Gå til innhold

TomTom kommer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tillater TomTom at man går over fra en dyrt innkjøpt iOs app til Android?

 

Garantert ikke, da Tomtom ikke har tilgang til kundedata fra App store.

Det hadde vært gull, men jeg tror dessverre heller ikke at noe slikt blir mulig. Har selv en iphone med TomTom, men skjermen er så liten at jeg aldri har giddet å bruke den noe særlig til GPS så jeg skulle gjerne ha fått flyttet det over til Android. :(
Lenke til kommentar
Jeg har Jelly Bean på min Galaxy Nexus, og Navigation appen der er faktisk ganske bra, og støtter helt fint turn-by-turn navigering. Hva skal jeg med TomTom? Okay, kanskje i utlandet, men jeg KAN roame om det kniper...
TomTom har en mer behagelig stemmenavigering samt at kartene er litt bedre på enkelte områder. Tenker da spesifikt på fil-angivelse. I tillegg kan det være greit å alltid ha kart tilgjengelig uten å måtte laste ned. I utlandet kan jo dette bli ekstremt dyrt. Og når dataforbindelsen ikke den beste så blir det problemer. Men mye av fordelen for min egen del er at jeg er vant til å bruke TomTom fra tidligere.
Lenke til kommentar

Berre synd at det er dårleg med Nav apps som brukar Openstreetmap. Det er heilt suverent i forhold til dårlege kart frå Navteq og TeleAtlas.

Brukar for tida Osmand, men den slit med ruting osv endå. Eit anna val er Navigator, men er ikkje heilt nøgd med denne. Kartet er heller tregt å fytte rundt på. Men så er både Navigator og Osmand i beta endå.

Lenke til kommentar

Jeg hadde veldig lyst på TomTom til Android for et eller to siden, men de er dessverre alt for sent ute. Google Maps med tilhørende navigasjon har blitt så bra at en tredjeparts navigasjonsapplikasjon er ikke lenger nødvendig for de fleste.

Jeg har faktisk ikke prøvd Google Maps som navigasjonsverktøy enda - den gang jeg skulle prøve fungerte ikke dette i Norge enda, men det funker altså bra nå?

 

Jeg testet imidlertid Navigon på Android side om side med en ordentlig TomTom GPS, under en tur til Sverige for noen måneder siden. Navigon er presis, har fin grafikk og er enkel å bruke - men selv om den gav meg veivalg som førte fram, var det lange omveier i forhold til det TomTom GPS'n foreslo. På vei hjem igjen, brukte jeg NDrive side om side med TomTom - og den foreslo omtrent akkurat samme ruten som Navigon. Men TomTom gav fortsatt det beste veivalget. Etter dette ble jeg litt skeptisk til GPS på telefon, men hvis TomTom kommer med like god GPS applikasjon til Android som de ordentlige GPSene de har, er dette veldig spennende. Men funker Google Maps bra til navigering, er dette også noe som må testes nærmere. Her får man i alle fall mer detaljerte kart!

Lenke til kommentar

Har alltid hatt svært god erfaring med navigering fra TomTom. Har en Garmin GPS også og TomTom er mye bedre. Fikk ofte feil og mangler med Garmin. TomTom på telefon skal være nøyaktig samme navigering og kart som man får i hardware GPSene som de selger.

Har ikke gjort noen sammenligning i virkelig grisgrendte strøk, men gjorde en sammenligning med Nokia Maps og Google maps engang inne på et hytte område med privat vei. Nokia fant ingen vei men Google Maps hadde den markert på kartet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...