Gå til innhold

Dette mangler i iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4G er det enste som mangler.

 

NFC er jo en sikkerhetstrussel så er ikke noe mangel det.

 

Trådløs lading er jo fancy og kanskje kjekt og ha, men jeg finner det ikke vanskelig og putte en lader i telefonen og en i stikkontakten.

 

Nano-sim er jo ikke noe særlig problem, klarte vi å bestille micro-sim, klarer vi å bestille nano-sim.

Simply as that :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Aldri forstått greia med trådløs ladning når du fortsatt må plugge noe i veggen.

 

Ulempen med en kabel som hele tiden taes inn og ut er at det kan bli varmegang hvis det er dårlig kontakt og da kan det ta fyr. Hvis man har trådløs ladning så slipper man det problemet og enheten kan trygt stå ubevoktet til lading.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

4G er det enste som mangler. NFC er jo en sikkerhetstrussel så er ikke noe mangel det.Trådløs lading er jo fancy og kanskje kjekt og ha, men jeg finner det ikke vanskelig og putte en lader i telefonen og en i stikkontakten. Nano-sim er jo ikke noe særlig problem, klarte vi å bestille micro-sim, klarer vi å bestille nano-sim.Simply as that :)

 

Hvordan er NFC en sikkerhetstrussel? For å bruke NFC på en Android telefon så må:

- NFC være aktivert

- Skjermen må være på

- Telefonen må være låst opp

- Det du skal scanne må være innenfor toppen 2-3 centimeters radius

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Aldri forstått greia med trådløs ladning når du fortsatt må plugge noe i veggen.

 

Ulempen med en kabel som hele tiden taes inn og ut er at det kan bli varmegang hvis det er dårlig kontakt og da kan det ta fyr. Hvis man har trådløs ladning så slipper man det problemet og enheten kan trygt stå ubevoktet til lading.

 

Man kan jo bruke en dock, så slipper du å dra kontakten inn og ut.

Lenke til kommentar

Aldri forstått greia med trådløs ladning når du fortsatt må plugge noe i veggen.

 

Ulempen med en kabel som hele tiden taes inn og ut er at det kan bli varmegang hvis det er dårlig kontakt og da kan det ta fyr. Hvis man har trådløs ladning så slipper man det problemet og enheten kan trygt stå ubevoktet til lading.

 

Man kan jo bruke en dock, så slipper du å dra kontakten inn og ut.

Joda, men du har i prinsippet samme problemet der, og problemet blir enda større med overgangen/adapteret som du må ha mellom gammelt utstyr og iphone 5. Hvis docken har føringsspor som gjør at den for samme inngangsvinkel hver gang enheten dockes så elimineres sjangsen for dette betraktelig.
Lenke til kommentar

4G er det enste som mangler.

 

NFC er jo en sikkerhetstrussel så er ikke noe mangel det.

 

Trådløs lading er jo fancy og kanskje kjekt og ha, men jeg finner det ikke vanskelig og putte en lader i telefonen og en i stikkontakten.

 

Nano-sim er jo ikke noe særlig problem, klarte vi å bestille micro-sim, klarer vi å bestille nano-sim.

Simply as that :)

NFC åpner for nye bruksområder, og er en noe som må regnes som mangelvare og ikke flaggskip-telefoner har det. Trådløs ladning er en stor fordel både når det kommer til lading når du ikke er hjemme, og ikke minst i bil hvor du slipper å makke med å plugge inn telefonen for å lade den. enkelt og bare sett den i holderen og den vil lade. Virker som om Nokia 920 er den teknisk beste telefonen på markedet selv etter at Iphone 5 er lansert og det er rett og slett artig å se.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En trådløs ladestasjon er jo like lett å håndtere som en kabel eller en dock som man på treffe kontakten i, bare at man ikke behøver å være så nøye med om man treffer kontakten. Innfelt i kontorpulten kan man legge fra seg mobilen og la den lade. Det er jo ikke slik at man drasser med seg denne greia rundt omkring.

 

Så det er ingen praktiske ulemper med å ha trådløs lading slik som godeste herr Phill prøver å antyde.

 

Istede for å satse på NFC som fungerer på alle mobiler der man ønsker å ta i bruke dette, går Apple nok en gang for en proprietær løsning som kun fungerer på iPhone. Jeg tror begrunnelsen ikke er som Phill sier, men nettopp dette med at Apple da må dele med andre.

 

Hadde Apple tatt i bruk NFC hadde de vært med å bane vei for denne teknologien. Nå avventer de bare å håper de andre ikke lykkes på grunn av at de har mindre markedsmoment mot tredjeparter enn Apple, før de håper å lansere sin egen tilsvarende løsning senere.

 

At Apple på død og liv ønsker å eie teknologien i hele infrastrukturen er hovedgrunnen til at jeg ikke bruker deres produkter. Dette har de på mange måter greid fram til nå, men det begynner heldig vis å glippe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nok en neve solide spikre i kisten til Apple vil jeg påstå. Jeg tipper etter denne skuffende lanseringen vil vi se mange (selvsagt unntatt de "religiøse") som bytter til andre produsenter. Kanskje det er dette som får pilen til å vippe oppover for Win 8 mobilene og Nokia?

 

PS: Jeg ønsker trådløs lading velkommen, da jeg har store problemer med å treffe det lille hullet i mobiltelefonen der jeg plugger inn ledningen etter en fuktig kveld på byen eller i mørket på soverommet. Men er det nå ikke slik at man fint kan lade de fleste mobiler (også iPhone) med disse "trådløse" laderne som alle benytter seg av induksjonsteknologi? Eller må telefonen m/ batteri tilpasses en spesiell lader?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NFC (på Android i hvert fall) kan brukes til så langt mye mer enn betaling og autentisering. Selv bruker jeg det til å føre timeliste på jobben, starte musikkavspilling på bluetooth-høyttaleren i stua, slå TV på og lys av, for å nevne noe. Kun ved å holde mobilen kort mot en NFC-tag. Men så er jeg nok i overkant interessert.

 

Hvis løsningen ikke fins, lag den :)

 

edit: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1260467&view=findpost&p=19659906

Endret av Khaffner
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Min erfaring er at jeg ofte bruker telefonen når den lades. Så spørsmålet mitt er hvordan fungerer det å bruke telefoner når den lades trådløst? Hvor langt unna kan telefonen være ladestasjonen for at den skal kunne lades?

 

Min forståelse er at telefonen må ligge i umiddelbar nærhet, og da er det vanskelig å ha telefonen i hånden og samtidig lade den. Tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Joda, men du har i prinsippet samme problemet der, og problemet blir enda større med overgangen/adapteret som du må ha mellom gammelt utstyr og iphone 5. Hvis docken har føringsspor som gjør at den for samme inngangsvinkel hver gang enheten dockes så elimineres sjangsen for dette betraktelig.

 

Jeg vil tro det er marginale problemer med en slik dock. Da syns jeg du heller skal føre bekvemmelighetsargumentet :-)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at jeg ofte bruker telefonen når den lades. Så spørsmålet mitt er hvordan fungerer det å bruke telefoner når den lades trådløst? Hvor langt unna kan telefonen være ladestasjonen for at den skal kunne lades?Min forståelse er at telefonen må ligge i umiddelbar nærhet, og da er det vanskelig å ha telefonen i hånden og samtidig lade den. Tar jeg feil?

Du kan få begge deler om du vil...

Standard Sales package includes

- Nokia Lumia 920 handset

- Nokia Fast USB Charger (AC-16 )

- Nokia Charging and Data Cable CA-190CD

Endret av serpentbane666
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...