Gå til innhold

Motorola lanserte Razr-oppfølger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare synd at Motorola ikke bryr seg om andre en de med Verizon/LTE modellen.

GSM telefonene får oppdateringer flere måneder etter.

Dette kombinert med en låst bootloader (igjen pga Verzion i USA) gjør at mange burde skygge banen.

 

Hvis du ikke bryr deg om oppdateringer eller custom roms (dev miljøet er praktisk talt dødt) så er det nok en fin telefon.

Lenke til kommentar

Bare synd at Motorola ikke bryr seg om andre en de med Verizon/LTE modellen.GSM telefonene får oppdateringer flere måneder etter.Dette kombinert med en låst bootloader (igjen pga Verzion i USA) gjør at mange burde skygge banen.Hvis du ikke bryr deg om oppdateringer eller custom roms (dev miljøet er praktisk talt dødt) så er det nok en fin telefon.

 

Kremt! Alle nye Motorolaer blir tilgjengelige i utviklerutgaver (developer edition) for avanserte brukere. Nå som den nye sjefen tok over for 90 dager siden, blir alt nytt. Alle de nye RAZR-modellene får Jellybean før jul. Nesten alle 2011-modeller får også Jellybean. Antageligvis blir det kun Motoluxe, av de tilgjengelig i Norge, som ikke får Jellybean. Da dette ville svekket ytelsen for mye.

 

Den internasjonale utgaven av RAZR fikk ikke låst bootloader. Noen av de europeiske modellene fikk den låst pga krav fra operatør, som T-mobile. Det var også T-mobile som førte til forsinkelsen av ICS på RAZR i Europa, de kranglet med Google i flere måneder, da de ville prege den opp og ned i mente.

 

De nye modellene får også nå 4G LTE i den Europeiske utgaven.

2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

3G Network HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

4G Network LTE 700 / 800 / 1700 / 1800 / 2600

 

Så Netcom sin 2600mhz er støttet av både RAZR HD og RAZR M, som er markedets mest kompakte 4,3" og med toppklasse batteri, CPU, GPU samt knallgod SAMOLED-skjerm til mellomklasse pris :)

Lenke til kommentar

Bare synd at Motorola ikke bryr seg om andre en de med Verizon/LTE modellen.GSM telefonene får oppdateringer flere måneder etter.Dette kombinert med en låst bootloader (igjen pga Verzion i USA) gjør at mange burde skygge banen.Hvis du ikke bryr deg om oppdateringer eller custom roms (dev miljøet er praktisk talt dødt) så er det nok en fin telefon.

 

Kremt! Alle nye Motorolaer blir tilgjengelige i utviklerutgaver (developer edition) for avanserte brukere. Nå som den nye sjefen tok over for 90 dager siden, blir alt nytt. Alle de nye RAZR-modellene får Jellybean før jul. Nesten alle 2011-modeller får også Jellybean. Antageligvis blir det kun Motoluxe, av de tilgjengelig i Norge, som ikke får Jellybean. Da dette ville svekket ytelsen for mye.

 

Den internasjonale utgaven av RAZR fikk ikke låst bootloader. Noen av de europeiske modellene fikk den låst pga krav fra operatør, som T-mobile. Det var også T-mobile som førte til forsinkelsen av ICS på RAZR i Europa, de kranglet med Google i flere måneder, da de ville prege den opp og ned i mente.

 

De nye modellene får også nå 4G LTE i den Europeiske utgaven.

2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

3G Network HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

4G Network LTE 700 / 800 / 1700 / 1800 / 2600

 

Så Netcom sin 2600mhz er støttet av både RAZR HD og RAZR M, som er markedets mest kompakte 4,3" og med toppklasse batteri, CPU, GPU samt knallgod SAMOLED-skjerm til mellomklasse pris :)

Eh, jeg har motorola razr GSM, den har låst bootloader pga Verizon.

Ingenting er endret her, de lover JB før jul, de lovet ICS før jul i fjor også, det er enda ikke kommet noe annet enn en leak til EU.

Developer edition er en telefon uten garanti, du får kun kjøpt den fra statene med en heftigprislapp. Denne får du bruk for om du kompilerer dine egne kernels, fordi du er en av kanskje max 100 som har developer edition.

 

Du får fremdeles ikke brukt custom kernels på vanlige versjoner, uten kexec som det tok 10 måneder å få til på gamle razr. Det betyr da at du må først boote vanlige OS'et så boote ny kernel oppå det gamle som er veldig effektivt (not).

Tviler på at de endrer policy her og lar de som har kjøpt en EU telefon få låse opp telefonen sin. Tiden vil vise tho, HVIS de gjør det blir det kjøp.

Men jeg kjøper ikke noe før jeg har sett det pga alle løgnene før, gidder ikke være andreklasse kjøper fordi Verizon brukerne i USA skal bli låst ned.

 

Jeg krysser fingrene for at bezel-less Intel telefonen de kommer med er den nye Nexusen, 18 sept er annonseringsdato. Da blir det garantert kjøp.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Eh, jeg har motorola razr GSM, den har låst bootloader pga Verizon.

Ingenting er endret her, de lover JB før jul, de lovet ICS før jul i fjor også, det er enda ikke kommet noe annet enn en leak til EU.

Developer edition er en telefon uten garanti, du får kun kjøpt den fra statene med en heftigprislapp. Denne får du bruk for om du kompilerer dine egne kernels, fordi du er en av kanskje max 100 som har developer edition.

 

Du får fremdeles ikke brukt custom kernels på vanlige versjoner, uten kexec som det tok 10 måneder å få til på gamle razr. Det betyr da at du må først boote vanlige OS'et så boote ny kernel oppå det gamle som er veldig effektivt (not).

Tviler på at de endrer policy her og lar de som har kjøpt en EU telefon få låse opp telefonen sin. Tiden vil vise tho, HVIS de gjør det blir det kjøp.

Men jeg kjøper ikke noe før jeg har sett det pga alle løgnene før, gidder ikke være andreklasse kjøper fordi Verizon brukerne i USA skal bli låst ned.

 

Jeg krysser fingrene for at bezel-less Intel telefonen de kommer med er den nye Nexusen, 18 sept er annonseringsdato. Da blir det garantert kjøp.

 

Dette blir et kortere innlegg enn opprinnelig - som ikke ble lagret av ukjent årsak :(

 

Ja, utviklerutgaven av nåværende RAZR er ikke noe kupp. Vi får håpe at dette bedrer seg med Googles mann i kontroll. Virket slik mtp hvordan de formulerte seg på pressekonferansen. Også verdt å huske på at Motorola har gått gjennom store forandringer i år med endelig godkjent overtakelse og ny ledelse etc. Så satser vi på en bedre fremtid for selskapet og oss kunder :)

 

Du har vel en nonefigs-utgave dersom kjøpt her. ICS er offisielt lansert for disse, men det ser ut som det går voldsomt mye byråkrati i oppdateringene. Utplukking osv Så ting tar tid. Det er to måter (muligens flere) å oppdatere til den offisielle på. Den ene er å endre region og ROM til en efigs-ROM og automatisk får ICS i OTA-oppdatering. Den engelske inneholder norsk. Den andre er å laste ned nonefigs-ROMen, som også inneholder norsk språk, og boote i recovery. http://forum.xda-dev...d.php?t=1837971

 

Jeg er også svært spent på Intel-telefonen. Er vel den første Motorolaen med sterkt utviklerfokus i europa siden kameratelefonen Zn5.

 

Skulle ønske Android ble mer likt gode gamle Windows mtp på oppdateringer. Er maskinvaren god nok, funker det. Så minstekrav til 2-3 år med driveroppdateringer fra hhv nvidia, qualcomm osv. Er ikke voldsomt fokusert på Androidversjoner selv da det meste av nye ting inkludert i nye versjoner er tilgjengelig via tredjepart, men det burde være bedre enn hva det er nå, uten krav til godkjennelse av teleoperatører etc. som i hovedsak vil selge inn nye telefoner med nye bindinger.

Endret av AudioV
Lenke til kommentar

"Skulle du trenge enda bedre batterilevetid, vil det også komme en Razr Maxx HD-modell hvor batteritiden er økt til 32 timer, eller 13 timer med videoavspilling"

 

Håper det sannelig er mer enn 32 timer batteritid. Skal det stå taletid kanskje? Min Desire HD har litt over fire dager med beskjedent bruk og fortsatt litt "juice" å gå på.

 

Jeg er interessert i denne, dog. Blir spennende å se hvor mye mer custom ROMs og UV-kernels kan tyne et 3000+ mAh batteri.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...