Gå til innhold

Kodak vender ryggen til deg og meg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en idiotisk overskrift, er det ett forsøk på sensasjonsoverskrift igjen? rimelig mislykket!

 

De vender ikke noen ryggen, de selger unna ting for å redde ett gammelt firma og hvis de klarer det så har de alle muligheter til å utvikle nye produkter ved en senere anledning.... Kan dere ikke prøve å holde dere litt til fakta istedenfor å lage idiotisk, teite "Wannabe" overskrifter!!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

For en idiotisk overskrift,

 

Er enig med deg der, kan hende at det er positivt for oss forbrukere at en "seriøst" firma tar over filmrull-produksjonen siden styringen innad i Kodak på sikt sannsynligvis vil kjøre alt på ræva, og nå når de har solgt spesifikke avdeling vil det ihvertfall leve videre, jeg tror ingen kjøper denne type produksjon for økonomisk spekulasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

er jo kundene som vendte Kodak ryggen som er årsaken til at ting gikk som det gikk...

 

Nei, det var idiotisk styring fra Kodaks side. Kodak har gjort det meste feil de siste ti årene, og har bare elendig ledelse å takke for at det gikk som det gikk.

 

For eksempel har vi de siste seks årene tryglet Kodak om å sende oss info og pressemeldinger når de lanserer noe, men helt forgjeves. Vi har praktisk talt ikke hørt et pip fra dem på seks år.

 

Hva overskriften angår, så må jeg si meg enig med dere, og ta selvkritikk. Det var ikke jeg som skrev den, men jeg slapp den gjennom korrekturen pga tidspress og arbeidsmengde etter ferien, og det innser jeg at jeg ikke burde gjort.

 

Til vanlig er det, tro det eller ei, faktisk Akam som leder an i motstanden mot tabloide overskrifter her i nettverket. Vi stritter imot så best vi kan, men av og til er presset for stort, og av og til sovner vi på vakt, noe vi selvsagt beklager.

Lenke til kommentar

Nesten rart da at Apple ikke har lidd samme skjebne med alle de merkelig løsningene og valgene de har tatt gjennom årene ?

 

Senest i dag ligger det en artikkel på dinside.no hvordan få til å bruke en ekstern DVD på en laptop som har dette innebygget da det gjør at man ikke kan koble til eksternt ?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men så forstår ikke jeg hvorfor folk kjøper Apple-produkter overhodet, da.
Det er fordi alt er bedre enn Windows.

 

Jøss, det var da litt av en påstand. Her kommer en til: alt er bedre enn Mac OS.

 

Men du mente det kanskje sarkastisk, eller?

 

Operativsystemer som ikke kan installeres uten avhengighet av produsenten bør forkastes.

Lenke til kommentar

Operativsystemer som ikke kan installeres uten avhengighet av produsenten bør forkastes.

Da er vel Apple også diskvalifisert? Ikke bare Windows.

 

Hvilke utgaver av OS X kan ikke installeres uten tvungne aktiveringssystemer og tilgjengeligheten av en aktiveringstjeneste, slik at programmet er umulig å installere uten?

 

Både Leopard og Snow Leopard kan installeres og re-installeres når som helst for eksempel om du bytter harddisk, uten å måtte registrere eller godkjenne hver installasjon hos Apple.

 

Lion og Mountain Lion vet jeg ikke hvordan det er med.

Lenke til kommentar

Både Leopard og Snow Leopard kan installeres og re-installeres når som helst for eksempel om du bytter harddisk, uten å måtte registrere eller godkjenne hver installasjon hos Apple.

Jeg kan faktisk gjøre akkurat det samme med min Toshiba laptop. Det er bare å kaste den gamle harddisken, sette inn den nye, putte inn en USB-stick, boote fra den og installere Windows. Ingen registering eller aktivering er nødvendig. Så hva er det som er så spesielt med Apple, igjen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Både Leopard og Snow Leopard kan installeres og re-installeres når som helst for eksempel om du bytter harddisk, uten å måtte registrere eller godkjenne hver installasjon hos Apple.

Jeg kan faktisk gjøre akkurat det samme med min Toshiba laptop. Det er bare å kaste den gamle harddisken, sette inn den nye, putte inn en USB-stick, boote fra den og installere Windows. Ingen registering eller aktivering er nødvendig. Så hva er det som er så spesielt med Apple, igjen?

 

De har noe som heter design bla PC produsentene desperat forsøker å kopiere til tider og bommer hver gang

Lenke til kommentar

Hvilke utgaver av OS X kan ikke installeres uten tvungne aktiveringssystemer og tilgjengeligheten av en aktiveringstjeneste, slik at programmet er umulig å installere uten?

 

Både Leopard og Snow Leopard kan installeres og re-installeres når som helst for eksempel om du bytter harddisk, uten å måtte registrere eller godkjenne hver installasjon hos Apple.

 

Lion og Mountain Lion vet jeg ikke hvordan det er med.

Så det er ikke OK å ha en knotete akiveringsrutine, men det er OK å kun supportere hardware som en selv leverer. Jeg synes ikke det.

 

Ja, jeg har hørt om at man lage seg en "Mac" clone hvis man passer nøye på. Og går det uten å bryte en av lisenskravene til Appple?

Lenke til kommentar

Så hva er det som er så spesielt med Apple, igjen?

Apple er en livstil. ;)

 

Det er mindre hassle enn med Windows (og særlig Linux). Men det er oså mindre valg og mindre muligheter. Når du selv ikke møter stengselene til Apple, så er det vanskelig å skjønne at for andre, så gjør de samme stengselene det umulig å bruke platformen. Nå er ikke OS X så ille; men når man ser hvordan ting er rundt iOS og applikasjonene; så blir jeg direkte skremt.

Lenke til kommentar

Så hva er det som er så spesielt med Apple, igjen?

Apple er en livstil. ;)

 

Det er mindre hassle enn med Windows (og særlig Linux). Men det er oså mindre valg og mindre muligheter. Når du selv ikke møter stengselene til Apple, så er det vanskelig å skjønne at for andre, så gjør de samme stengselene det umulig å bruke platformen. Nå er ikke OS X så ille; men når man ser hvordan ting er rundt iOS og applikasjonene; så blir jeg direkte skremt.

 

Og det siste er vel at google er utestengt på flere fremtidlige Apple-plattformer.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...