Gå til innhold

De fem beste rollespillene akkurat nå (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi de måtte velge mellom de 5 beste, og Dark Souls er vel nummer 6 da?

 

Selv personlig synes jeg ikke The Witcher var så veeldig bra, så den hadde byttet plass med Dark Souls. Og Diablo 3 var en stor skuffelse for meg, så den hadde også blitt fjernet, vet ikke helt hva jeg hadde satt inn. Men jeg er hvertfall enig i Dragons Dogma, for ett utrolig spill! :D

Lenke til kommentar

Flott liste! Men er det bare meg, eller startet dere med disse artiklene for lenge siden, men så stoppet det bare opp? Syns jeg kan huske det... Men muligens bare jeg som surrer nå.

 

Uansett, det rollespillet jeg uten tvil ser mest frem til for tiden er Ni no Kuni. Vet det er det JRPG, så skjønner at det ikke er nevnt, men det ser fremdeles hinsides bra ut!!

Lenke til kommentar

Min liste over de 5 beste rollespillene på markedet ser ganske så annerledes ut, men den tar også med langt eldre spill (det virker som om artikkelforfatter tar utgangspunkt i de 5 beste og nye rollespill, ikke hva som faktisk er på markedet (da Planscape: Torment og annet snacks fremdeles er på markedet), og det er jo helt greit).

 

 

Av spill jeg gleder meg til er det vel kun Project Eternity av Obsidian.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Flott liste! Men er det bare meg, eller startet dere med disse artiklene for lenge siden, men så stoppet det bare opp? Syns jeg kan huske det...

 

Jepp, jeg mener å huske det samme.

 

Ser ikke helt hvorfor Mass Effect 3 skal være på lista, greit at det er det nyeste i serien men jeg ville mye heller ha hatt Mass Effect 1 der som faktisk har de tydeligste rollespillelementene i hele serien.

 

Skyrim er fantastisk, men jeg savner en del ting som kunne gjort selve rollespillingen lettere. Jeg har ikke spilt noen av de tidligere spillene før, så hvilke karakterer, oppdrag og laug jeg skulle følge ble litt vanskelig etter hvert (selv om noen selvfølgelig er selvforklarende). Liker å være enten snill eller slem, men det moralske kompasset mit gikk litt i spinn enkelte ganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

så nevner dere ikke Baldur`s Gate Enhanced edition? er dette for noe tull? BG:EE er 3 ganger mer RPG enn de på denne listen

 

det var da ikke noen konkuranse i hvem som er mer eller mindre RPG.

 

Skal man trekke frem hvilke rollespill som er best så er vel de spillene som lener seg mest på denne sjangeren de som er mest logiske å ta med, men det er jo greit å ta med spill som er av forholdsvis ny dato og så må man jo ta høyde for at selv ikke en spillredaksjon som Gamer rekker å spille hvert eneste spill som kommer ut.

Lenke til kommentar

Hvilke spill dere har nevnt fremfor andre spill velger jeg å ikke gå inn på, men det jeg ikke liker mest her er at alle som har fulgt med i spillverdenen i det hele tatt har hørt om og kjenner til alle spillene fra før av. En mer interessant liste ville ha vært 1) lengre med flere spill, vi er ikke analfabeter 2) spill som er litt mer nisje og som man gjerne ikke har hørt om. Hvis ikke blir dette mer en shoppingliste til bestemødre (som for øvrig er en god idé å ha til jul) fremfor en artikkel for gamere som er interessert i noe kult. 3) Inkluder litt eldre spill istedenfor de aller nyeste, er sikkert noen "raringer"* som ikke har spilt Divinity 2: DKS, New Vegas, Alpha Protocol, Risen osv enda. Man kan selvfølgelig ikke nevne alt, men 5 spill er ikke så veldig mye.

 

* ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Diablo 3 skuffet for mye i mine øyne, og er definitivt langt fra en "ren" RPG i mine øyne.

Skyrim kan jeg gå med på, selv om jeg aldri vil si at den er blandt de 5 beste (for mye bugs, spillet kræsjet ofte ved sone-bytte, etc).

 

Det å kalle Mass Effect for en RPG er vel omtrent det samme som å kalle grandiosa + ketchup for en næringsrik middag? Hvis ikke burde vel Fallout-spillene og Deus Ex stå på lista før de som faktisk ble presentert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

så nevner dere ikke Baldur`s Gate Enhanced edition? er dette for noe tull? BG:EE er 3 ganger mer RPG enn de på denne listen

Artikkelens tittel: De fem beste rollespillene akkurat nå.

BG:EE kommer 30.november.

De nevner spill som de ser frem til, blant annet Wasteland 2 som kommer om over et år mens BG:EE skal komme ut om et par måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...