ting å ha i mente er at Foss har vært/er på lønningslisten til Apple. Kom frem under rettsaken mellom Apple og Samsung.Vet ikke om han er objektiv i innlegget eller ikke, men kan være "biased"
Har fulgt litt med i saken mellom Apple og Samsung, men kan ikke huske å ha sett noe som tyder på at Florian Mueller er eller har vært på Apples lønningsliste. Du har sikkert en link som kan bekrefte påstanden din?

Har ikke sett noe av dette jeg heller. Det er vel Oracle Florian Mueller jobber for, ikke Apple.

Lenke til kommentar
interessant og laaaangt - en ting å ha i mente er at Foss har vært/er på lønningslisten til Apple. Kom frem under rettsaken mellom Apple og Samsung.Vet ikke om han er objektiv i innlegget eller ikke, men kan være "biased"
Har fulgt litt med i saken mellom Apple og Samsung, men kan ikke huske å ha sett noe som tyder på at Florian Mueller er eller har vært på Apples lønningsliste. Du har sikkert en link som kan bekrefte påstanden din?

 

Foss har blitt brukt som konsulent, en kobling han selv varslet om. Ellers synest jeg denne saken minner mer om Oracle vs Google enn Samsung vs Apple.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Mannen heter Florian Mueller, ikke Foss, og som den dyktige mannen han er har han sikkert blitt brukt som konsulent av diverse selskap. Han har jobbet for både Red Hat, MySQL og Oracle, og bl.a engasjert seg i kampanjer mot softwarepatenter i EU, men jeg ser fortsatt ingen link som viser at han står eller har stått på Apples lønningsliste...

Lenke til kommentar

Eg er ikkje heilt sikker på om eg forstår klagene over inkompabilitet om OSet til Alibabas telefon så intimt utnytter Android.Utover det meiner eg det er forståelig at Android-folkene ikkje er kåte på derivative works av denne typen, skjønt eg er litt på kanten om eg er enig med det heila.

 

Jeg trodde Android var frihet jeg, nå saksøker vel Google Acer. Dette blir moro.

Lenke til kommentar

De trenger ikke saksøke. Det er nok å si at Acer ikke får være med i Open Handset Alliance, hvis de lager "halvandroids". Det ønsker ikke Acer. Det heter å legge press på. Det er enklere og billigere enn å saksøke, samt at det får en mye raskere og klarere konsekvens. Råttent? Nja, det er strengt tatt hele grunnlaget med hele alliansen.

Lenke til kommentar
... men kan være "biased"
..kan ikke huske å ha sett noe som tyder på at Florian Mueller er eller har vært på Apples lønningsliste. Du har sikkert en link som kan bekrefte påstanden din?

Har ikke sett noe av dette jeg heller. Det er vel Oracle Florian Mueller jobber for, ikke Apple.

Stemmer det. Blandet Apple og Oracle. Mange som har saker gående mot Android-leiren for tiden, ikke enkelt å holde kontroll ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen problemer med denne saken, det er en ikke-sak. Man har en allianse som er dannet for å holde et visst kvalitetskrav på androidtelefoner og det gir forbrukere økte rettigheter ved at leverandørene lover å oppdatere enhetene.

 

Om andre aktører begynner å spy ut androidtelefoner der de ikke blir med på kvalitetssikrings og livssyklus, vil det til syvende og sist gå utover forbrukerne.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...