Gå til innhold

1 million bruker nettbrett i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"TNS Gallups måling registrerte for øvrig også at 66 prosent av befolkningen nå bruker en smarttelefon. Det er en oppgang på 17 prosent siden forrige måling i slutten 2011."

Ja, når du ikke får tak i noe annet er det ikke så rart at prosentdelen vokser.

Nettbrett er nå egentlig bare en Netbook med berøringskjerm istedenfor tastatur. Nettbrett har ihvertfall ikke bidratt til at jeg bruker PC mindre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Meh. Nettbrett er en irriterende sak, brukbar kun til stort sett unyttige ting. For stor og samtidig for liten. Etterhvert kjøpes det muligens inn noe i "transformer"-klassen, men produktene må nok "modnes" noe enda.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med mange over, finner heller ikke så mange fornuftige bruksområder på dagens produkter (med noen unntak). Og jeg tror heller dette er dingsen som får deg nesten ikke til å bruke PC lengre. Når jeg sitter 8 - 10 timer å jobber med en PC hver dag (oppgaver hvor nettbrett er nesten ubrukelig), så synes jeg det er greitt å ikke drive med data en del timer også.

 

Jeg har dog to interessante bruksområder for min del - men som få produkter egner seg til.

1. Jeg noterer nesten alltid i en form for mindmap stil. Til akkurat dette egner nettbrett seg, dersom de ha en nøyaktig nok stylus (finger er ubrukelig). Lenovo sin fungerer, samme gjør Galaxy Note 10. Den første er dog i realiteten litt for tung til å ha med seg.

2. Lese alt fra manualer til vanlige bøker på. Men her er i realiteten rene eboklesere bedre. 10'' blir litt stort.

Lenke til kommentar

Ingen fornuftige bruksområder? Hva er det dere snakker om?

 

Har to brett. En Galaxy Tab 2 og en iPad 3. Disse brukes daglig til epost, spill, film, tv, nett, kalender, handlelister, nedlasting, lagring, notater, etc. Synes det er helt topp og kunne ta brettet under armen, koble seg til trådløst nett eller 3G og gjøre mange oppgaver som tidligere var forbeholdt hjemmet.

 

Dette er fremtiden.

Lenke til kommentar
Ingen fornuftige bruksområder? Hva er det dere snakker om? Har to brett. En Galaxy Tab 2 og en iPad 3. Disse brukes daglig til epost, spill, film, tv, nett, kalender, handlelister, nedlasting, lagring, notater, etc. Synes det er helt topp og kunne ta brettet under armen, koble seg til trådløst nett eller 3G og gjøre mange oppgaver som tidligere var forbeholdt hjemmet. Dette er fremtiden.

 

Nei, dette ER fremtiden: http://www.samsung.c.../NP900X4C-A01SE

 

En tablet vil ALDRI kunne erstatte en laptop som dette. Fordi når det kommer til spill, film, surfing på nettet, nedlastning, lagring, så er det ingenting (utenom en stasjonær PC) som slår en WIndows 7 / 8 laptop som den jeg linket til over (ja jeg eier den selv).

 

Nå vil vel sikkert noen si OMG, en 15 tommers laptop må jo være blytung å bære på. Nope, denne laptop'en er kun 1.49 cm tykk og veier 1.65 kg. En slik laptop -> tablet anydays.

 

EDIT: Den eneste tablet'en jeg ser for meg som kan være meget bra å ha er jo Samsung Galaxy Note 10.1 med tanke på funksjonene den har.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Ingen fornuftige bruksområder? Hva er det dere snakker om?

 

Har to brett. En Galaxy Tab 2 og en iPad 3. Disse brukes daglig til epost, spill, film, tv, nett, kalender, handlelister, nedlasting, lagring, notater, etc. Synes det er helt topp og kunne ta brettet under armen, koble seg til trådløst nett eller 3G og gjøre mange oppgaver som tidligere var forbeholdt hjemmet.

 

Dette er fremtiden.

 

Og der har vi en av grunnene til at antallet brukere virker noe høyt. Jeg stiller meg tvilende til at det finnes 1,1 mill reelle brukere/eiere av nettbrett i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og der har vi en av grunnene til at antallet brukere virker noe høyt. Jeg stiller meg tvilende til at det finnes 1,1 mill reelle brukere/eiere av nettbrett i Norge.

 

HW formulerer seg rimelig kryptisk, men dersom du ser på kildene ser du at dette ikke handler om antall solgte padder, men antall mennesker som anser seg selv som brukere. Det formuleres litt diffust også i kilden, men det er mulig kriteriet for å regnes som bruker er at man har tilgang på (ikke nødvendigvis eier) en slik.

Lenke til kommentar

Og der har vi en av grunnene til at antallet brukere virker noe høyt. Jeg stiller meg tvilende til at det finnes 1,1 mill reelle brukere/eiere av nettbrett i Norge.

 

HW formulerer seg rimelig kryptisk, men dersom du ser på kildene ser du at dette ikke handler om antall solgte padder, men antall mennesker som anser seg selv som brukere. Det formuleres litt diffust også i kilden, men det er mulig kriteriet for å regnes som bruker er at man har tilgang på (ikke nødvendigvis eier) en slik.

 

Jeg ser den, men da tar et nytt spørsmål form: Jeg har tilgang på tampongene til kjæresten min. Gjør det meg til bruker av tamponger?

 

Jeg er forøvrig hankjønnet. Bare sånn i tilfelle. ^^

Lenke til kommentar

Jeg ser den, men da tar et nytt spørsmål form: Jeg har tilgang på tampongene til kjæresten min. Gjør det meg til bruker av tamponger?

 

Jeg er forøvrig hankjønnet. Bare sånn i tilfelle. ^^

 

Tenkte samme tanke, så kommer vel litt an på ordlyden i spørsmålene. Hadde jeg brydd meg nok hadde jeg sjekket. :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...