Gå til innhold

Er dette verdens kjappeste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3 stk. 8-pin PCIe strømkontakter?

Det må vel nesten være ny rekord?

 

Tangering, isåfall.

 

Mine GTX285 classified har 3x 6pin, forøvrig :p

 

ASUS Mars II (med 2x 480) har også 3x 8-pin, og er to generasjoner gammelt. Om det ble sluppet vet jeg ikke, finner endel info om Mars II med 580 (men fortsatt 3x 8pin).

 

ASUS Ares har 2x 8pin og 1x 6pin.

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som om det ikke var nok problemer med offisielle SLI og Crossfire løsninger så skal vi nå få en helt egen hjemmemekket en? Kjenner jeg blir en smule skeptisk.

 

Den bruker helt vanlig Crossfire for å koble gpu`ene sammen, akkurat som alle andre dobbel gpu-kort. Jeg ser ikke hva som er annerledes på dette i forhold til "offisielle" kort fra AMD og nVidia ...

Lenke til kommentar

Litt av en pris.

 

Er det i det hele tatt noen spill som klarer å utnytte 6GB med videominne?

 

Devil 13 har 3GB per GPU. Så 3GB er det som er maksimalt tilgjengelig, da hver GPU har identisk sett med data i minnet. Akkurat som 2 stk 7970 i CF.

 

Så hver chip har 3GB med minne som er identisk til hverandre?

Lenke til kommentar
Så hver chip har 3GB med minne som er identisk til hverandre?

 

Hver GPU prosesserer fra akkurat samme data, så innholdet i hver GPUs minne er til enhver tid identisk. Så selv om et dobbel-GPU oppsett har 6GB med minne totalt, er det bare 3GB til rådighet for spillet som bruker kortene.

Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at GTX 690 bruker langt mindre strøm enn dette kortet.

Særdeles godt binnede GK104-brikker mot vanlige Tahiti-brikker (muligens de som lekker mest så kortet klokker fantastisk)? Tipper vi ser på 150-200W forskjell her :whistle:

 

wow dyrere enn 690.. kosta ikke forrige generasjons 2kjernekort 5500'? nei holder meg til 2 680 jeg ass ^^ :p

MARS II kostet 13K ;)

8.5K for dette kortet er jo "billig" i forhold

 

Dog, syns output-valget er rimelig skuffende, for et slikt kort burde de heller gått for 6x mDP eller 4x mDP + DL-DVI.

Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at GTX 690 bruker langt mindre strøm enn dette kortet.

Særdeles godt binnede GK104-brikker mot vanlige Tahiti-brikker (muligens de som lekker mest så kortet klokker fantastisk)? Tipper vi ser på 150-200W forskjell her :whistle:

 

wow dyrere enn 690.. kosta ikke forrige generasjons 2kjernekort 5500'? nei holder meg til 2 680 jeg ass ^^ :p

MARS II kostet 13K ;)

8.5K for dette kortet er jo "billig" i forhold

 

Dog, syns output-valget er rimelig skuffende, for et slikt kort burde de heller gått for 6x mDP eller 4x mDP + DL-DVI.

 

hehe joda men 6990 og 590 kosta jo 5500kr.. ikke 8500 :p men sitter å sikler litt på dette kortet hehe :p er ikke dual link dvi en grei ting å¨ha da?

 

edit: kan displayport vise 120hz?

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

hehe joda men 6990 og 590 kosta jo 5500kr.. ikke 8500 :p men sitter å sikler litt på dette kortet hehe :p er ikke dual link dvi en grei ting å¨ha da?

 

edit: kan displayport vise 120hz?

DVI er på vei ut av markedet, alle nye 120Hz-monitorer støtter både DVI og displayport.

 

displayport har nok båndbredde for å drive 1920x1200 @240Hz ;)

Lenke til kommentar

hehe joda men 6990 og 590 kosta jo 5500kr.. ikke 8500 :p men sitter å sikler litt på dette kortet hehe :p er ikke dual link dvi en grei ting å¨ha da?

 

edit: kan displayport vise 120hz?

DVI er på vei ut av markedet, alle nye 120Hz-monitorer støtter både DVI og displayport.

 

displayport har nok båndbredde for å drive 1920x1200 @240Hz ;)

 

oy det er ganske nice. :D det betyr vel at du kan kjøre enda større oppløsninger i 120hz da?(kan faktisk ikke se en grunn til høyere enn 120 hz :p)

Lenke til kommentar

hehe joda men 6990 og 590 kosta jo 5500kr.. ikke 8500 :p men sitter å sikler litt på dette kortet hehe :p er ikke dual link dvi en grei ting å¨ha da?

 

edit: kan displayport vise 120hz?

DVI er på vei ut av markedet, alle nye 120Hz-monitorer støtter både DVI og displayport.

 

displayport har nok båndbredde for å drive 1920x1200 @240Hz ;)

 

oy det er ganske nice. :D det betyr vel at du kan kjøre enda større oppløsninger i 120hz da?(kan faktisk ikke se en grunn til høyere enn 120 hz :p)

2560x1600 @ 120Hz går også ja, eller 4K @ 60Hz om du så ønsker.

 

Ser frem til neste generasjon displayport, den bør nesten støtte 3x 2560x1600 @ 120Hz syns jeg :grin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som om det ikke var nok problemer med offisielle SLI og Crossfire løsninger så skal vi nå få en helt egen hjemmemekket en? Kjenner jeg blir en smule skeptisk.

 

Den bruker helt vanlig Crossfire for å koble gpu`ene sammen, akkurat som alle andre dobbel gpu-kort. Jeg ser ikke hva som er annerledes på dette i forhold til "offisielle" kort fra AMD og nVidia ...

 

 

Da er det vell håp, men må si at SLI og Crossfire selv i 2012 fungerer skuffende dårlig med tanke på microstuttering. Trodde for å være helt ærlig at det ikke skulle være såpass merkbart som jeg opplever det per dags dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...