Gå til innhold

Åpner mobilstyrt pakketjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg digger konseptet, men kan ikke legge skjul på at det virker noe uproft at hvem som helst kan frakte varene. Det høres instinktivt tryggere ut når ett stort og varig selskap tar det hele og fulle ansvaret fra A til B.

 

Men som sagt, jeg digger konseptet likevel. Hvorfor?

1. Dette vil åpne for friere konkurranse i fraktmarkedet.

2. Dette åpner for små og lokale selskaper og privatpersoner. Man må ikke være et landsdekkene selskap med tusenvis av ansatte for å komme over kneika for å starte.

3. Dette vil gi mer økonomisk effektiv bruk av de bilene som uansett skal kjøre disse strekningene. Tomme fraktebiler som skal kjøre hjem får lettere fylt opp lasterommet. Det vil gi lavere priser til den som bestilte frakt den første veien og bedre og tryggere økonomi for sjåføren.

4. Sist men ikke minst miljø. I dag kjører mange lastebiler og ennå flere privatbiler med halvtomme eller tomme lass. En slik formidlig vil øke fyllingsgraden per fraktbil og redusere antall fraktbiler. Det gir miljøgevinst.

 

Konklusjon: Applaus fra meg! Håper dette tar av og vil falle på plass for det norske folk som en naturlig og trygg fraktmåte. Tjenesten er bokmerket her. Dette skal jeg huske til jeg trenger det.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg digger konseptet, men kan ikke legge skjul på at det virker noe uproft at hvem som helst kan frakte varene. Det høres instinktivt tryggere ut når ett stort og varig selskap tar det hele og fulle ansvaret fra A til B.Men som sagt, jeg digger konseptet likevel. Hvorfor?1. Dette vil åpne for friere konkurranse i fraktmarkedet.2. Dette åpner for små og lokale selskaper og privatpersoner. Man må ikke være et landsdekkene selskap med tusenvis av ansatte for å komme over kneika for å starte.3. Dette vil gi mer økonomisk effektiv bruk av de bilene som uansett skal kjøre disse strekningene. Tomme fraktebiler som skal kjøre hjem får lettere fylt opp lasterommet. Det vil gi lavere priser til den som bestilte frakt den første veien og bedre og tryggere økonomi for sjåføren.4. Sist men ikke minst miljø. I dag kjører mange lastebiler og ennå flere privatbiler med halvtomme eller tomme lass. En slik formidlig vil øke fyllingsgraden per fraktbil og redusere antall fraktbiler. Det gir miljøgevinst.Konklusjon: Applaus fra meg! Håper dette tar av og vil falle på plass for det norske folk som en naturlig og trygg fraktmåte. Tjenesten er bokmerket her. Dette skal jeg huske til jeg trenger det.

Samme her, fantastisk konsept. Det er slike innovasjoner jeg blir stolt av å lese!

Lenke til kommentar

Jeg digger konseptet, men kan ikke legge skjul på at det virker noe uproft at hvem som helst kan frakte varene. Det høres instinktivt tryggere ut når ett stort og varig selskap tar det hele og fulle ansvaret fra A til B.Men som sagt, jeg digger konseptet likevel. Hvorfor?1. Dette vil åpne for friere konkurranse i fraktmarkedet.2. Dette åpner for små og lokale selskaper og privatpersoner. Man må ikke være et landsdekkene selskap med tusenvis av ansatte for å komme over kneika for å starte.3. Dette vil gi mer økonomisk effektiv bruk av de bilene som uansett skal kjøre disse strekningene. Tomme fraktebiler som skal kjøre hjem får lettere fylt opp lasterommet. Det vil gi lavere priser til den som bestilte frakt den første veien og bedre og tryggere økonomi for sjåføren.4. Sist men ikke minst miljø. I dag kjører mange lastebiler og ennå flere privatbiler med halvtomme eller tomme lass. En slik formidlig vil øke fyllingsgraden per fraktbil og redusere antall fraktbiler. Det gir miljøgevinst.Konklusjon: Applaus fra meg! Håper dette tar av og vil falle på plass for det norske folk som en naturlig og trygg fraktmåte. Tjenesten er bokmerket her. Dette skal jeg huske til jeg trenger det.

 

Tenkte akuratt det samme, så kan jeg finne noen pakker å ta med når jeg er hos kompiser og det er 1t med bil å kjøre, da blir turen på en måte "gratis". Men noen ankepunkt er det, jeg tror å kunne integrere bankID eller noe lignende, hadde vert en bedre løsning, 50 venner på FB = noen oppretter ett nettverk for misbruk.

 

Stående applaus her også, men problemet ville være å få en skikkelig brukermasse, både av "Postbud" men også sendere. Jeg benytter nok meg av denne, og jeg TROR at om man fikk med komplett, elkjøp +++++ om å legge inn dette som alternativ så hadde det fått en pangstart.

 

La oss si det slik:

 

Jeg kjøper en PC på komplett på 10kg.

Jeg huker av for at pakken skal sendes med EasyBring. Da kan jeg også sette av for "Om ingen velger å hente og frakte pakken for meg innen 5 dager, så send med posten til posten sin fraktkostnad"

 

På den måten er jeg garantert at pakken blir sendt, men tar sjansen på litt billigere frakt vha. EasyBring.

 

Ellers: Glimrende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...