Gå til innhold

Philips viser frem ultrabred skjerm på IFA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo nevnes at også LG har et eget produkt basert på samme panelet. LGs modell heter EA93, og har følgelig samme spec. LG lanserer også en 27-tommer EA83 med en opløsning på 2560x1440 (16:10 ?) Begge lanseres i november!

 

http://www.flatpanel...l&id=1346147430

 

Synes faktisk 21:9 skjermen kan ha noe for seg. Jeg er ikke interessert i et flerskjermoppsett, men det hadde vert ønskelig med gode muligheter for flere vinduer horisontalt. Jeg kunne dog ikke tenke meg å betale premium for den, så håper ikke den prises opp pga lite konkurranse.

Endret av chrlod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

16:9 er allerede svært lite ideelt på en pc-skjerm. Om jeg skal se på dette gjennom nerdete øyner så er det rett og slett galt å oppfordre markedet til å satse på superbrede pc-skjermer.

 

plaserer meg ved Betroz og mener at 16:10 er det praktiske for pc-skjermer, spesielt for gaming da det mangler høyde. Field of View ikke optimalisert for 16:9 pc-gaming.

 

Den dagen spillprodusentene kommer med FOV-valg i grafikkinstillingene skal jeg heller si meg fornøyd med en rimelig stor 16:9 skjerm..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo nevnes at også LG har et eget produkt basert på samme panelet. LGs modell heter EA93, og har følgelig samme spec. LG lanserer også en 27-tommer EA83 med en opløsning på 2560x1440 (16:10 ?) Begge lanseres i november!http://www.flatpanel...l&id=1346147430Synes faktisk 21:9 skjermen kan ha noe for seg. Jeg er ikke interessert i et flerskjermoppsett, men det hadde vert ønskelig med gode muligheter for flere vinduer horisontalt. Jeg kunne dog ikke tenke meg å betale premium for den, så håper ikke den prises opp pga lite konkurranse.

 

Nei. LG EA83 med 2560x1440 er 16:9, dessverre.

Lenke til kommentar

Etter å bli godt vant med min Dell U2711 (2560x1440) kan jeg faktisk se at den der skjermen kan ha noe for seg i et par tilfeller.

 

1) 2560 piksler i bredden er ganske ok hvis man trenger 2 vinduer ved siden av hverandre, f,eks. bruker jeg Eclipse (JAVA-programmering) og opera ved siden av hverandre ganske ofte. 1920 er alt for lite til det formålet mener jeg. 1080 piksler i høyden er overlevbart.

 

2) 29" med 21:9 er ganske akseptabel å se film på hvis du f.eks er student og ikke har fet TV fra før.

 

Lenke til kommentar

Jeg har:

1080x1920 (ultrasharp 24" høykant, venstre side)

2560x1440 (ultrasharp 27" horisontal, midten)

1050x1680 (random ezio 22" høykant, høyre side)

 

Jeg skulle gjerne hatt 2560x1600 på hovedskjermen, de to andre skjermene er kjempefine til multitasking, og 24" ultrasharp på høykant er konge for å lese tekstdokumenter (eller annet som bruker 1:1,62 som bredde:høyde forhold)

Det som holdt meg tilbake fra å kjøpe en 27" eller 30" med 1600 piksler i høyden var prisen. Jeg synes 5k for ultrasharp 27" var nok, og 8-10K for de andre ble for mye. Om det kommer billigere høyoppløste skjermer (>1080p) blir det nok en til som erstattning for 22", men bare om den har "pivot".

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Helt genialt!

 

Dette er et mye mer behagelig format enn 16:9 og 16:10. Skal man jobbe hele dagen på mye skjermareale, så er det hodepinefremkallende å gjøre det på en stor skjerm i 16:10 format. Måtte kvitte meg med min 30" skjerm pga. dette. Man blir nødt til å bevege øynene opp og ned hele tiden, noe som er veldig anstrengende. Å ha en stor, ultrabred skjerm vil være perfekt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...