Gå til innhold

Overvåker med EF-fatning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo ikke akkurat nytt da... Disse kameraene har eksistert lenge nå.

 

Disse kameraene forhandles av sikkerhetselskaper.

Prisen på kameraet er en ting, og 29MP er svindyrt og vi snakker godt over 100k så må man ha lisens på programvare.

Det er verdt å merke seg at disse kameraene generer enorme mengder data og brukes mest på plasser med stort overvåkningsbehov som arenaer osv da man som regel ikke tar vare på slike data mengder.

Lenke til kommentar

Når de først bruker optikk med så stor bildesirkel, hvorfor utnytter de den ikke?

 

noe som må kunne sies å være en kraftig forbedring fra tradisjonelle overvåkningskameraer som fortsatt bruker VGA-oppløsning.

Dette er bare gjengitt reklame som forsøker å rakke ned på konkurrentene. Vanlig oppløsning på overvåkningskamera i dag varierer fra VGA til 5 Magapiksler. Grunnen til at de "henger etter" på oppløsning er at høy oppløsning har vesentlige ulemper. Det gir store bildefiler som igjen setter store krav til båndbredde over nettverk med mange kameraer, lagringskapasitet. Begge disse delene setter igjen begrensninger for antall overførte og lagrede bilder per minutt.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at de "henger etter" på oppløsning er at høy oppløsning har vesentlige ulemper. Det gir store bildefiler som igjen setter store krav til båndbredde over nettverk med mange kameraer, lagringskapasitet. Begge disse delene setter igjen begrensninger for antall overførte og lagrede bilder per minutt.

 

Stor lagringskapasitet kan jeg være enig i, mine "HD"-overvåkingskameraer lagrer med ca. 30gb hver i døgnet, i utgangspunktet angrer jeg litt på det men oppløsningen er enorm i forhold fra mitt gamle 640 piksel kamera.

Har ikke hatt problemer med hastighet og stabilitet, har sågar trådløs overføring fra router til lagringsenhet også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...