Gå til innhold

Lå tre år i en elv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant engang et kamera i fjæra, dette er i leia hvor hurtigruta går forbi så vi antok at om vi fikk lest minnekortet så ville vi få se mange pensjonister som så på ting.

 

Det var bilder av barn på 17mai og noen folk på tur samt bilder av en bil utenfor et hus som så kjent ut.

Vi googla adressen og fant navnet på de som bodde der og lette de opp på facebook. De var de samme som på bildene og de fikk kameraet og bildene sine.

Minnekortet datt fra hverandre da det ble tatt ut av maskinen, men vi hadde lagra bildene slik at de ikke skulle forsvinne.

 

De som hadde mistet kameraet bodde bare en kilometer unna oss :p

 

(true story!)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Skriver ikke folk fotografens navn, adresse etc. til EXIF info'en ?

(Vet ikke med Canon, men kamerane jeg benytter kan iallefall skrive slik info til alle bilder)

Det er ikke noe problem, forutsatt at eier selv tar seg bryet med å legge dette inn.

Min erfaring er at svært mange, som bruker DSLR mer som point & shoot, ikke bryr seg om eller er klar over denne muligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skriver ikke folk fotografens navn, adresse etc. til EXIF info'en ?(Vet ikke med Canon, men kamerane jeg benytter kan iallefall skrive slik info til alle bilder)
Det er ikke noe problem, forutsatt at eier selv tar seg bryet med å legge dette inn.Min erfaring er at svært mange, som bruker DSLR mer som point & shoot, ikke bryr seg om eller er klar over denne muligheten.

 

Jeg er en av dem som ikke kjente til muligheten, men det blir nok ordnet med en gang. Får bare dem som finner kameraet mitt når jeg mister det kjenner til det og tar seg bryet å titte på informasjonen. :)

Lenke til kommentar
Skriver ikke folk fotografens navn, adresse etc. til EXIF info'en ?(Vet ikke med Canon, men kamerane jeg benytter kan iallefall skrive slik info til alle bilder)
Det er ikke noe problem, forutsatt at eier selv tar seg bryet med å legge dette inn.Min erfaring er at svært mange, som bruker DSLR mer som point & shoot, ikke bryr seg om eller er klar over denne muligheten.

 

Jeg er en av dem som ikke kjente til muligheten, men det blir nok ordnet med en gang. Får bare dem som finner kameraet mitt når jeg mister det kjenner til det og tar seg bryet å titte på informasjonen. :)

Får nå virkelig håpe at du ikke forventer å miste det :p men uansett alltid en god ide å merke utstyret sitt.

Lenke til kommentar

Skriver ikke folk fotografens navn, adresse etc. til EXIF info'en ?(Vet ikke med Canon, men kamerane jeg benytter kan iallefall skrive slik info til alle bilder)

 

Jeg gjør ikke det, visste ikke at det var en mulighet før jeg leste det her.

Hvordan ordner jeg det på en D300S?

Lenke til kommentar

Er vel ikke lenge siden det var en lignende historie om et Pentax kamera etter drenering av en innsjø.Dukker vel opp en Nikon D40 fra et utrolig vått gjemmested om en ukes tid også. :p

 

Stemmer det. Lå der i 2 - 3 mnd, å kameraet fungerer. Tror det var et kompaktkamera?

 

I denne saken er det minnekortet som har overlevd. Selv om overskrift osv antyder noe annet i starten.

 

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...