Gå til innhold

Intervju med DayZ-skaperen, del 1 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt blandet føleser her nå. Ser for meg at kartet blir full å "hull" i bakken. Blir fort tull ettersom de skal jo "synces" med andre servere....

 

Må også si det var skuffende å høre at de forsatt holder seg til Arma II motoren, og forsatt samme kart. Virker som om det blir egentlig samme spill vi får som modden nå er.

 

Jeg tror at WarZ kommer til å bli et gigantisk trussel for DayZ sitt fremtid...hvis WarZ folkene klarer å levere det de lover vel å merke.

 

Største problemet med spillet nå, er at alle vet hvor loot ligger, de server hopper stedet helt til loot dukker opp.

Folk farmer, også vokter de områder av verdi slikt at ingen klarer å komme inn.

 

Total random loot lokasjoner er nesten et must spør du meg. Og random lokasjoner, som små villa, hadde hjulpet.

Endret av AvidGamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt blandet føleser her nå. Ser for meg at kartet blir full å "hull" i bakken. Blir fort tull ettersom de skal jo "synces" med andre servere....

 

Må også si det var skuffende å høre at de forsatt holder seg til Arma II motoren, og forsatt samme kart. Virker som om det blir egentlig samme spill vi får som modden nå er.

 

Jeg tror at WarZ kommer til å bli et gigantisk trussel for DayZ sitt fremtid...hvis WarZ folkene klarer å levere det de lover vel å merke.

 

Største problemet med spillet nå, er at alle vet hvor loot ligger, de server hopper stedet helt til loot dukker opp.

Folk farmer, også vokter de områder av verdi slikt at ingen klarer å komme inn.

 

Total random loot lokasjoner er nesten et must spør du meg. Og random lokasjoner, som små villa, hadde hjulpet.

 

Totalt random loot? Er du sikker på du mener dette og ser hvor ufattelig kjedelig dette kan bli? Men at det kan bli mer random er eg enig it. En verden skal være blodig urettferdig for at den skal være interresang.

Lenke til kommentar

Den største trusselen for spillet per idag, som jager spillere vekk igjen er mengden med hackere & scriptere som regjerer på serverne. Og med administratorer som ikke har noe makt ___what-so-ever___ i forhold til ban/rapportering så er problemet komplett..

 

1) Fiks en gjennomhullet spillmotor, blottet for tiltak.

 

Dette burde være den absolutt høyeste prioriteten.

Lenke til kommentar

Har selv tatt en pause fra DayZ av ett par grunner, de jeg spilte med har tatt seg pause samt mengden hackere og scriptere som ser ut til å ha den største gleden i livet når de kan ødelegge for andre.

 

Håper Stand alone utgaven gir dem flere muyligheter til å tette de sikkerhetshullene siden de da kan modifisere den motoren slik det passer dem og ikke måtte bruke motoren slik den er tenkt i Arma 2.

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

Høres litt ut som ønsketenkning fra skaperen her. Det er veldig basice ting som fortsatt ikke er fikset etter flere måneder. Sånn som telt som ikke lagrer riktig, items duper seg fortsatt på zombier og det er masse artifacts enda. Men kanskje Arma 3 motoren gjør ting enklere for han men er litt skeptisk til at han klarer alt han snakker om her :o

 

Og problemet med DayZ som jeg ser det er hva gjør man når man har alt ? Det er jo ingen goal i spillet etter det. Jeg har ghillie, alle sniperne og silenced M4A1 og kjøretøy. Har alt lagra langt nord og kan holde meg der til evig tid bare jeg ikke spiller :p Hvorfor skal jeg risikere alt ved å løpe sørover og bli bare skutt ?

 

Det er største problemet til DayZ akkurat nå, det er ingen mål og mening.

Lenke til kommentar

Ett av problemene til DayZ idag er at som mod er det ekstremt fastlåst til Arma 2 motoren. En del av det han snakker om er fullt mulig hvis de kommer med en standalone hvor de kan modifisere kildekoden slik de vil og trenger den fremfor å jobbe seg rundt problemene slik de må idag. Har tro på at en standalone vil kunne fikse en del av de problemene man ser idag mye bedre enn de kan som mod.

 

Har selv ghillie, coyote backpack, DMR, M16A2 M203, M9SD, Rangefinder, NVG og alt jeg trenger for å overleve uten å bevege meg i nærheten av byer. Det blir fort ekstremt kjedelig så jeg risikerer mer enn gjerne utstyret mitt for litt action, Og det er her spillet kan skinne igjennom som utrolig gøy, har hatt ett par kamper som står som episke. Og nettopp jakten på disse kampene er motivasjonen min for å risikere utstyret jeg har også. DayZ trenger ikke nødvendigvis ha en dyp mening slik jeg ser det r det ett spill som handler om å overleve i en ond sandkasse verden. Zombiene vil ha hjernen din, spillerne vil ha utstyret ditt. Og du har som mål å overleve lengst mulig. Ikke ett spill jeg vil spille dag ut og dag inn i mange år, men lett ett spill jeg vil ta frem for litt action nå og da. Og det er det som gjør DayZ genialt, jeg kan gjøre hva jeg vil når jeg vil. Ett ekte sandkasse spill hvor jeg ikke må gjøre ditt eller datt, men det er klart hvis man ikke vil risikere utstyret sitt så blir det fort ett kjedelig spill også.

Lenke til kommentar

Om det blir noe sånt som 10-20$ når alpha-versionen er gjeldene er det helt OK enda jeg kjøpte Arma II primært for DayZ, men håper de større problemene med spillet taes tak i.

Hjelper ikke å kunne gå inn i flere hus, når det vil medføre mer dritt. Kommer en seg gjennom Cherno og Elek med AKM eller tilsvarende våpen og basic overlevelsesgear trenger en aldri å gå innom en by uten militær-telt igjen.

Gjør våpen sjeldnere i mine øyne. La majoriteten av spillerene ha sekundærvåpen som eneste våpen. Gjør militær-stuff sjeldnere og kanskje en sofisitkert AI på militærzombier eller et eller annet som gjør at gud og hvermann ikke kan hoppe inn på 20 servere i timen og sjekke den beste lootplassen i spillet etter godstæsj.

 

Incentiv til å samarbeide hadde ikke vært dumt, noe som også kommer med sjeldenhet av våpen. Nå kan 95% av spillere drepe deg på null komma niks, og da råder skyt eller bli skutt som tankegang. Kunne ta områder hadde også vært kult, at man kan "eie" byer (det vil si populærisere det slik at zombier ikke spawner, men menneskeraid er farlig).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, enig!

*For stort fokus på militære våpen i spillet og til slutt ende opp som sniper-mat med L85 og AS50 er ikke så fryktelig spennende. Samtidig er det vanskelig å gjøre zombier skumle for folk full av godvåpen uten å lage dem umulig for ferskinger.

*For liten gevinst på samarbeide med helt ukjente, selv om det er stor nok gevinst på lagarbeid vha off-game VoIP.

*Tiltak mot Ghosting, dvs bytte server for å gå bak fi.

*Ellers evig kamp mot juksere og sleipinger som disconnecter hvis de er i en sårbar posisjon.

 

Må si det er litt mer fornøyelig å spille på server med "private hive" og passord.

Lenke til kommentar

Enig, enig!

*For stort fokus på militære våpen i spillet og til slutt ende opp som sniper-mat med L85 og AS50 er ikke så fryktelig spennende. Samtidig er det vanskelig å gjøre zombier skumle for folk full av godvåpen uten å lage dem umulig for ferskinger.

*For liten gevinst på samarbeide med helt ukjente, selv om det er stor nok gevinst på lagarbeid vha off-game VoIP.

*Tiltak mot Ghosting, dvs bytte server for å gå bak fi.

*Ellers evig kamp mot juksere og sleipinger som disconnecter hvis de er i en sårbar posisjon.

 

Må si det er litt mer fornøyelig å spille på server med "private hive" og passord.

 

Dere er klar over at passord på DayZ server er ikke tillat?

Lenke til kommentar
Enig, enig!*For stort fokus på militære våpen i spillet og til slutt ende opp som sniper-mat med L85 og AS50 er ikke så fryktelig spennende. Samtidig er det vanskelig å gjøre zombier skumle for folk full av godvåpen uten å lage dem umulig for ferskinger.*For liten gevinst på samarbeide med helt ukjente, selv om det er stor nok gevinst på lagarbeid vha off-game VoIP.*Tiltak mot Ghosting, dvs bytte server for å gå bak fi.*Ellers evig kamp mot juksere og sleipinger som disconnecter hvis de er i en sårbar posisjon.Må si det er litt mer fornøyelig å spille på server med "private hive" og passord.
Dere er klar over at passord på DayZ server er ikke tillat?

 

Fullt tillatt med privat hive :)

 

 

Lenke til kommentar

Den største trusselen for spillet per idag, som jager spillere vekk igjen er mengden med hackere & scriptere som regjerer på serverne. Og med administratorer som ikke har noe makt ___what-so-ever___ i forhold til ban/rapportering så er problemet komplett..

 

1) Fiks en gjennomhullet spillmotor, blottet for tiltak.

 

Dette burde være den absolutt høyeste prioriteten.

 

Arma 2 er et spill som er bygd åpent og som har veldig stor tiltro til spillerne. All verdens anti-cheat kan ikke endre dette. Dette er supert når man spiller på egen server med venner og/eller vil tilpasse ting, mindre supert når man spiller public blant ukjente(f.eks i DayZ). Det er derfor de stresser med å lage en stand-alone utgave tidlig, slik at de kan ta vekk deler av denne moddbarheten.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

denne mannen er som et åpent rævhull, spyr ut drit.. han brur seg ikke litt om spillerene da han bevist tvinger ut en ødelagt patch som har selv og alle spillerene har klagd på før den gikk live. Dayz er et ødelagt hacker infested spill som kjører battleeye. ubrukelig så lenge devs og battleeye gir en lang F i spillere!

Lenke til kommentar

denne mannen er som et åpent rævhull, spyr ut drit.. han brur seg ikke litt om spillerene da han bevist tvinger ut en ødelagt patch som har selv og alle spillerene har klagd på før den gikk live. Dayz er et ødelagt hacker infested spill som kjører battleeye. ubrukelig så lenge devs og battleeye gir en lang F i spillere!

Noe spesiell kommentar om en mann som har gitt ut en gratis mod som er i Aplha versjon...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...