Gå til innhold

Anmeldelse: Tales of Graces f (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en ganske god karakter på et spill som kom i 2010 eller noe i Japan. Jeg var ihvertfall ferdig med det før 2011. Håper de som kjøper den europeiske utgaven får muligheten til å kjøpe Code Geass kostymer for 200kr de og :D (Mer code geass!) Selv venter jeg i spenning på Xillia 2 (lokalisering FTW)

Lenke til kommentar

Dette var akkurat som forventet, på godt og vondt. Både Tales of the Abyss og Tales of Symphonia hadde uutholdelig blåste karakterer, ikke minst hovedpersonene, men etter noen timer så vokser de på deg, litt som en idiotisk kompis som du tross alt setter pris på fordi du har kjent fyren så lenge. Jeg regner også med at det blir en masse technobabble med utgangspunkt i spillets egen fantasi-vitenskap, på samme måte som i de fleste andre Tales-spill.

 

Jeg kommer til å kjøpe det til helga, dog har jeg en fordom om at dette ikke blir like bra som Vesperia, som etter min mening er kanskje det eneste Tales-spillet der karakterene ikke får deg til å smelle hodet i bordet.

Lenke til kommentar

Jeg spilte Abyss på en amerikansk PS2. Det var såpass mange JRPGer som aldri kom til Europa at jeg bestemte meg for å ha både en europeisk og amerikansk PS2. Aldri angret på det for å si det mildt; Xenogears, Lunar-spillene, Suikoden 3, og ikke minst flere Tales-titler som aldri kom til Europa.

 

Men, nå får man jo Tales of the Abyss til Nintendo 3DS i Europa.

Lenke til kommentar

Jeg spilte Abyss på en amerikansk PS2. Det var såpass mange JRPGer som aldri kom til Europa at jeg bestemte meg for å ha både en europeisk og amerikansk PS2. Aldri angret på det for å si det mildt; Xenogears, Lunar-spillene, Suikoden 3, og ikke minst flere Tales-titler som aldri kom til Europa.Men, nå får man jo Tales of the Abyss til Nintendo 3DS i Europa.

 

Ah jeg mente egentlig Vesperia som kun er til Xbox 360

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kven trur på at vaksne menneske som burde vite betre for det første let ein elleve år gammal pjokk bli med i ei riddarakademi når han heller burde sendast med første vogn heim, og kven er det som trur på at folk verkeleg legg så mykje ansvar på ein liten gut at dei viser han ryggen når han omsider tør å vende heim?

Det gjev ikkje meining, og det er heilt umogleg å kjøpe.

 

Dette er jeg uenig i. Umulig å kjøpe ut fra vår egen, nåværende kultur kanskje. Men ikke nødvendigvis ut fra kulturen som eksisterer i spillet, eller for den saks skyld kulturen vi selv en gang hadde. Unge fikk nok mye mer ansvar lesset over seg (og ble holdt mer til ansvar) i gamledager enn nå, så i den konteksten synes jeg ikke det er så spinnvillt at en energisk og pågående 11-åring læres opp til å bli kriger, eller blir sett ned på av bygdefolket når de føler han har sviktet dem. Sånn er det jo fremdeles i de mest bakstreverske deler av vår moderne verden: gjør skam på din familie så får du unngjelde uansett hvor gammel du er (for eksempel jenter som ikke gjør som familien vil og ender opp med å få syre kastet i ansiktet).

 

Dette er noe jeg stadig kommer over når det gjelder JRPGer: persongalleriene er liksom så utålelige, urealistiske, ulogiske, usympatiske. Kanskje ligger "feilen" like ofte hos den som spiller, som muligens ikke evner å leve seg inn i verdenen og tolke karakterene utfra den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...