Gå til innhold

Wii U debuterer i Japan i desember (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis GameStop kjører et greit innbyttetilbud for 360 eller PS3 er jeg kanskje med. Men er litt usikker på om Nintendo har forstått viktigheten av digital distribusjon. Både 8 og 32 GB er forsvinnende lite i disse dager, og spesielt for oss som er lei av å konstant bytte disker når man vil spille et annet spill virker det litt problematisk. Men skjønner jo at casuals som spiller Mario Kart et par ganger i uka ikke vil bry seg med dette, så det er kanskje den gruppen Nintendo appelerer til.

Lenke til kommentar

Men er litt usikker på om Nintendo har forstått viktigheten av digital distribusjon. Både 8 og 32 GB er forsvinnende lite i disse dager, og spesielt for oss som er lei av å konstant bytte disker når man vil spille et annet spill virker det litt problematisk.

 

Du kan koble til en usb-harddisk. Mye bedre enn at vi skal måtte betale i dyre dommer for større hdd (xbox 360) eller betale for en knøttliten hdd som kan byttes ut billig (ps3).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men er litt usikker på om Nintendo har forstått viktigheten av digital distribusjon. Både 8 og 32 GB er forsvinnende lite i disse dager, og spesielt for oss som er lei av å konstant bytte disker når man vil spille et annet spill virker det litt problematisk.

 

Du kan koble til en usb-harddisk. Mye bedre enn at vi skal måtte betale i dyre dommer for større hdd (xbox 360) eller betale for en knøttliten hdd som kan byttes ut billig (ps3).

PS3 selges jo med 320 gb harddisk, det burde vel holde for en stund? blir for dumt å klage på at vi får muligheten til å bytte hvilken til hvilken som helst tredjeparts lagringsmedia istedetfor en proprietær overpriset løsning som 360 eller Vita. Uansett mener jeg det er unødvendig at man skal måtte kjøpe en ekstra HDD hvis man vil gå den digitale veien med Wii U, konsollen burde selges med en HDD på mellom 200 og 500 GB rett ut av esken.

Lenke til kommentar
Men er litt usikker på om Nintendo har forstått viktigheten av digital distribusjon. Både 8 og 32 GB er forsvinnende lite i disse dager, og spesielt for oss som er lei av å konstant bytte disker når man vil spille et annet spill virker det litt problematisk.
Du kan koble til en usb-harddisk. Mye bedre enn at vi skal måtte betale i dyre dommer for større hdd (xbox 360) eller betale for en knøttliten hdd som kan byttes ut billig (ps3).
PS3 selges jo med 320 gb harddisk, det burde vel holde for en stund? blir for dumt å klage på at vi får muligheten til å bytte hvilken til hvilken som helst tredjeparts lagringsmedia istedetfor en proprietær overpriset løsning som 360 eller Vita. Uansett mener jeg det er unødvendig at man skal måtte kjøpe en ekstra HDD hvis man vil gå den digitale veien med Wii U, konsollen burde selges med en HDD på mellom 200 og 500 GB rett ut av esken.

 

Snakker selvsagt ikke om harddisken du får med nå, selv om jeg gjerne, om jeg kjøpte en ps3 nå, ville hatt valget om billigere pris, så jeg selv kan sette inn en disk på 1-1.5 TB. Blir raskt full med plus. Det jeg mente var harddiskene ps3 kom med i begynnelsen. Og uansett om din ps3 er ny eller gammel, bytter du ut harddisken har du betalt for noe du ikke bruker. Er glad for at jeg ikke betaler ekstra for en større hdd på wii u, men kan bruke pengene på den størrelsen jeg selv vil ha!

Lenke til kommentar

Snakker selvsagt ikke om harddisken du får med nå, selv om jeg gjerne, om jeg kjøpte en ps3 nå, ville hatt valget om billigere pris, så jeg selv kan sette inn en disk på 1-1.5 TB. Blir raskt full med plus. Det jeg mente var harddiskene ps3 kom med i begynnelsen. Og uansett om din ps3 er ny eller gammel, bytter du ut harddisken har du betalt for noe du ikke bruker. Er glad for at jeg ikke betaler ekstra for en større hdd på wii u, men kan bruke pengene på den størrelsen jeg selv vil ha!

Joda, skjønner hva du mener. Men husk at siden 2006 har prisen pr GB gått drastisk ned på vanlige harddisker, så det kan ikke sammenlignes med situasjonen i dag hvor Nintendo smertefritt kunne hatt med en harddisk på 200-300 GB.

 

Ryktes jo at Sony vil avsløre en ny PS3 modell på TGS hvor den billigste versjonen skal selges uten harddisk, bare med Flash-minne hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Snakker selvsagt ikke om harddisken du får med nå, selv om jeg gjerne, om jeg kjøpte en ps3 nå, ville hatt valget om billigere pris, så jeg selv kan sette inn en disk på 1-1.5 TB. Blir raskt full med plus. Det jeg mente var harddiskene ps3 kom med i begynnelsen. Og uansett om din ps3 er ny eller gammel, bytter du ut harddisken har du betalt for noe du ikke bruker. Er glad for at jeg ikke betaler ekstra for en større hdd på wii u, men kan bruke pengene på den størrelsen jeg selv vil ha!

Joda, skjønner hva du mener. Men husk at siden 2006 har prisen pr GB gått drastisk ned på vanlige harddisker, så det kan ikke sammenlignes med situasjonen i dag hvor Nintendo smertefritt kunne hatt med en harddisk på 200-300 GB.

 

Ryktes jo at Sony vil avsløre en ny PS3 modell på TGS hvor den billigste versjonen skal selges uten harddisk, bare med Flash-minne hvis jeg ikke husker feil.

Tviler på at det hadde vært smertefritt, husk på dimensjonene til en Wii U.

Lenke til kommentar

Snakker selvsagt ikke om harddisken du får med nå, selv om jeg gjerne, om jeg kjøpte en ps3 nå, ville hatt valget om billigere pris, så jeg selv kan sette inn en disk på 1-1.5 TB. Blir raskt full med plus. Det jeg mente var harddiskene ps3 kom med i begynnelsen. Og uansett om din ps3 er ny eller gammel, bytter du ut harddisken har du betalt for noe du ikke bruker. Er glad for at jeg ikke betaler ekstra for en større hdd på wii u, men kan bruke pengene på den størrelsen jeg selv vil ha!

Joda, skjønner hva du mener. Men husk at siden 2006 har prisen pr GB gått drastisk ned på vanlige harddisker, så det kan ikke sammenlignes med situasjonen i dag hvor Nintendo smertefritt kunne hatt med en harddisk på 200-300 GB.

 

Ryktes jo at Sony vil avsløre en ny PS3 modell på TGS hvor den billigste versjonen skal selges uten harddisk, bare med Flash-minne hvis jeg ikke husker feil.

Tviler på at det hadde vært smertefritt, husk på dimensjonene til en Wii U.

Sant nok. Men økonomisk sett burde det gå relativt greit.

 

Konsollen har også to gigabyte med minne. En gigabyte skal brukes til spillene, og en gigabyte er forbeholdt systemet.
Takk og pris!

Hva bruker systemet 1 GB til? grafikk minne er det eneste jeg kan tenke meg?

Apps og nettleser skal kunne kjøre samtidig som spillene. Noe som selvfølgelig er fantastisk.

Lenke til kommentar
Konsollen har også to gigabyte med minne. En gigabyte skal brukes til spillene, og en gigabyte er forbeholdt systemet.

Takk og pris!

Takk og pris for det ihvertfall er 1GB minne til spill kanskje, men jeg syns det er ganske skuffende. Det at dem har reservert halvparten av total minnet til systemet er helt vilt. Til sammenligning er 24MB reservert til systemet på Xbox360, eller 4,7% av minnet.

Forhåpentligvis vil mer av minnet bli frigjort for spill i fremtiden.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Konsollen har også to gigabyte med minne. En gigabyte skal brukes til spillene, og en gigabyte er forbeholdt systemet.

Takk og pris!

Takk og pris for det ihvertfall er 1GB min minne til spill kanskje, men jeg syns det er ganske skuffende. Det at dem har reservert halvparten av total minnet til systemet er helt vilt. Til sammenligning er 24MB reservert til systemet på Xbox360, eller 4,7% av minnet.

Forhåpentligvis vil mer av minnet bli frigjort for spill i fremtiden.

Med tanke på resten av maskinvaren er nok 1 GB til spill plenty. Feks bruker ikke Battlefield 3 på PC over 2 GB(selve spillet) uansett hvor høyt man setter innstillingene, og Wii U som konsoll vil jo bli kraftig optimisert i forhold til en PC, og har dessuten prosessor og GPU langt unna en kraftig spill-PC. Den ekstra gigabyten vil forhåpentligvis la oss bruke alle funksjoner samtidig som et spill kjører.

Lenke til kommentar

Vi har lenge vist at Wii U ville ha 2gb minne, men fordelingen har vel bare vært kjent i noen få uker, og er veldig overraskende. Dog tror og håper jeg at såpass mye er tilgjengelig for OS og andre systemfunksjoner fordi Nintendo ønsker å gardere seg, og at mer vil bli frigjort til spill etterhvert. Dette skjedde feks med 3DS.

 

Ellers så kunne den sikkert fint vært solgt med harddisk, men for alle oss som har eksterne harddisker liggende, så er det fint at vi slipper å kjøpe en overpriset Nintendo-brandet harddisk. Alt i alt er dette ganske gode nyheter, og forhåpentligvis vil den europeiske konferansen om halvannen time også være oppløftende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på resten av maskinvaren er nok 1 GB til spill plenty. Feks bruker ikke Battlefield 3 på PC over 2 GB(selve spillet) uansett hvor høyt man setter innstillingene, og Wii U som konsoll vil jo bli kraftig optimisert i forhold til en PC, og har dessuten prosessor og GPU langt unna en kraftig spill-PC. Den ekstra gigabyten vil forhåpentligvis la oss bruke alle funksjoner samtidig som et spill kjører.

Minne er den største begrensingen til PS360, de kunne med stor fordel ha hatt 1GB. Selv om Wii U ikke er flerfoldige ganger kraftigere er den nok markant krafitge og har en moderne GPU arkitektur med flere muligheter.

Battlefield 3 kunne fint å tatt i bruk mer minne hvis skjermkortene hadde hatt mer minne, men de siktet etter GTX580 med 1,5GB minne. Wii U har heller ikke 1GB for grafikk, men mellom 0 og 1024MB avhengig av hva utvikleren vil bruke minnet til.

 

Square Enix og Crytek kommentert at dem ønsker seg masse minne, 8GB minium ifølge Crytek, for neste genrasjons konsollene. Ikke at jeg ventet at Wii U hadde fått så mye minne eller hadde hatt bruk for så mye, men det er et stort sprik mellom 1GB og 8GB. Det sier noe om at ihvertfall enkelte utviklere trenger mye minne for hva dem ønsker å realisere.

Lenke til kommentar

Med tanke på resten av maskinvaren er nok 1 GB til spill plenty. Feks bruker ikke Battlefield 3 på PC over 2 GB(selve spillet) uansett hvor høyt man setter innstillingene, og Wii U som konsoll vil jo bli kraftig optimisert i forhold til en PC, og har dessuten prosessor og GPU langt unna en kraftig spill-PC. Den ekstra gigabyten vil forhåpentligvis la oss bruke alle funksjoner samtidig som et spill kjører.

Minne er den største begrensingen til PS360, de kunne med stor fordel ha hatt 1GB. Selv om Wii U ikke er flerfoldige ganger kraftigere er den nok markant krafitge og har en moderne GPU arkitektur med flere muligheter.

Battlefield 3 kunne fint å tatt i bruk mer minne hvis skjermkortene hadde hatt mer minne, men de siktet etter GTX580 med 1,5GB minne. Wii U har heller ikke 1GB for grafikk, men mellom 0 og 1024MB avhengig av hva utvikleren vil bruke minnet til.

 

Square Enix og Crytek kommentert at dem ønsker seg masse minne, 8GB minium ifølge Crytek, for neste genrasjons konsollene. Ikke at jeg ventet at Wii U hadde fått så mye minne eller hadde hatt bruk for så mye, men det er et stort sprik mellom 1GB og 8GB. Det sier noe om at ihvertfall enkelte utviklere trenger mye minne for hva dem ønsker å realisere.

8 GB er ren "Onkel Skrue"-forhandling, de er nok kjempefornøyde med 4 GB og det er nok det mest realistiske. Minne selger ikke konsoller, pen grafikk kan gjøre det i starten av en generasjon. Pen grafikk kommer hovedsakelig an på grafikkortet.

Lenke til kommentar

8 GB er ren "Onkel Skrue"-forhandling, de er nok kjempefornøyde med 4 GB og det er nok det mest realistiske. Minne selger ikke konsoller, pen grafikk kan gjøre det i starten av en generasjon. Pen grafikk kommer hovedsakelig an på grafikkortet.

Minne er noe det alltid har skårtet på i konsoller pga kostnad til resultat vurdering som du er inne på.

Hvis spill utviklerene er fornøyd med en gitt minnestørrelse til en gitt konsoll er det nok mer pga at dem ikke kunnet ha forventet mer enn at det ikke hadde vært et (sårt) behov for mer.

Lenke til kommentar
Konsollen har også to gigabyte med minne. En gigabyte skal brukes til spillene, og en gigabyte er forbeholdt systemet.

Takk og pris!

Takk og pris for det ihvertfall er 1GB min minne til spill kanskje, men jeg syns det er ganske skuffende. Det at dem har reservert halvparten av total minnet til systemet er helt vilt. Til sammenligning er 24MB reservert til systemet på Xbox360, eller 4,7% av minnet.

Forhåpentligvis vil mer av minnet bli frigjort for spill i fremtiden.

Med tanke på resten av maskinvaren er nok 1 GB til spill plenty. Feks bruker ikke Battlefield 3 på PC over 2 GB(selve spillet) uansett hvor høyt man setter innstillingene, og Wii U som konsoll vil jo bli kraftig optimisert i forhold til en PC, og har dessuten prosessor og GPU langt unna en kraftig spill-PC. Den ekstra gigabyten vil forhåpentligvis la oss bruke alle funksjoner samtidig som et spill kjører.

Det er en 2GB grense for 32 bit programmer i windows, denne kan økes ved å sette et flagg når du kompilerer, ble lagt inn i en patch for skyrim.

Men de fleste spill bruker ikke stort mer en 1GB siden de er beregnet på å også kunne kjøre på konsoller med 256MB. Rene pc spill som WOW og sims3 bruker mer.

1GB til system høres rart ut, du kan fint kjøre windows xp på 1gb.

derfor min første tanke at det var 1GB programm minne og 1GB til grafikk, kan være delt minne og den 1GB er for GPU+ system med os, apps og disk cache.

Xbox 360 har også delt minne men vet ikke hvordan dette er organisert, men på pc må du sette grafikkminne i bios. Ryktene sier at ps4 får 4GB minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...