Gå til innhold

1 milliard Android-mobiler i 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange % av brukte mobiler er i bruk? Da tenker jeg ikke bare på android men ios også. Hvorfor er ikke android øverst på alt av statistikker over bruk etc.?

 

Det er faktisk ikke riktig...

Android har en markedsandel på 40-50% mens iOS ligger på rundt 25-30%...

iOS brukere er mer aktive på feks Apple Store enn Android brukere er på Market, men Android brukere leder allikevel på feks data-trafikk.

I mine øyne er data-trafikk en bedre indikasjon på *bruk* enn app-kjøp, siden hvem som helst kan kjøpe en haug av apps uten å egentlig bruke de noe særlig.

 

Hva gjelder app kjøp: Yngre generasjoner er langt mer impulsive, også når det gjelder kjøp, og spesielt når det kommer til "lommerusk", altså det app-kostnader generelt er.

Smarttelefoner er mest populære <30/<40.

Lenke til kommentar

Hvor mange % av brukte mobiler er i bruk? Da tenker jeg ikke bare på android men ios også. Hvorfor er ikke android øverst på alt av statistikker over bruk etc.?

 

Det er faktisk ikke riktig...

Android har en markedsandel på 40-50% mens iOS ligger på rundt 25-30%...

iOS brukere er mer aktive på feks Apple Store enn Android brukere er på Market, men Android brukere leder allikevel på feks data-trafikk.

I mine øyne er data-trafikk en bedre indikasjon på *bruk* enn app-kjøp, siden hvem som helst kan kjøpe en haug av apps uten å egentlig bruke de noe særlig.

 

Hva gjelder app kjøp: Yngre generasjoner er langt mer impulsive, også når det gjelder kjøp, og spesielt når det kommer til "lommerusk", altså det app-kostnader generelt er.

Smarttelefoner er mest populære <30/<40.

google fortalte jo en gang at ios står for store deler av google mobilsøk.
Lenke til kommentar
Men så er ikke USA verdens navle akkurat. Du snakker om hjemmebanen til Apple ;)
Ja google er jo svensk. :p
google lager ikke telefoner (ennå), telefonene som bruker android er i hovedsak asiatiske

 

Google nexus?

Laget, i samarbeid med Google, av Samsung. Samsung er koreanske.

 

Forøvrig verdens beste mobiltelefon sånn helt subjektivt sett. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...